Voor hoeveel geld aan je kids verjaardag geven?

Discussie in 'De lounge' gestart door butterfly1984, 9 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ik heb dan wel geen kinderen maar een fiets zou ik inderdaad niet als verjaardags kado geven

maar gewoon iets leuks om mee te spelen
    en wat kleding en een leuk kinder feestje

2. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Ik vind een fiets trouwens ook wél een verjaardagscadeau! Mooi lint eromheen en moet je maar eens zien hoe blij ze zijn! Speciale kaart erbij met een soort speurtocht waardoor de kleine steeds nieuwe clues vindt, geweldig succes hoor! Ach, over 10 jaar weten ze toch niet meer wat ze voor hun 3e verjaardag gekregen hebben. Als het maar iets is dat bruikbaar is! Een spel ligt zo weer weg te rotten in de kast omdat rondjes fietsen leuker is...

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik let niet zo op het bedrag, we geven gewoon wat we denken dat leuk (en leerzaam) is voor ze op dat moment, minimaal komen we toch meestal wel rond de Eur 300,- uit en maximaal Eur 1000,- ongeveer. :)

Fiets, kleding, spaargeld e.d. vind ik ook geen echte cadeau's om te geven voor een verjaardag, hebben ze gewoon nodig, maar dat is mijn bescheiden mening. ;)

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

wij geven iets wat we leuk vinden voor Emma of dat we meken dat Emma dat wel interessant vind. We denken aan een Waterplay ze is in de zomer jarig dus dat vinden we wel een leuk cadeau

5. Jarina

Jarina Actief lid

19 apr 2010
    320
    0
    0
    Limburg
    #25 Jarina, 9 apr 2011
    Laatst bewerkt: 9 apr 2011
    Ik heb nog geen kinderen maar iets van 20 of 25 euro vind ik persoonlijk wel heel erg weinig ( of je moet al weinig aan budget hebben, niet aanvallend bedoeld op de dames hier) Ik koop mijn petekindje altijd iets rond de 100 euro. Ik heb haar om te verwennen.

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Wij hebben een max. bedrag en dat is 25 euro. Dit jaar krijgt de oudste oorbellen en echte balletschoenen. Vind dat meer dan genoeg.

7. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

hier heeft ze een schommel gekregen.. was 40 euro vind dat wel oke maar zie ik iets van 100 euro koop ik het ook als ze het echt leuk vind.. we gaan nu bijvoorbeeld nog kijken voor een zwembadje ofzo..

8. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Wij hebben geen vast bedrag. Nu is ze pas 2 en ze vindt alles geweldig wat ze krijgt :D
    Een fiets en dan een mooi lintje er om vind ik ook een leuk verjaardagskado.

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jitte krijgt een loopfiets van pucky, die zijn ongeveer 50 euro, geloof ik en Jelle krijgt ook een fiets maar dat is een tweedehandsje. Ik wilde eigenlijk een nieuwe kopen maar mijn vriendin had er nog 1 staan en die mocht ik zo hebben. Mooi kado voor zijn verjaardag. ;) Ik koop er nog wat accesoires bij, zijwieltjes en een leuke bel ofzo, anders heb ik helemaal het gevoel dat ik de een achter stel op de ander... ;)

Aan de andere kant heeft Jelle vorig jaar een grote traampoline met zijn verjaardag gekregen en heeft Jitte toen een veel goedkoper kado gehad. Dus het heft elkaar een klein beetje op...

Over het algemeen kijk ik nog niet zozeer naar de prijs van kado's. Ik ga echt geen moeite doen om voor allebei voor precies 50 euro iets te kopen, zeg maar. Misschien dat dat anders word als ze groter worden en ze de waarde van geld kennen. Voor nu is het vooral voor Jelle belangrijk dat Jitte en hij allebei evenveel kado's krijgen. Op dit moment telt hij alles wat hij ziet en als Jitte iets meer of minder heeft dan hij, is dan meteen "niet eerlijk, mama!" :D

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.843
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb zelf héél erg het idee van : Ik kan wel meer en duurder geven maar familie geeft ook kadoos, met sinterklaas moet er ook weer wat komen. Ze kómt al om in het speelgoed en voor de jongste moeten er straks óók weer kadootjes bedacht worden.

Voor familie zat ik er dit jaar zelfs al aan te denken als ze het niet weten, om dan een (kinder)theater kaartje of een dagje dierentuin ofzo kado te vragen.

