Hey meiden, zoals het onderwerp al zegt, deze maand voor het eerst tempen in opdracht van de gyn. Ik ben net na m'n menstruatie begonnen, omdat ik toen de afspraak met de fertilitietsarts had. Ik heb naar allerlei kaartjes hier gekeken, maar zie nergens zo'n strakke lijn als bij mezelf. Elke dag temp ik 36.9. Ik heb gekeken of de thermometer niet kapot is, maar dat lijkt niet zo te zijn. Als ik het goed begrijp moet nu de dag van de ovulatie een temp dip komen en daarna moet hij weer stijgen toch? Of zou je ook voor je eisprong al wat moeten zien?
Hi, ik heb ook een hele regelmatige temperatuur. Vlak na menstruatie zit de temp tussen 36,6 en 36,7 en na ovulatie tussen 37,0 en 37,1. Ik had niet echt een dip voor ovulatie en daarna ging de temp ook langzaam omhoog. (Slow rise). Misschien zie je wel iets meer variatie als je twee decimalen achter de komma hebt. En zolang je maar een temp.stijging krijgt, dan weet je dat je je ei hebt gehad.
Oke bedankt voor je berichtje, dus ik moet eigenlijk even opzoek naar een thermometer met 2 cijfers achter de komma.
Ik temp al jaren gewoon met 1 cijfer achter de komma. 2 cijfers is echt geen must hoor. Het gaat om verschillen van tienden en geen honderden Je temp hoeft ook niet te dippen voor de eisprong. Zolang hij na de eisprong maar met minimaal 0.2 graden stijgtcen zo hoog (of hoger) blijft de 3 dagen daarna. Je tempt wel netjes rectaal, dagelijks voor het opstaan op dezelfde tijd??
Oke thnx, ja alleen als ik nachtdienst heb(zoals de eerste 2 dagen) temp ik iom de arts gewoon om 6 uur (dus terwijl ik aan het werk ben) en ook bij het opstaan (wat dus in de middag is na het slapen.) Ook dan gewoon 36.9. En zet er dan bij dat ik nachtdiensten heb, zodat ze daar rekening mee kunnen houden in het beoordelen. Dat is het nadeel van onregelmatig werken. Maar tot nu dan een temp verschil met als ik geen nachten heb. Ben benieuwd. Ik heb hiervoor wel ovutesten van cb gebruikt en voel m'n eisprong heel duidelijk (tenminste daar ga ik van uit, de dag na een positieve test of zelfs al van de positieve rest begint de buikpijn en dat houdt 1 dag aan) de gyn wilde alleen toch graag dat ik nu zou gaan tempen om op deze manier te bevestigen dat ik ook daadwerkelijk een eisprong heb en niet alleen een LH piek.
Je hoeft niet per sé een thermometer met twee cijfers achter de komma te regelen hoor! Ik bedoelde meer dat je dan waarschijnlijk wel wat verschil zou zien. Want 36,87 en 36,94 wordt nu bv allebei afgerond naar 36,9. Maar dat maakt voor je temp kaartje uiteindelijk niet zo veel uit hoor.
Oh mooi, namelijk geen dip gehad en wel een positieve ovulatietest en ovulatiepijn tot vanmiddag. Dus ben benieuwd wat m'n temp de komende dagen gaat doen!
De eipijn zeg maar is het groeien van het follikel, niet het springen van het eitje zelf wat veel vrouwen denken. En de dip heb ik de ene keer wel en de andere keer niet.
Ik had alleen begrepen dat zodra de pijn weg is, je waarschijnlijk je eisprong gehad hebt. Mijn temp is mooi gestegen! Dus nu zo houden 😁
Nog even een vraag aan de temp-ervaringsdeskundigen hier. Kan je nu nog wat van je temp na je ovulatie zeggen? Zijn er bijvoorbeeld tekenen die wijzen op zwangerschap, of juist op dat het niet gelukt is? En vanaf wanneer zou je dat kunnen zien?
Een tri-fase grafiek kán op een zwangerschap duiden. Google maar eens. Je ziet dan zeg maar 3 x een verhoging waardoor het er als een trappetje uitziet. Maar soms schommelt een temperatuur flink en denkt iemand dat het niets gaat worden en blijkt het toch raak.
Oke thnx! Ik ga het Google-en! Heb mijn kaartje maar even bijgevoegd. Die temp van 36.9 was tijdens mijn nachtdiensten en toen kon ik dus niet om 5.30 tempen. De rest van de dagen(zelfs in het weekend) netjes om 5.30 de wekker gezet. Dit is namelijk de vroegste tijd die ik op moet staan voor een vroege dienst. Het gekke is, dat ik het tempen zelfs spannend vind. Elke ochtend ben ik benieuwd wat er ik voor temp heb. Maar al met al blijft het een vrij strak kaartje tot nu toe geloof ik... Mijn temp kaartje