Voor iedereen die ik ooit heb gekwetst

Discussie in 'De lounge' gestart door SeaShell, 14 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik heb net je andere topic (deels, het was iets teveel ;)) gelezen en verbaasde me eigenlijk over de stelling dat bijna alle mensen met asperger volgens jou begeleid wonen. Ik kan me daar niks bij voorstellen namelijk. Ik ken er zo uit m'n hoofd 5 en die wonen allen geheel zelfstandig en functioneren ook gewoon zelfstandig, met baan, gezin, activiteiten etc. Mijn exman heeft ook asperger en ik herken veel van hem in jouw berichten (de lappen tekst, het 'doordrammen' etc). Wij zijn dan wel gescheiden, maar dat heeft niks met zijn asperger te maken.

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Dat is niet mijn stelling, maar de keiharde cijfers hier in Noord brabant (regio Eindhoven) iig in de gezinnen die begeleiding krijgen van hetzelfde Autismecentrum. Heb het net nogmaals gevraagd tijdens mijn begeleiding vanmiddag. Zij begeleiden rond de 180 mensen en daarvan woont een handje vol zelfstandig/samen en de rest begeleid/bij ouders/zelfstandig met 24 uurs hulp met een druk op de knop

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Lief dat je dit topic opent maar is niet nodig toch? Heb niet het idee dat je iemand gekwetst hebt. Ik had ook gereageerd en gezegd dat ik zo'n opmerking (zoals je hem eerst opvatte) ook niet leuk zou vinden.

Ik had ook gezegd dat ik het idee had dat je andermans standpunt en mening niet zag. Nu weet ik ook waarom je reageerde zoals je reageerde. Maar zoals al gezegd is is dat iedereen anders is. Er lopen er hier zoveel verschillende mensen rond. Niet iedereen kan net met elkaar eens zijn.

Ik ben het eens met pcootje dat je je excues echt niet aan hoeft te bieden. Maar goed dat is mijn mening.

4. SeaShell

Dankjewel! Erg lief van je!!

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Hoe wil je dat mensen reageren?
    Moeten je reacties serieus genomen worden en je behandelen gewoon zoals elk ander?
    Of moeten we het met een korreltje zout nemen vanwege je aandoening?
    Of gewoon serieus nemen totdat de discussie te serieus wordt?

Weet niet zo heel goed wat je wil bereiken?

6. SeaShell

Ik wil gewoon dat mensen weten dat als ik doordraaf, eindeloos herhaal, me niet goed inleef, etc dat ik het niet zo bedoel

Als ik iets NIET wil is het mensen kwetsen

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik vind dat Wachtende best een goeie vraag stelt idd. Nu we dit weten, wat verwacht je van "ons". Hoe denk je daar zelf over? Want weten is 1 ding, maar handelen is een tweede ;)

Moeten we ons dan terugtrekken zodra "we" zien dat je aan het drammen slaat? Of juist niet? Moeten we je daarop wijzen? Hoe zie je dat zelf?

8. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Dus je wilt dat we niet reageren op je gedram ?
    Ik meen mijn vraag echt serieus hoor..
    Wat wil je dat we met je reacties doen ?

9. SeaShell

ik ga hier verder niet meer op in. ik bied mijn excuses aan. wat willen jullie nog meer dat ik doe? meer kan ik niet doen
    ik heb gezegd dat als ik dingen zeg/doordraaf/herhaal/niet goed kan inleven dat ik dit niet express doe, dus is het aan jullie om te bepalen wat je hiermee doet. ik kan niet voor jullie bepalen hoe jullie hiermee om gaan/reageren

ik kan alleen bepalen dat ik mijn excuses maak dat ik zo reageer door mijn beperking, maar ik kan niet bepalen wat jullie hier mee doen

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

maarja dan weten wij toch nog niets? ja sorry hoor maar als je dat er zo in zet dan wil ik ook weten hoe ik moet reageren?

