Hallo meiden/dames, Wilde eigenlijk even mijn verhaal kwijt, en misschien zijn er anderen die hetzelfde meegemaakt hebben. Ik ben er een tijdje geleden achtergekomen dat ik chlamydia had. Ik schrok me wezenloos en voelde me vies. Ik moet het van mijn ex hebben gekregen, de vader van mijn zoontje, die dus tegen mij gelogen moet hebben. Maar wij zijn al enige tijd uit elkaar, dus heb er waarschijnlijk al best lang mee rondgelopen. Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe vriend, toen ik er dus achter kwam chlamydia te hebben. Vriendlief had zich ook laten testen, maar hij had niks! Ik dus antibiotica gekregen, in 1x 2 pillen innemen. Omdat ik zekerheid wilde, heb ik vorige week mijn urine ingeleverd voor nog een test....resultaat: chlamydia! Heb gisteren dus weer antibiotica pillen moeten slikken. Waarschijnlijk is mijn vriend dus vals negatief getest. We hadden een paar dagen voor zijn test seks gehad en waarschijnlijk is hij door mij dus net voor zijn test besmet geraakt...waardoor het nog niet in zijn test te zien was...met als gevolg dat we dus een het 'ping pongen' zijn...hij heeft mij dus zeer waarschijnlijk opnieuw besmet. Of hij moet écht niks hebben, maar dat zou dus betekenen dat de antibiotica kuur bij mij niet gewerkt heeft.... Wij wonen niet samen, en hij heeft een andere huisarts dan ik, waar hij maandag pas terecht kan. Leek mij het handigst als we tegelijk antibiotica hadden kunnen krijgen maargoed... Het schoot bij mij ookal door mn hoofd van wat als ik wel onvruchtbaar ben geworden door de chlamydia.. Zijn er hier meerdere meiden die chlamydia hebben gehad? En was het na de behandeling ook echt weg? En hoe zat het met jullie partners? Mag je eigenlijk dan wel met condoom vrijen? (ik snap dat zonder condoom heel onverstandig is) Was gewoon beetje benieuwd naar de ervaringen hier. Baal echt vreselijk
Een goede bekende heeft dit gehad en ze was er op tijd bij,al had ze wel klachten als buikpijn en steken. Na een kuurtje was ze er van af. Vervelend meis, ik hoop dat je er snel van af bent!
dankjewel. Ja hoop het ook. Wel fijn dat jouw kennis er wel meteen vanaf was! Zijn er nog meerdere dames die dit hebben gehad? Hoe ging het toen verder?
Ik ken ook iemand. Die moest 2 weken na de kuur terug voor controle maar daar had AB ook niet aangeslagen. Nog een x dezelfde kuur en toen was t weg. Heeft wel al 2 kinderen gehad dus niet onvruchtbaar ervan geworden. Vervelend zeg voor jullie! Succes hoop dat t nu weg is bij jullie.
Geen verstand van. Beterschap zou denk geen gemeenschap hebben tot je zekerheid hebt. Ook niet met condoom.
hier ook gehad ook door een rot ex gekregen ,, ik was positief en man ( toen vriend ) niet we hebben beide toch kuur gehad voor de zekerheid , je kan het trouwens in je bloed mee dragen ,dus komt er altijd positief in je bloed testen te voorschijn ( dat heb ik dus mijn man niet ) maar draag je het niet in je vagina vocht of waar dan ook echt een soort restant in je bloed je voelt je inderdaad op het moment smerig maar doe dat vooral niet , zoveel mensen hebben het zonder dat ze het door hebben. je moet het al lang bij je dragen moet het effect hebben op je vruchtbaarheid . mocht je niet zwanger raken maak dan een afspraak bij een vruchtbaarheids arts en daardoor kan je waarschijnlijk een kijk operatief voor krijgen of een doorspoeling krijgen , bij een doorspoel zien ze direct of er wat mis is , raad je wel aan om onder narcose ervoor te gaan , ik had het zonder narcose dat was een hel. maar maak je er niet druk om dit is bij de meeste dames niet het geval , het is bijzonder als de infectie tot je eileiders komt oo en gebruik voorlopig condoom tot 2 weken na de behandeling
Bedank voor de reacties. Potjesoep, ookal van een ex, ik dus ook. Ik had ook graag gewild dat vriendlief tegelijk een kuurtje kreeg,gewoon voor alle zekerheid, maar zijn huisarts wil blijkbaar eerst weer opnieuw testen bij hem.. duurt dus nog wel even. Toen jij nog besmet was, toen je erachter kwam, en je vriend had het niet, hadden jullie toen ook wel gewoon seks met condoom? Als het goed gaat is er niks aan de hand maarja als er iets misgaat moeten we zeker weer van voor af aan beginnen Maar weken zonder te vrijen is best wel lastig als je hartstikke verliefd bent hihi Owja er is de komende tijd nog geen wens voor een kindje erbij hoor dat is nog niet aan de orde.
