Ja, je hebt gelijk! Ik zeg wat ik wil zeggen en daar moeten zij (en ik haha) het mee doen. Dan moet ik het ook loslaten. Ik vind het ook belangrijk dat t allemaal goed gaat, zodat het voor herhaling vatbaar wordt. Als hij (en wij) last hebben na ons weekendje weg dan weten we hoe het komt , en hoop ik ook dat opa en oma begrijpen waar we zo'n punt van maakten. Hopelijk begrijpt ons zoontje dat het thuis anders is dan daar.
Precies! De eerste keer is het gewoon heel spannend. Maar je zal zien dat het de 2de keer al een stuk relaxer zal zijn. Probeer het wel echt los te laten en geniet van je weekendje! Het zal allemaal wel loslopen.
Laat het los. De afspraak staat nu vast en je wind je vreselijk op over het logeren. Zo heb je zelf toch ook geen leuke dagje weg? En tja als opa en oma zelf zo druk zijn dan zitten ze zelf met de gebakken peren die nacht.... En een lijst mee geven zou ik echt niet doen. Als ze de basis dingen maar weten toch? Denk dat jij je vreselijk druk maakt maar als je je kindje straks ophaalt dan hebben de opa en oma een waarschijnlijk een super leuke dag gehad. Mijn mannen zijn voor het eerst uit logeren geweest toen ze 8 maanden waren, bij mijn ouders. Het ging prima, heerlijk geslapen enzo. En ja mijn ouders zijn ook heel druk met spelen. Maar daar maak ik me echt niet druk om. Als ze maar lol hebben. toen ze 10 maanden waren hebben ze een nacht bij mijn schoonouders geslapen. Ging ook prima. Ik bel of sms altijd even sávond of ze slapen enzo en als dat zo is dan zie ik mijn mannen de volgende dag wel weer. Moet ook eerlijk zeggen dat ik niet begrijp dat je je kind ergens laat slapen waar jou eigen gevoel niet goed bij is. Nu vreet je je alleen maar op en ben je straks met je ma/vriend weg en denk je alleen maar aan je kindje.
Ja, tis duidelijk nu! Ik ben al wat geruster nu en ik kan het beter relativeren. Mijn man heeft dit als verassingsweekendje geregeld en de oppas dus ook. Als het aan mij lag ging hij naar mijn ouders omdat die zeker onze wensen respecteren. Maar goed, eens moet de eerste keer zijn en het zal ook vast wel goed gaan. o enne.... aan mn kindje denken doe ik toch wel hoor
Ik weet nog wel dat mijn ouders het eigenlijk net zo spannend vonden als ik!! Het is voor hun natuurlijk ook al een tijd geleden. Ervaring bij ons is ook, dat zolang de kleine in beeld is, er inderdaad niet geluisterd wordt. Mijn moeder geeft het zelf ook toe: 'als die kleine weg is, kom ik weer terug op de wereld'. Alles draait om die kleine. Daarom lijkt het mij niet verkeerd om een aantal dingetjes op papier te zetten, maar geef geen hele waslijst. Meer een geheugensteuntje! Onze kleine is met 4 weken al een nacht weggegaan. Ik vond het raar, maar stiekem toch ook wel lekker. Merk nu, nu ze ouders wordt, ik er meer moeite mee krijg. Gewoon...omdat ik die gezelligheid mis, niet omdat ik me zorgen maak. Moet eerlijk zeggen dat ik er met mijn eigen ouders ook minder moeite mee heb. Mijn moeder heeft alles, hoef alleen maar een pot voeding mee te nemen. Maar ik merk ook, nu ze wat meer bij mijn schoonouders komt, dat het daar ook beter gaat. Zij krijgen, doordat ze haar wat regelmatiger zien, ook wat meer inzicht in haar ritme en wat ze graag wil (en niet wil). Ze wil niet meer de hele dag vastgehouden worden, en dan laat ze dat merken ook!!! Blijkt wel dat het voor opa en oma soms ook weer even leren is, ook al laten ze dit misschien niet merken. Misschien ook om jou gerust te stellen. Iedere (vooral) oma heeft hiervoor zijn eigen manier. Veel plezier!
