Van mijn huisarts moet ik mijn temperatuur gaan bijhouden, omdat ik niet uit mezelf ongesteld word. Ik ben in maart 2011 gestopt met de pil en sinds die tijd staat mijn cyclus zo goed als stil. Omdat mijn huisarts het ook wel lang vindt duren, heeft ze aangeraden mijn temperatuur bij te houden, zodat we kunnen zien of er überhaupt iets gebeurd. Ik heb nu een kuur Primolut, vandaag neem ik de laatste, dus ergens aan het einde van de week zal mijn "ongesteldheid" wel komen en ik wil ook vanaf die dag beginnen, omdat dat dan de eerste dag van mijn "cyclus" zal zijn. Het probleem is alleen dat ik nooit heel regelmatig slaap. Ik ben een hele moeilijke slaper en ik ben nooit op dezelfde tijd wakker. De ene dag ben ik een uur of meer voor mijn wekker wakker, de andere dag slaap ik wel tot mijn normale tijd. Ik val ook niet makkelijk in slaap, dat wisselt ook erg. Ik vraag me af of mijn grafiek dan wel betrouwbaar genoeg zal zijn... Wie herkent dit en hoe kan ik daar het beste mee omgaan? Zoals jullie merken ben ik een echte beginner en kan ik wel wat hulp en tips gebruiken
Hoi! Het is belangrijk om je elke dag je temp te meten vóór dat je opstaat! En indd is het het betrouwbaarst als je elke dag ongeveer het zelfde aantal uur slaap hebt gehad, en rond de zelfde tijd je temp opmeet. Ik temperatuur al wat langer maar heb wel een beetje het zelfde probleem als jou (qua tempen dan). Ik slaap ook erg onregelmatig. Ik lig sowieso niet voor 01.00 in mn bed, vaak word het wel 02.00 en ik ben er ook niet elke morgen om dezelfde tijd uit. Ligt een beetje aan mn dochter, zet namelijk geen wekker voor het tempen . Persoonlijk denk ik dat je grafiek wel betrouwbaar zou zijn. Aangezien ik dus het zelfde heb en mijn grafiek wel betrouwbaar is. Moet ook zeggen dat mijn temp aardig regelmatig is. Hij is meestal tussen de 36,6 en 36,8 vóór ei. Zelfs als ik nauwlijks tot geen slaap heb gehad.. Mijn temp veranderd overdag ook niet , blijf altijd daar tussen zitten. Ze zeggen dat je temp in de loop van de dag omhoog gaat en je daarom ook moet tempen voor dat je opstaat. Maar bij mij is mijn vrijwel de hele dag gelijk, hooguit 0,1 verschil. Maargoed, daar ging het niet om . Kort gezegd denk ik dus dat je grafiek gewoon betrouwbaar is. Er zullen vast een aantal dames zijn die het hier niet mee eens zijn, maar uit eigen ervaring zeg ik van wel. Hoewel ik ook geloof dat dit per persoon wel verschillend kan zijn. Je kunt altijd tussendoor je temp ook is opmeten om te kijken hoeveel verschil er in de loop van de dag erin gaat zitten. En misschien een goede tip om nu alvast te beginnen met tempen. Nog niet voor het echie uiteraard maar zo kun je alvast een beetje wennen.. Je grafiek kan je trouwens heel mooi bijhouden op Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting. Is een Engelse site maar wel erg fijn in gebruik, vind ik zelf. Ook handig is dat ze ook een app hebben voor op je telefoon, zo kun je gelijk in bed al je temp in vullen en de tijd, kun je het ook niet vergeten .