Zelf inseminatie tips?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mic, 9 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mic

Mic Lid

9 mrt 2016
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij willen heel graag een derde kindje en zijn begonnen met zelfinseminatie. Wij zitten nu in ronde 4 en tot nu toe helaas nog niet zwanger... Is er misschien iemand die ook met zelfinseminatie bezig is en heeft er misschien iemand tips?

2. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Wij doen geen zelfinseminatie maar wel inseminatie met donorzaad bij een kliniek. Heb weleens gehoord dat het helpt om na de inseminatie een orgasme te krijgen ;)...

3. Lot33

Lot33 Actief lid

29 jan 2016
    169
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja dat klopt wel... doordat de spieren zich dan samentrekken wordt het zeg maar extra omhoog gepompt :)

4. Mic

Mic Lid

9 mrt 2016
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat heb ik inderdaad nog niet gepeobeerd. Ik verwacht dat het deze ronde niet gaat worden dus dat ga ik de volgende ronde proberen!

5. Bamy

Bamy Actief lid

5 feb 2016
    139
    33
    28
    Hoi mic,

Wij zijn bezig voor ons eerste kindje en doen dit ook via zelfinseminatie. Zijn nu bij de tweede ronde. Wat ik op internet heb gelezen is dat je het beste een schoon potje en spuitje kan gebruiken vooraf gespoeld met water.

Na het insemineren 10 tot 20 minuten blijven liggen met een kussen onder je billen. Daarbij geven sommige mensen aan dat de man het beste rechtstreeks in het potje kan inbrengen.

Ik hoop dat het je snel gaat lukken. Ik ben ook nog opzoek naar de beste manieren van zelfinseminatie.

Groetjes Bamy

6. Mic

Mic Lid

9 mrt 2016
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Bamy,

Bedankt voor je reactie! Schone potjes en spuitjes gebruiken we inderdaad. Ik kook ze na gebruik uit. En laat ze goed drogen.
    Wat spannend ook voor jullie! Ik was vorig jaar zwanger maar helaas kreeg ik een miskraam... Ik hoop dat het snel gaat lukken. Een derde kindje is zo gewenst!
    Ik hoop dat het voor jullie ook snel mag lukken!!

Groetjes Mic

7. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Zeker niet spoelen met water, want als er vocht achterblijft tast dit het sperma aan.

Ik bestel een doos steriele urinecontainers via internet.
    En ik haal steriele 10 cc spuiten bij de apotheek.
    Ik gebruik ze 1x en gooi ze daarna weg.
    Zoveel kost het allemaal niet.

Op deze manier ben ik 3x in anderhalf jaar tijd zwanger geworden.

8. Mic

Mic Lid

9 mrt 2016
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Madelie. Dank voor je reactie. Dat heb ik inderdaad ook gelezen dat je erg uit moet kijken met water. Ik laat alles ook erg goed drogen. Wat fijn om te lezen dat je zo 3 keer zwanger bent geworden. Dan krijg ik weer een beetje hoop dat het mij op deze manier ook gaat lukken 😊. Maar je schrijft 3 keer zwanger in anderhalf jaar tijd. Heb jij ook een miskraam gehad?

9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Een miskraam, daarna missed abortion, en nu net weer een miskraam inderdaad.
    Maar met zelfinseminatie heb je dus net zoveel kans om zwanger te worden hoor ;)

10. BamRenate

BamRenate Actief lid

3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Ik doe aan ZI, ben alleenstaand dus middels donor. Zodra ik een pos ovulatietest heb laat ik de donor dezelfde avond of ochtend komen. Hij produceert zijn 'kwakje' in een urine potje omwikkelt door aluminiumfolie tegen het licht. Na een minuut of 10 insemineer ik met een 1ml spuitje, die zijn mooi lang en dun. Ik breng het spuitje in en tijdens het klaarkomen (sorry voor de details) spuit ik het spuitje leeg in een snelle vloeiende beweging. Afhankelijk van de productie is het dus meerdere keren inbrengen.
    Daarna een half uur blijven liggen, ik doe vaak een kussen onder de billen.
    Op deze manier in één keer zwanger geraakt, helaas geëindigd in een miskraam. Nu poging 3 gehad en afwachten.
    Ik wens je veel succes!

11. Mic

Mic Lid

9 mrt 2016
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Madelie, dat is ook heftig, van de miskramen. Ik hoop voor he dat je snel weer zwanger bent en dat de baby mooi blijft zitten! Ik heb ook een miskraam gehad. Ik vond het nogal heftig.
    Ik vind het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die mrt ZI bezig is. En krijg ook een beetje meer hoop dat het op deze manier kan gaan lukken.

@bamRenate, ik heb deze ronde ook de 1 ml spuitjes gebruikt. Ik hoop dat het werkt maar ik heb er nu niet zo'n goed gevoel over. Had vandaag een test gedaan maar dag had ik natuurlijk nog niet moeten doen. Was negatief dus... Ik ga zondag denk ik testen (als het nog nodig is). Of woensdag. Ik heb namelijk volgens de ovulatietesten rond 2 maart mijn eisprong gehad.

Wat fijn om er zo over te kunnen praten!

12. BamRenate

BamRenate Actief lid

3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Ik zie dat het toch gelukt is Mic aan je Banner! Gefeliciteerd! Bij mij ook ;)

Vind het wel extra spannend na een miskraam te hebben gehad. Hopen dat het goed zal gaan!

13. Mic

Mic Lid

9 mrt 2016
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja inderdaad! Durf het nog bijna niet te geloven en vind het ook erg spannend. Ik heb ook een miskraam gehad hiervoor...
    Maar wat goed dat jij ook zwanger bent! Gefeliciteerd!!

Deel Deze Pagina