Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Krabje, 11 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.552
    2.020
    113
    Even een vraagje wat jullie hiermee zouden doen?

Stel je hebt een aantal dingen te koop staan op mp.
    Voor één ding is de vraagprijs 15 euro. Er komt een bod van een tientje en je denkt nu vooruit, weg ermee. dus je gaat akkoord.

Dan komt de mail terug of ze het tot het einde van de maand kunnen reserveren omdat het vakantiegeld er nog niet is en nu het tientje nog niet kunnen missen...

2. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Persoonlijk vind ik tot het einde van de maand nog erg lang.

3. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, of aangeven dat je dan liever wacht op een hoger bod, is die er niet, dan hebben ze mazzel!

4. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Nee dat zou ik niet doen, dat duurt nog zolang. Zul je zien dat ze zich ook nog bedenken en de koop niet doorgaat. Zit jij met je product die je tussendoor allang verkocht had kunnen hebben.

Als het aan het einde van de maand nog niet verkocht is hebben ze mazzel.

5. Nati

Nati Niet meer actief

Ik zou mailen dat ze het voor een tientje mogen hebben als het einde van de maand nog niet verkocht is. Mocht er tegen die tijd iemand hoger geboden hebben is het pech voor hen.
    Wie weet of ze het nu echt niet kunnen missen of gewoon liever nog verder willen kijken. Ik doe niet aan zielige verhalen op mp, ik geloof er nooit echt iets van. ;)

6. Nedyse

Nedyse Actief lid

29 apr 2014
    237
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou het niet doen. Ik heb laatst iets soortgelijks gehad. Op Marktplaats staat mijn auto, die volgens de garage nog zo'n 1000 euro waard is. Nu kreeg ik een paar weken geleden een mailtje van iemand die niet wilde bieden, want daar hield hij niet van. Hij had slechts een klein AOW'tje en kon niet meer dan 500 euro voor de auto betalen. Omdat ik vooral een goed huis voor deze huis zoek :), ben ik akkoord gegaan. De afspraak om te komen gemaakt (enkele weken later i.v.m. vakantiegeld), andere gegadigden afgewimpeld en… je raadt het al: hij is nooit komen opdagen. En nu heb ik dus nog steeds de auto te koop.

7. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ja, dit zou ik ook doen. Gewoon proberen te verkopen en als het nog niet verkocht is, kunnen ze tegen die tijd nog contact opnemen. Als ze nu geen tien euro over hebben, is er denk ik een grote kans dat ze het over twee weken alsnog niet hebben. Wat erg trouwens als je geen tien euro kunt missen...

8. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    kan ik ook niet hoor.

@Ts als het makkelijk verkoopbaar is zou ik het bewaren voor eind van de maand en als het niet in de weg staat. staat het wel in de weg dan proberen te verkopen aan het eind van de maand niet verkocht voor hun..

9. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Dat lijkt me erg pittig.

10. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik kan in de laatste ander half week (voor nieuw geld komt) ook geen tientje missen hoor,

ik heb dat ook weleens gevraagd, dit maand overigens nog, een vriendin had een leuke meisjes jurk te koop gezet en heb haar gevraagd of ze die tot met de 20/21ste wilt bewaren, zodat ik hem dan koop :) (was ook een tientje) wel met de mededeling erbij, stel je vind iemand anders die meer wilt betalen ga dan daar voor,

ik heb dat ook weleens bij MP gevraagd, en meestal deden ze het dan ook, gereserveerd houden voor me. en ik heb altijd gezegd is er een ander bieder in de tussentijd en je gaat daarvoor vind ik het ook prima, :) ik doe dat dus meestal bij kleine dingen, (kleding ofzo)

grote dingen koop ik liever als het geld als het ware gewoon bereikbaar is, heb al een keer mee gemaakt als koper dan dat iets gereserveerd was voor ons, maar dat tegen de tijd toen ik het geld bij elkaar had het al verkocht was, (en dan oneerlijk er over zijn) ;)

als ik zelf iets te koop zal zetten zal ik denk niet reserveren, haha ;):D ik zal dan zeggen als je het wilt, kijk dan rond de datum (dat er wel geld is ervoor) of de advertentie er nog staat, dan is het pech, maar eigenlijk heb ik nog nooit iets verkocht via MP ;)

11. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Je leert er mee omgaan ;) ;)

12. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Ik zou ook aangeven dat als het dan nog niet verkocht is dat het prima is, maar komt er tussendoor iemand anders dan zou ik niet wachten.

13. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik zie dat je zoontje een half jaartje jonger is dan mijn zoon. Kun je misschien nog wat kleertjes gebruiken? Dan kan ik je wel wat opsturen.

14. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik zou terug mailen dat ze aan het einde van de maand weer contact met je kunnen opnemen als jouw advertentie nog bestaat. Krijg jij intussen een ander bod, dan is ie weg.
    Heel jammer voor hun, maar jij wil ook je spullen kwijt (kans bestaat ook nog dat je het apart houdt en vervolgens hoor je nooit meer wat). Je bent al schappelijk genoeg dat je er 10 euro van wil maken.

Zelf heb ik een beetje zoiets van: als je het geld niet hebt, ga dan ook niet bieden en wacht even tot je het geld wel hebt.

15. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.552
    2.020
    113
    Dat gevoel heb ik zelf ook.
    Ik krijg een beetje jeuk van dat zielig doen. Bied dan niet als je het geld niet hebt.
    Tuurlijk ik kan me voorstellen dat ze het toch proberen maar denk dat ze dan bij mij verkeerd zijn.

16. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83

nou dit isje antwoord dan toch dan doe je het niet ;)

17. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.552
    2.020
    113
    Maar ik wou graag weten wat jullie zouden doen :D

18. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    oh whahhaha

19. KimK

KimK Niet meer actief

Ik denk dit idd... Ja 10€ akkoord als het er dan nog is. Zo niet dan pech.

20. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vroeger had ik er at meer moeite mee, tegenwoordig denk ik wie goed doet goed ontmoet.

Maar ik zou er wel even bij zeggen dat je dan ook echt verwacht dat ze het wel afnemen.

Deel Deze Pagina