Ik heb het op mijn 20e gehad. Kwam er vrij snel achter geen symptomen. Antibiotica gehad en later getest en was weg. Was overigens van mijn "wilde" studententijd en dus ex scharrel. Man wat was ik bang om onvruchtbaar te zijn of dacht in elk geval dat zwanger worden lang ging duren. Niet was in dit geval dan minder waar: ronde 1 zwanger en op het punt te bevallen. Wow wat ben ik daar dankbaar voor en wat stom om het op mijn 20 e opgelopen te hebben! Zeker voorlopig even met Condooms doen...tot beide weer getest!
Ook ik ben zo'n doos die chlamydia opgelopen heeft. Geheel door eigen schuld Ik heb 2 x een kuur gehad, toen was het weg. En heb er echt meer dan 5 jaar mee rond gelopen. Gelukkig ben ik gewoon zwanger geraakt, nu van de eerste. Daar was ik namelijk zo bang voor, als soort van karma ofzo, dat het dan niet zou lukken. Ik zou dan wel condooms gebruiken ja. Bedenk je ook dat je door orale sex ziektes op kan lopen in je keel bijvoorbeeld. Dat komt bij chlamydia weinig voor, maar het kan wel!
Vervelend maar je hoeft je echt niet vies te voelen hoor kan gebeuren. Gewoon tegelijk innemen en even met condoom vrijen en klaar En je ex inschakelen maar dat heb je vast al gedaan..
Thanks meiden voor jullie reacties. Ik voel mezelf ook stom, terwijl ik altijd zo secuur ben met dit soort dingen. Toen ik met mijn zoontje zijn vader een relatie kreeg, moest hij zich laten testen en hij had dus niks....ik had me ook al laten testen en was schoon. Dus óf hij heeft gelogen en heeft zich nooit laten testen, of hij is gewoon vreemdgegaan. Volgens mij word je pas onvruchtbaar als je echt eileideronstekingen heb gehad toch? Ik zou willen dat we tegelijk een kuur in konden nemen maar dat gaat dus niet want vriendlief heeft andere huisarts die waarschijnlijk weer wilt testen (waarom zo moeilijk, geef hem gewoon een kuur...grrr...) Ik heb mijn kuur al gehad en vriendlief moet maandag (ja, dan pas..) naar zijn huisarts. Baal als een stekker. Zo als ik nu lees kunnen we dus wel gewoon met condoom vrijen totdat we er zeker van zijn dat we eraf zijn
ja hoor wij hebben ook gewoon de condoom gepakt ,, geen probleem hier zo he het moet even en daarna huppakee er op duiken maar
Is het geen optie om het met jouw arts te bespreken dat je een relatie hebt en dat je wil dat ook jouw vriend behandeld wordt? Desnoods neem je je partner mee.
Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik er achter gekomen chlamydia te hebben. Heb er nooit klachten van gehad alleen had tijdens de zwangerschap bloedverlies. Hoe lang ik het al had geen idee en mijn man ook niet. Ik kreeg trouwens gelijk voor mijn man en mij een kuur mee. Gelukkig ben ik er niet onvruchtbaar van geworden. Mijn man heeft wel plasproblemen ws door de chlamydia.
Haha potjesoep dat is duidelijke taal Heb nog wat condooms in huis dus als het ervan komt gebruiken we die wel hahaha. Blemma, ik weet dus niet of ik het in me zwangerschap al had. Ik verloor toen ook soms bloed, dus wie weet. Ben met keizersnede bevallen, dus zal het niet overgedragen hebben op mn zoon neem ik aan. ..maar wat vervelend zeg dat je man hier nog problemen van ondervind. Lijkt maar een klein bacterietje maar kan toch aardig wat rottigheid veroorzaken...pff Kaboutermeis, heb het al aan mn arts gevraagd maar dat kon niet, zn eigen huisarts moest het voorschrijven. .. (achja waarom makkelijk doen als het moeilijk kan.. ik baalde flink en vriendlief ook) Maar ik zat ookal te denken....straks blijkt mn vriend geen chlamydia te hebben. ..dan moet het dus zijn dat bij mij de eerste kuur niet aangeslagen heeft toch? Zo te lezen kan dat dus ook...is al vaker voorgekomen als ik het zo lees bij andere dames. Denk dat het verstandig is dat ik me over paar weken nogmaals laat testen toch?