Grappig, ik dacht dat mijn ouders de enige op de wereld waren die van de wereld zijn als mijn zoontje er is, hahaha. Ik kan geen fatsoenlijk gesprek voeren met mijn moeder, want die luistert maar half omdat ze steeds met mijn zoontje bezig is. In het begin vond ik het superirritant, maar tegenwoordig vind ik het alleen maar schattig.
spannend hoor, ons meisje is 23 april voor het eerst gaan logeren, toen was ze precies 1 1/2. Ik ben er ook een mieperd in hoor. Ik vond het nog niks en eigenlijk niet nodig, maar ja de baas van mn vriend trouwde en dan kun je toch geen nee zeggen. Ik heb ze bij mijn ouders gebracht, dat vond ik het fijnste. Ik las hoe je bij je schoonouders kwam (door de verrassing) en snap ook dat het erg moeilijk is om tegen je vriend te zeggen dat je hen niet wilt. Maar knap dat je die knop om kunt zetten, ik denk dat ik het niet zou kunnen. proeflogeren lijkt mij een goed idee. Als er dan iets voorvalt kunnen jullie het er nog samen over hebben. Het is wel lief van je smoeder dat ze bij jullie willen komen, als je je daar prettig bij voelt, dan doe je dat toch. Wennen aan logeren doet hij op den duur wel hoor. Maar ik ben misschien geen goed voorbeeld, ik vind logeren eigenlijk pas nodig als ze er zelf omvragen voor het plezier. Maar ja soms heb je van die gelegenheden en dit is wel heel leuk natuurlijk. Di gebruiksaanwijzing.... tja ik zou er alleen de voor jou meest belangrijke dingen opzetten, een schema is niet meer van toepassing neem ik aan. Maar dus dingen die je absoluut wel of niet wil. Ook al vertrouw je de zorg aan hen toe, jij bent de mama en mag best iets aangeven. Veel plezier op het weekendje.
Wat ontzettend lief van je man... En wat goed van hem dat hij ook aan de oppas heeft gedacht. Beetje jammer dat het je schoonouders zijn geworden... Veel plezier! Hopelijk kun je het een beetje loslaten...
@EmyD: dank je @tulip:eigenlijk denk ik er net zo over. Ik vind het niet nodig en hij vraagt er zelf ook niet om. maar goed, anderzijds weet ik wel dat een weekendje weg met zn tweetjes toch ook wel erg fijn kan zijn en nodig ook! Eens moet het er dan van komen he? Proeflogeren zie ik niet zo zitten. Ik vertrouw er wel op dat mn schoonouders goed voor hem zullen zorgen dus dan liever niet NOG een nacht extra . t gaat me meer om het betuttelende van ze waar ik me zorgen om maak. En echt de knop om zetten...tsja... ik ga het proberen, of het lukt is een tweede haha! Maar ik moet zeggen dat door jullie reactiues ik het wel wat beter kan relativeren. @kiwi en Grietje: voor zowel mijn moeder als schoonmoeder geldt dat de hele wereld om hun heen wegvalt als ze mijn zoontje zien. Ze zeggen letterlijk geen gedag meer asl wij binnenkomen. Ik zit nu nog in de fase dat ik dit irritant vind....
hihi jij bent hierin dus net zoals ik. Mensen in mijn omgeving hebben mij voor gek verklaard dat ze nog nooit gelogeerd heeft. Tot 2 weken terug dan. Ze heeft het super gehad hoor bij haar opa en oma en toen ze even wakker werd liet ze zich prima troosten door oma. Dat was voor mij ook heel belangrijk. In juni hebben nog eens wat en dan gaat ze bij mn schoonouders, heb er het volste vertrouwen in hoor, maar dat logeren is gewoon nog niks voor mij. Kijk, als ze net als mn neefje en nichtje vraagt: "mogen we bij opa en oma logeren??" dan mag ze van mij elk weekend, maar dan wil ze het echt zelf. Ik ben gewoon een muts in dat soort dingen. Ik werk 2 dagen en ze gaat 1 dag naar oma en 1 dag mee naar het kdv (andere groep) dat vind ik prima. Maar vriendlief wil een keer een dagje winkelen samen, zonder haar. Dat vind ik dus al moeilijk, stom he??
Ik snap je helemaal! Als mijn man voor ons zoontje zorgt dan "dumpt" ie hem ( in mijn ogen dan he?) "voor elk wissewasje" bij zn ouders, als hij de auto door de wasserette moet heen halen bijv al. En hij is ook makkelijk van even brengen voor een middag. Ik voel me daar helemaal niet goed bij. En natuurlijk zijn sommige dingen makkelijker zonder hem erbij, maar noem me dan maar een muts! Met KDV heb ik trouwens helemaal geen moeite, maar dan zit hij daar met een goede reden
Mijn dochtertje ging voor het eerst uit logeren toen ze een maand of 3 was. Ging toen prima, ze had er niks van door natuurlijk. Sindsdien logeert ze regelmatig bij familie (als pappa en mamma weer eens willen stappen ), maar nooit bij mensen waar het voor mij niet goed voelt. Bij mn zusje en mn ouders vertrouw ik het blindelings en laat ik haar moeiteloos achter. Wat betreft het wennen: ik denk dat je er niet teveel zorgen over moet maken. Je kindje is zo snel gewend en vind al die drukte en aandacht waarschijnlijk geweldig. Ik neem aan dat hij ook gewoon met de pot mee eet, dus verhongeren zal ie ook niet Misschien wat bedrituelen doornemen en verder laten gaan. Niet panisch worden als opa en oma hem een uurtje langer ophouden, het is tenslotte maar voor 1 keer. En gewoon genieten van je weekendje samen!