ik bedoel ge je drammen moeten we dan je gaan negeren of zeggen dat je niet zo moet drammen etc et cet c.

wees dan duidelijk met wat je wil want anders heeft het geen zin

11. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik stel serieus een vraag, daar zou je best op kunnen antwoorden hoor.
    Ik val je helemaal niet aan maar ik vraag naar je verwachtingen.
    Als je zo'n topic opent heb je er verwachtingen bij...in plaats dat wij moeten gaan gissen wat je wilt is het makkelijker als je het gewoon zegt.
    Natuurlijk bepaal je niet hoe wij reageren maar blijkbaar verwacht je wel iets van ons. Waarom zou je dit niet gewoon vertellen ?

Als je gewoon als elk ander behandeld zou willen worden open je dit topic volgens mij niet.

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Meis, rustig nou. Dit is echt helemaal niet verkeerd bedoeld. Oprecht en om in de toekomst gewoon te weten hoe we kunnen voorkomen dat we met z'n allen in zo'n situatie als vanochtend terechtkomen.

Daar moet je zelf toch ook wel over nadenken toch? Het is toch niet fijn als we met z'n allen in negeerstand schieten als jij een topic opent bv.? Wat verwacht je van anderen daarin?

:);)

13. SeaShell

maar het gaat er toch niet om wat ik wil? het gaat er om dat anderen het niet zo boos moeten opvatten als ik soms zo reageer. ik probeer echt mijn stinkende best om niet zo te reageren, en dat kost me echt heeeeel veel moeite, vind het dan ook erg dat sommige mensen denken of dachten dat ik voor mijn lol eindeloos doorga en blijf herhalen, maar dat heeft dus echt een oorzaak en doe ik dus echt niet graag en haat het zelfs

het enige wat ik WIL ( maar dat bepaald iedereen op ZP voor zich) dat mensen het niet zo opvatten en denken '' ach, daantje draaft misschien wat door, maar ik weet waardoor het komt en ze bedoelt het niet slecht''

of vriendelijk tegen me zeggen dat ik misschien een beetje doordrijf ipv sommige die het uiiiiterst bot brengen en op het hatelijke af, dan kan ik daar ook iets mee en leer ik er wat van ipv me aangevallen te voelen en echt een klote dag te hebben gehad

maar nogmaals, ik wil niet dat dit een discussie topic word, want ik zie alweer een slotje naderen ;)

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Nu geef je toch antwoord op de vraag van wachtende?
    Is toch goed dat je dit aangeeft?

Een voorbeeld. Een vriendin van me heeft een persoonlijkheidsstoornis. Aan haar vraag ik ook hoe ze wil dat ik op haar reageer of ze geeft het zelf aan. Zo kunnen er evt irritaties of miscommunicaties voorkomen worden.

15. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    #75 Wachtende, 14 feb 2012
    Laatst bewerkt: 14 feb 2012
    Misschien is je eigen toon van reageren niet zo vriendelijk.
    Ik vind je reactie op mijn bericht nogal overtrokken, je doet enorm alsof ik je aanval terwijl ik alleen interesse toon.
    Je gaat er eigenlijk vanuit dat echt iedereen zich aan jou aanpast...ik vraag me af hoe realistisch dat idee is. Het is een openbaar forum waar continue mensen komen en gaan.
    We zouden met zijn alle je reacties moeten scheiden in wat kunnen we serieus nemen en wat niet ?

Nou ik zal het bij deze even proberen..

