Misschien dan toch weg bij ZP?? Want miss. word je hier juist heel onrustig van?? Ik weet het niet hoor maar het is een soort drang dat je hebt om te antwoorden en als je daar maar aan blijft denken word het een obsessie of zie ik het verkeerd??
dat klopt. ik heb de drang om te antwoorden en dan word het idd een soort obsessie. het voelt van binnen alsof het MOET en als ik het niet doe laat het me niet los. obsessief /dwang gedrag is ook een groot onderdeel van asperger en is bij mij best sterk aanwezig het is trouwens ook weken (maanden) goed gegaan hoor en heb me echt extreem proberen in te houden, en heb eigelijk al maanden niet meer zo erg ergens in vastgebeten en blijven doorgaan op dingen, maar net zoals vanmorgen komt het weer naar boven.. moet dan echt leren om het langs me neer te leggen en als ik er bijv over 2 uur nog zo over denk dan een reactie te plaatsen, of proberen om het na 1 reactie erbij te laten zitten en niet eindeloos blijf doorgaan, maar dat is juist iets wat moeilijk aan te leren is bij mensen met autisme maar als ik me afmeld, wat dan? dan kom ik het wel weer ergens anders tegen. ik moet zeggen dat ZP me erg heeft geholpen de laatste jaren. ik leer onbewust toch heel veel van anderen, en leert me ook om me beter in te leven in anderen ( ook al is mijn inlevingsvermogen zo groot als een kwartje, toch leer ik er van) ZP is eigelijk het weinige sociale contact wat ik heb, en traint mijn sociale vaardigheden toch aardig moet ik zeggen
Ik heb je vorige topic niet gevolgd hoor, maar ik wist al wel wat asperger inhoudt. Is je man ook autistisch dan? En jullie zoontje ook?
ik denk niet dat je iemand hier ooit heb gekwetst met de manier waarop je jouw mening probeert door te dringen. het was eerder bloedirritant.
Diep respect voor je meid! *maakt een diepe buiging* Erg goed geschreven, dit is echt een stuk dat ze op elke school zouden moeten uitdelen aan de leraren! Denk dat heel wat collega's er dan wat meer inzicht in zouden krijgen. "Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht" is een boek dat ook geschreven is door een jongetje met autisme. Prachtig boek voor eenieder die meer zou willen lezen.
Hij zal ongetwijfeld ook zo zijn dingen krijgen en houden maar ach dat maakt Kylian dan toch ook weer Kylian en wie ben ik om te zeggen dat hij niet mag zijn zoals hij is.
Nee hoor helemaal niet nodig om weg te gaan bij ZP. Ik ben in een topic behoorlijk duidelijk (en misschien wel bij het botte af) geweest en toen kwam de boodschap wel over. Uit ervaring weet ik nu dat het heel goed werkt om het gewoon met rust te laten, dus even niet op onze zoon te reageren zodat het bij hem kan bezinken. Zeg ook vaak dat we er later verder over hebben en doe dat dan ook
ag laat ze lekker kletsen meid kom op je bent echter niet de enige die zo reageer kan nog wel wat namen opnoemen die zo reageren maar dat doe ik niet wat andere van je denken moeten zij weten. en niet weg gaan bij zp hoor we zijn niet allemaal zo perfect als sommige andere hier:x
mijn man zijn ouders zijn wel autistisch ( iig zijn vader), maar mijn man niet ,maar heeft wel veel trekken omdat hij immers is zo is opgevoed mijn zoontje zit momenteel op een speciaal kdv. hij heeft oa een algehele ontwikkelingsachterstand van 6 maanden. hij werd eerst verdacht van autisme, maar vandaag gesprek gehad op zijn ''schooltje'' en het lijkt steeds en steeds beter te gaan sociaal, en de verdenkingen liggen er nu gelukkig minder/niet meer, al herken ik wel veel dingen in hem van mezelf. de tijd moet het uitwijzen of hij ook autisme heeft, maar hij zit iig op een speciaal kdv voor zijn achterstand, maar dat gaat ook echt super en het ziet er zelfs naar uit dat hij misschien toch naar het regulier onderwijs kan, dus wij zijn echt super trots op hem
dat is dus wat mijn man ook zegt. niemand is perfect, en mijn man vind het al heel knap van mij dat ik zelf inzie dat het bloedirritant is en vind dat goed van me dat ik het inzie en toegeef wat veel mensen niet kunnen, maar toch steekt het me, omdat ik echt heel gevoelig ben
Knap dat je dit schrijft en wil alleen zeggen dat ik je begrijp. Bij ons in de familie zit borderline en adhd maar dan add als ik het goed heb. Ik weet dat het niet hetzelfde is maar ook zij worden vaak niet begrepen omdat ze anders zijn. Het is voor hun trouwens ook veel moeilijker om mee te lezen als wij. Dus respect en top van je en toch fijn zo'n forum.
nee joh niemand is perfect en de mensen die dat beweren zijn gewoon gek:d ja maar toegeven is niet erg maar sommige maken er misbruik van tuurlijk steekt het je dat geloof ik dus lekker denken het is maar internet je bent niet de enige die hier iemand wel eens gekwetst heeft
Hey meid, zo diep hoef je toch niet door het stof te kruipen? Ik had het topic vanmiddag ook gelezen en het enige wat ik dacht; JIJ hebt in ieder geval een excuus voor bepaalde uitspraken vasthoudenheid etc...... dat hebben de anderen die je afvallen niet! Geloof dat ik wel weet voor ik meer begrip heb
joh, iedere gek heeft zijn gebrek gelukkig zijn wel allemaal niet volmaakt en daarom is een forum juist leuk, om van elkaar te leren en om andere meningen te horen. vind het erg goed van je dat je het hier allemaal zo neerzet.
dat vind ik echt super knap en lief van je en geloof me, er zijn veel ouders van kinderen met asperger die niet zo denken, die het echt zien als iets dat te genezen valt en hun kind blijven proberen te veranderen en het niet accepteren, terwijl het aangeboren is in de hersenen en het niet te genezen valt, slechts alleen leren hoe ermee om te gaan/verbeteren gelukkig zijn mijn ouders net zoals jij en hebben me altijd gesteund en doen dit nog. ik heb gewoon veel hulp nodig door mijn autisme en mijn ouders stonden en staan nog steeds klaar voor me maar ik ken ook gevallen waarin de ouders echt dachten ; wat een slecht opgevoed kind, wat een rotkwal, verander maar! en die hun kind laten vallen als een baksteen omdat ze serieus denken dat hun kind het express doet en gewoon kan veranderen. Kylian mag trots zijn op zo'n ouders!