Ik weet nu gewoon al niet waar ik het speelgoed moet laten en ze rouleert zelf aardig met veel dingen...

maar oke - ieder natuurlijk ook zijn budget. Maar goedkope plakkertjes of knutselspullen vind ik ook ideaal om te geven en om te krijgen voor haar want dat gaat tenminste óp :p !

11. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Hier ligt dat er heel erg aan. Dit jaar krijgt de oudste een piratenschip met blower voor in de tuin, die is 70 euro, maar volgend jaar kan het gerust iets kleins zijn hoor.

12. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Voor Evy's eerste verjaardag een loopauto gegeven. DIe was 50 euro.
    Nu hebben we een keukentje gegeven voor sinterklaas en kerst en vor de verjaardag dus iets minder. Leuke schoenen en een setje om zelf een ketting te rijgen. Was rond de 50 euro.

13. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik heb niet echt een budget, alhoewel ik het niet te duur zal maken.

Op haar eerste verjaardag hebben we rond de 70 euro uitgegeven. En dat vond ik eigenlijk ook wel genoeg.

En een fiets vind ik wel een verjaardagscadeau, helemaal wanneer ze er 1 willen die extra mooi of iets dergelijks is.

14. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Ik heb ook niet echt een budget.
    Gewoon iets wat ze leuk vinden, de ene keer is dat goedkoper als de andere.

Een fiets heb ik ook niet voor de verjaardag gedaan, omdat ik die door wil doen naar de jongere kinderen en dan zou het betekenen dat hij dan op den duur zijn fiets "in moest leveren"

15. tulip

tulip Niet meer actief

hemeltje, 1000 euro voor een verjaardagscadeau???

Maar goed, wij geven wat ze op dat moment graag zou willen hebben. Dat zal meestal rond de 50 euro zitten denk. Maar vorig jaar heeft ze het ikea keukentje gehad, dus dat was 100 euro ongeveer. Op dr eerste verjaardag een driewieler van smart trike en die was maar 35 euro.

16. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

de eerste jaren boeit het kinderen helemaal niets volgens mij ze worden overspoeld door kado's en ze weten van gekkigheid niet meer waar ze moeten kijken.. geen idee wat ik zou geven aan geld niet een vast bedrag.. kinderen hebben nog geen benul van geld of je ze nou een kado van 100 euro geeft of van 5 euro ze merken er niets van.. net wat je tegenkomt..

17. Sensea

Sensea Niet meer actief

als je veel fam hebt dan scheelt dat natuurlijk ook. hier maar 1 oom en tante en 1 opa. dat maakt dus 2 kleine kadootjes. zodoende komen ze hier dus niet om in zooi, want dat vind ikzelf ook overdreven. met sinterklaas probeer ik ook vaak een aantal "nuttige" artikelen erbij te doen. ( of kerst in ons geval met 2 grote pubers)
    alleen de jongste krijgt een paar dingetjes met sinterklaas en een paar met kerst. eigenlijk dus gewoon zijn deel in 2 gedeeld.

als ze klein zijn deed ik inderdaad ook weleens minder dan hebben ze dat toch niet door. ik zocht meestal dingen die ze nodig hadden voor hun ontwikkeling. nu ik er inmiddels 2 in de puberleeftijd heb worden goedkope kado's lastiger. ze willen graag een mobiel of mp4 en een laptop, noem maar op. allemaal lastig te vinden onder de 100 euro. ze weten zelf wel dat ze niet hoeven te vragen om zo'n ding van 400 of zelfs 600 euro, ipad ofzoiets. ik trek de grens bij 150.

18. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Als een kind nog zo jong is, is het overal gelukkig mee toch? Waar het om gaat is dat je je kind blij maakt op die ene speciale dag. En of je dat bereikt met een velletje stickers of met een dure fiets, dat maakt niet uit. Ik zou me dus niet afvragen "Wat is normaal?" maar "Waarmee maak ik dit kind blij?"
    En verder is het natuurlijk heel persoonlijk wat je budget is. Als een ander 1000 euro kan en wil uitgeven, prima, maar als je dat geld niet hebt kun je voor véél minder ook hele leuke dingen kopen. :)

19. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Ik sluit me daar helemaal bij aan!

20. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    Wij hebben ook nog geen bedrag voor de verjaardagen vast staan.
    Verschild hier nog elk jaar als ze ouder worden zal dat veranderen denk zo iets van 75 euro.
    Vind het wel raar om te lezen dat een fiets geen kado is om dat kinderen dit nodig zouden hebben.Vraag me af waar voor dan om boodschappen te doen.Voor kinderen is een fiets volgens mij echt speelgoed.

Deel Deze Pagina