Ik heb de mening dat je doordraaft over je aandoening.
    Iedereen reageert zoals hij/zij reageert door hetgeen wat diegene meemaakt. Iemand die in de MMM zit krijgt ook geen vrijbrief voor bepaalde reacties, terwijl het echter voor diegene ook heel erg moeilijk is.
    Iemand die met enorme lichamelijke beperkingen zit en de hele dag pijn heeft krijgt ook geen vrijbrief omdat diegene het zwaar heeft.
    Nee, mensen zijn zoals ze zijn... in het geheel.
    We hebben allen een reden waarom we reageren zoals we doen. Dat maakt jij jezelf...
    We kunnen niet een deel van jezelf negeren of anders opvatten dan dat je het ons verteld. Hoe kunnen wij weten wanneer de asperger praat of jij ? Dat kunnen we niet, dat kan alleen jij. Daarom denk ik dat het vrijwel onmogelijk is dat iedereen je reacties op een gegeven moment met een korreltje zout neemt. Ik neem aan dat je ook wel eens echt een andere mening hebt. Die zou dan ook niet meer serieus genomen worden?
    Maar dit is slechts mijn mening. Ik zie mensen niet graag in hokjes.

16. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Wil niet iedereen over mij heen krijgen hoor. Maar denk toch dat Daantje nu wel tig keer heeft uitgelegd dat ze het niet zo bedoeld. En ze heeft haar excuses aangeboden. Ik snap niet waarom sommige nog zo kunnen doorgaan. En over dat zielig doen sorry hoor maar dat vind IK echt serieus nergens op slaan! Of het ligt aan mij maar ik lees toch echt in elk berichtje van haar nu dat ze het niet zo bedoelde. En dat jullie er een beetje rekening mee kunnen houden etc.

Daantje ik vind het SUPER knap van je dat je dit topic hebt geopend. En ook erg lief van je dat je de moeite neemt om uitteleggen hoe het zit en dat je het soms niet zo bedoeld zoals het overkomt.

Een dikke knuffel!!!

17. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Waarom zou ik niet mogen vragen wat ze wil bereiken?
    Als voor mij iets niet duidelijk is vraag ik ernaar.
    Zo zouden veel discussies voorkomen kunnen worden hoor, gewoon door verduidelijking te vragen.
    Pas als je weet wat iemand echt bedoeld kun je reageren...maar dat is mijn idee.

Ik probeer er achter te komen wat er praktisch gezien als doel gesteld kan worden. Ik denk niet dat het realistisch is dat op een openbaar forum iedereen zich kan aanpassen aan 1 persoon. Het verloop is te groot hiervoor. Dan zou je bij het aanmelden een melding moeten krijgen ?

18. SeaShell

hoezo ga ik er vanuit dat iedereen zich aan mij aanpast :$:$ waar zie jij dat staan?? dat heb ik dus nergens neer gezet. ik zeg juist ZELF dat men ZELF moet weten hoe ze op mij reageren, ik wil alleen dat men WEET dat ik het NIET zo bedoel, niks meer en niks minder.

ik heb idd het idee dat je een discussie probeert uit te lokken, misschien omdat ik door mijn asperger dingen anders zie, maar zo zie ik het op dit moment, en ik geef nu al meerdere malen aan geen discussie te WILLEN aangaan.

voor de 1001 ste keer speciaal voor jou nogmaals:

ik wil dat IEDEREEN weet dat ik het NIET zo bedoel als ik doordraaf, mij moeilijk inleef, of eindeloos me ergens in vast bijt, niks meer niks minder

er staat NERGENS dat ik verwacht dat mensen zich aanpassen aan mij, maar dan ook NERGENS

19. SeaShell

op dit moment bereik ik liever dat je dan maar niet meer op mij reageert. ik geef nu al 10000 keer aan dat ik ALLEEN wil dat mensen WETEN dat ik het niet zo bedoel en zich niet aangevallen voelen door mij. ik zeg NERGENS dat ik WIL dat mensen zich aan mij aanpassen

als jij dat niet in wil zien of mijn excuses niet aanvaart kan je er nog altijd kiezen om maar niet meer op mij te reageren

20. SeaShell

dankjewel meid, je bent echt een kanjer maar dat wist je al!

Deel Deze Pagina