Voor het eerst vliegen. Waarheen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door tamtam78, 24 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

    tamtam78 VIP lid

    12 jul 2008
    5.302
    38
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Wij willen met het gezin voor het eerst gaan vliegen volgend jaar zomer, maar we weten niet zo goed hoe en wat.
    De kinderen zijn dan 11 en 14.
    Wij houden niet van heel warm weer boven de 25 graden zeg maar en zijn geen strand mensen dus we willen ook wel dingen doen.
    Het liefst all inclusief en aparte slaapkamers niet langer dan 4/5 uur vliegen. Wie heeft er tips?
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Scandinavië, Schotland, IJsland of Ierland? Al kan het daar ook allemaal 25+ graden zijn.
    Of in Oostenrijk ofzo iets hoog op een berg boeken, vaak ook koeler en die wintersporthotels hebben wel vaak all inclusive om in de zomer hun hotel of te vullen. Kun je natuurlijk ook bijna allemaal met de auto doen, maar op 5 uur vliegen een redelijk koele bestemming vinden, daarbij zijn je keuzes wel redelijk beperkt.
     
  3. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Willen jullie vliegen om de belevenis? Want ik zou eerder kijken naar waar ik op vakantie wil en dan de bestemming daaraan koppelen.

    Maar op Madeira (4 uur vliegen) en de Azoren (wel 6 uur vliegen) wordt het volgens mij nooit heel warm en kan je bijvoorbeeld een boottocht doen om walvissen te spotten als het het seizoen is (Azoren, madeira weet ik niet)

    Anders Schotland, maar ik weet niet of all in daar mogelijk is en daar kan het ook 2 weken regenen, geen idee of dat bezwaarlijk is. Alle mediterraanse (ei)landen kunnen makkelijk de 35 graden aantikken, dus dat zou ik minder snel doen in jullie geval.
     
  4. tamtam78

    tamtam78 VIP lid

    12 jul 2008
    5.302
    38
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Deze landen spreken ons dus niet echt aan. Ik ben bang dat het dan toch een warmer land wordt. Frankrijk en Duitsland hebben we ook niks mee. Griekenland, Spanje, Portugal, Italië, Kroatië dat zijn wel landen die ons wat lijken, maar wel warm. Al voelt het vaak wel anders aan.
     
  5. tamtam78

    tamtam78 VIP lid

    12 jul 2008
    5.302
    38
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Ja het is voor de belevenis, maar ook omdat we de kinderen andere landen willen laten zien. We hebben nu het geld ervoor en je weet niet hoe dat later is.
    Madeira ga ik is naar kijken.
     
  6. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.930
    113
    Vrouw
    Tja...

    Als je uren in de rij staan. Urenlang krap zitten in een benauwde ruimte. Wachten bij bagageband. Wachten op een bus die je naar je hotel moet brengen (en eerst nog 100 andere stops maakt bij andere hotels). Geen eigen vervoer op plek van bestemming hebben.
    Als je dat een toffe beleving lijkt, dan zou ik het doen.

    Anders zou ik een leuke bestemming zoeken en daarna het type vervoer kiezen wat het prettigst/meest praktisch is.

    Je begrijpt... geen vliegfan hier. Zeker op kortere afstanden. Houd bij een vliegtijd van 4 uur er ook maar rekening mee dat je zo 12 uur onderweg kan zijn van deur tot deur.
    En ik zal voor deze ene keer niet gaan zagen over klimaat ;)

    Maar goed. Jullie willen vliegen, all in, en niet te heet.
    Is het een optie om in de meivakantie te gaan? Dan zijn landen als Portugal, Spanje of Griekenland nog niet zo bloedheet.
     
  7. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    25 graden in IJsland is wel vrij uniek hoor.:roflmao:

    Madeira is inderdaad erg mooi en gemiddeld in julu augustus zo'n 24 tot 26 graden.
     
  8. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Onze eerste vliegvakantie met de kleine was naar Lanzarote. Ze was toen 3 maanden. Toen ze bijna 10 maanden was vlogen we naar Mallorca en toen ze net 1 was naar Fuerteventura. Alle 3 all in. Wel anders dan vliegen met tieners, maar even ter beeldvorming.

    Mallorca was qua vliegtijd het beste te doen! Maar dit was in de meivakantie en toen was het er nog relatief fris. In de zomer zal dit beter zijn. Canarische Eilanden kunnen in de zomer heel warm worden.
     
  9. Libelle82

    Libelle82 Fanatiek lid

    26 jun 2008
    4.999
    355
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Lanzarote
     
  10. tamtam78

    tamtam78 VIP lid

    12 jul 2008
    5.302
    38
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Ja die wachttijden is ook wel een ding, maar we hopen dat het volgend jaar beter gaatmisschien gaan we wel vanaf een ander vliegveld. In de mei vakantie is geen optie dan kan ik geen vrij krijgen denk ik, maar kan het proberen. Mijn zoon heeft last van wagenziekte dus uren in de auto is ook geen optie.
     
  11. tamtam78

    tamtam78 VIP lid

    12 jul 2008
    5.302
    38
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Madeira heeft mijn man naar gekeken, maar hij denkt dat het daar afgelegen is en veel moet lopen en in de auto. Hij is niet zo van nieuwe dingen Hij is toen hij jong was naar Kreta geweest en daar wil hij wel graag weer heen. Lijkt mij ook wel erg mooi.
     
  12. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Kreta is wel boven de 25 graden in de zomer. ;)
     
  13. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Kreta? Dat is niet max 25 graden. En hou er rekening mee dat Kreta niet meer is zoals vroeger. Kreta staat bekend om het feesten en nachtleven.
     
  14. bijnamoeder

    bijnamoeder Bekend lid

    26 mei 2013
    679
    472
    63
    Dat valt mee hoor, ligt er alleen aan ik welk gedeelte je zit. Kreta heeft ook prachtige rustige plekken.
     
  15. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.617
    3.990
    113
    de kant van chania/rethymnon is idd rustiger dan de kant van chersonisos. En ook erg leuk.

    ik zou als tip willen geven om wel een mogelijkheid tot huurauto te kiezen. Anders is alles wel heel ver. Of je moet een kleiner eiland kiezen. Dan kun je vaak makkelijker even met een taxi ofzo.

    verder is de middenlandse zee regio in de vakantie periode wel echt >25 graden. Als je dat niet wil. Dan vallen veel zon gebieden af.
    misschien is de westkust van portugal dan een optie? Vliegen naar Lissabon en dan naar cascais? Of peniche.
    de atlantische oceaan geeft vaak wel wat verkoeling.
     
  16. tamtam78

    tamtam78 VIP lid

    12 jul 2008
    5.302
    38
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    We gaan dan ook niet naar de drukke plekken. Mijn man zegt dat de temperatuur daar anders aanvoelt en dat weet ik ook van Turkije, dus dat durft hij wel aan. Hoeft ook niet speciaal Kreta te zijn.
     
  17. tamtam78

    tamtam78 VIP lid

    12 jul 2008
    5.302
    38
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Auto willen we zeker gaan huren of scooters. We hebben nog ff de tijd eerst moet de vakantie nog goed gekeurd worden op het werk dan weten we welke weken we kunnen.
     

Deel Deze Pagina