Tis allemaal goed gekomen! Zorgen om niks... Hij sliep prima snachts en is niet tussendoor wakker geworden. Hij is afgrijselijk verwend met uitjes, aandacht en snoep door opa en oma. Thuis is het wel even afkicken en vraagt hij heel veel aandacht en heeft nu (14:30) al 2 slaapjes gedaan, terwijl hij al een tijdje op 1 slaapje zat. Maar goed, hopelijk went ie weer snel aan "thuis". Maar de drempel is over, het was voor herhaling vatbaar!
Mijn dochter is afgelopen weekend voor het eerst uit logeren geweest. Ik heb een papier voor mijn moeder gemaakt met het hele eet/drink schema qua tijd, en alle aparte dingen die gebeuren op een dag (fles, bijvoeding, slaapjes, naar buiten, etc) apart nog een keer goed uitgelegd. Ik heb overal echt alles verteld (dat de fles goed geroerd moet worden, welk cremetje waar moet en hoe ik alles precies doe met eten) en liever te veel dan te weinig. Aan de hand van die "handleiding" heb ik toen een lijst gemaakt met alles wat mee moest en dat heb ik allemaal ingepakt: luiers, kleertjes, badspullen, toilettasje, slabbetjes, fles en melkpoeder, etc. Ook de kinderwagen ging mee, de autostoel, slaaptentje, slaapzak en nog echt een heleboel meer! Het enige wat ik vergeten was, waren wat kleine spulletjes voor het geval dat er iets zou gebeuren: paracetamol, nagelschaartje, telefoonnummer van de dokter ofzo, dat soort kleine dingetjes voor als er iets gebeurd. En... ze vond het geweldig! Ze heeft zich echt vermaakt, bijna net zo goed gegeten, gedronken en geslapen als thuis en papa en mama hadden een heerlijk weekendje (ook 2 dagen, 1 nacht) met z'n tweetjes. Gewoon doen hoor! Huur desnoods een vrachtwagen voor alle spullen Maar voel je geen zeur. Probeer ook alvast van te voren even met je schoonmoeder te overleggen over hoe het allemaal werkt en zorg echt dat ze naar je luistert. Wij hebben ook wel 20 keer gesms't en gebeld dat weekend, maar dat geeft toch ook niks? Het helpt juist om te horen dat het goed gaat! Veel succes en plezier!
Super! Is het vertrouwen van mama ook weer een beetje gegroeid Mijn zoontje is trouwens ook altijd wel een dagje (soms 2) van slag daarna. Maar ja, dat overleven we ook wel weer
Ben ik dan zo gemakkelijk, mijn zoontje is nu 4,5 maand en logeert best regelmatig eens ergens, bij opa en oma, en bij zijn tante en oom, en andere tante en oom, dit gaat echt uitstekend, ik heb het expres al jong gedaan zodat hij niet beter weet, maar goed ik ben dan ook gemakkelijk hoor, als het mensen zijn die ik vertrouw dan geef ik met een goed gevoel uit handen. Ik werk zelf af en toe tot midden in de nacht, dan is het erg prettig als de kleine uit logeren is, want tja mamma moet toch centjes verdienen zeg ik dan maar. en als ik dan om 03:00 thuis ben en dan om 08:00 mijn bed uit moet om vervolgens die dag weer tot 03:00 te werken, ja dat hou ik niet vol hoor. dus jong geleerd, in mijn ogen alleen maar voordelen.
Misschien, maar mijn zoontje heeft er echt geen problemen mee, ook al is het pas 2 keer voorgekomen. En bij TS is het ook goed gegaan Er is niets mis met het feit dat jouw kleine wel vaak uit logeren gaat vind ik, het probleem zit hem ook meer bij de ouder zelf. Bij jou is het bovendien meer een noodzaak, in mijn geval is het puur voor de lol. Maar dan moet ik het zelf ook wel een beetje lollig vinden
Zo jong uit logeren vind ik niet nodig, het is dan puur en alleen voor jezelf in mijn ogen. Nu was dat ook het geval, maar goed, na 1 jaar en 2 maanden werd het dan ook wel tijd om weer eens met zn tweetjes erop uit te gaan, toch? Ik heb trouwens maar 2 x gebeld... best netjes toch? Het was het wel waard, al zit ik nu wel een beetje met een kind wat zwaar van slag is. Hij is echt uit zn doen, maar goed, daar komen we wel weer overheen...