Dag meiden, Bij mij is (voorstadium) vervroegde overgang geconstateerd. Mijn biologische leeftijd is dus hoger dan mijn kalanderleeftijd. Nu is het zo bepaald dat er onder de 38 bij de 1e twee IVF-pogingen slechts één embryo mag worden teruggeplaatst. Ben je ouder dan 38, dan mogen er twee worden teruggeplaatst. Nu is het zo dat er vandaag na IVF twee eitjes zijn bevrucht . Vrijdag horen we of ze goed zijn doorgedeeld en er een TP kan plaats vinden. Maar stel, dat van de twee embryo's één een toppertje is en de andere 'matig' en in ieder geval niet goed genoeg om in te vriezen, dan zal er dus eentje worden weggegooid. Ik ben dus benieuwd of er uitzonderingen op deze regel kunnen worden gemaakt (onder de 38 één embryo terug). Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Weleens meegemaakt dat er toch meer werden teruggeplaatst? En is dit vooral een kwestie van: - de zorgverzekeraar - wet (overheid) - het ziekenhuis Ik wil dus dat er twee worden teruggeplaats als er anders eentje moet worden weggegooid omdat mijn biologische leeftijd boven de 38 is en ik nu al matige reactie op stimulatie had en dit alleen maar minder wordt... Roept u maar, alvast heel erg bedankt!!
in mijn ziekenhuis waren ze redelijk strikt, maar ik denk dat ze, als je aanhield mss gezwicht zouden zijn. Vooral gezien jouw situatie. De wet verbiedt het niet, de zorgverzekeraar volgens mij ook niet (zou wat zijn...) maar de artsen willen het liever niet vanwege de vele complicaties. Ik zou aandringen op 2 als ik jullie was. de kans dat de poging slaagt is klein, de kans dat je zwanger wordt van een tweeling nog kleiner
Het mag niet van de zorgverzekeraar, dan vergoeden ze t namelijk niet. Maar in sommige ziekenhuizen schrijven ze dan gewion op dat er 1 is teruggeplaatst. Ik zou t zeker proberen! Succes!
Net contact gehad met het zkh, gyn zegt: dit is wettelijk bepaald en mogen wij gewoon niet doen = einde discussie. Mmmm, ik vraag het me af. Als ik Google lees ik toch wisselende dingen hierover... Pfff, lastig!!
Wat cru zeg... Heb je hem telefonisch gesproken of face to face? Anders zou ik nog proberen een gesprek aan te gaan en te pleiten voor die dubbele terugplaatsing. Het is te proberen, toch? Bah, ik vind het zeer en zeer naar voor je dat ze zo omspringen met je kansen. Veel sterkte meid.
Jeetje wat rot! Hoe oud ben je eigenlijk?? Ik heb bij poging 1 ook 2 teruggekregen ( was toen 22 ) maar toen mocht t nog. Nu pas bij de 3e poging.
29 jaar... Wat fijn dat je nu zwanger bent!! Dat geeft altijd moed. Pff, ik weet niet wat verstandig is. Stomme @#@$#%regels in Nederland ook!! Ik snap best de standaardregel, maar er zijn toch altijd uitzonderingen!?
Jeetje ja dat is echt balen. De wet is het niet, het zijn afspraken. Misschien toch nog een laatste keer pleiten voor twee? Ik snap heel goed dat je het uiterste wil proberen.