Nu doe je het weer meis ... rustig blijven. Je hoeft niet je excuses aan te blijven bieden (ik vind dat je ze al niet had hoeven aanbieden vanaf het begin, want je hebt volgens mij niemand gekwetst in dat andere topic). Je doel van dit topic is mij wel duidelijk. Je hebt een stuk van je ziel daarin gelegd hoor. Maar besef wel dat dit wel blijft gebeuren in al je topics. Zoals wij moeten beseffen dat jij niet altijd bedoelt hoe je reageert, moet je dus ook beseffen dat dit de reacties kunnen zijn die je krijgt ... en daar is niets aan te doen vrees ik ...
hey meis, ik heb zover ik weet nooit een conflict met je gehad.. maar wil je wel even zeggen dat ik het goed vind dat je laat weten dat je asperger hebt.. ik heb de nodige patienten die ook asperger hebben.. en mijn vriend heeft ook een vorm van autisme.. en merk dat je sommige dingen vaker moet vragen en uitleggen voordat ze het snappen of doorhebben.. en er iets mee kunnen.. vroeg me af of jullie zoon ook autisme heeft omdat zowel jij als je man het hebben..
Waarom moet je zo ongelovelijk in de verdediging schieten? Ik probeer gewoon met je te praten hoor. Je hebt zelf gezegd dat je wilt dat de mensen weten dat als jij door blijft drammen dat het door je beperking komt. Ik neem aan dat je meer wilt dan dan we iets weten...je wilt dat we daar iets mee doen. Wat is het nut anders van het weten? Mijn punt is dus dat je onmogelijk kan verwachten dat ze dit topic uberhaupt lezen. Dus de volgende keer als er geen rekening met je berperking gehouden word zul jij misschien denken ' ik heb nog zo gevraagd er rekening mee te houden en ze doen het niet' . Echter is er een grote kans dat mensen dit topic niet eens zien. Snap je wat ik bedoel? Je wilt niet dat mensen naar je reageren zoals naar elk ander, daar is dit topic toch voor? Daarmee verwacht je iets van de anderen. Waarom zou ik trouwens een discussie willen uitlokken? Kun je uit mijn berichten niet halen dat ik duidelijkheid probeer te krijgen? Communiceren is niet altijd discuseren.
hey meid mijn zoontje zit wel op een speciaal kdv omdat hij een ontwikkelingsachterstand heeft van 6 maanden. hij werd eerst ook verdacht van autisme, maar nu gaat het zo goed met hem dat de verdenkingen er vrijwel niet meer zijn al zie ik veel mij terug in hem. hij is ook extreem vooruit gegaan qua ontwikkeling en hij kan als het goed is met zijn 4 naar het regulier onderwijs
Ik bedoel ook te zeggen dat iedereen op een bepaalde manier reageert met een reden. Er zijn zo veel mensen die een rugzakje hebben. Maar moet je de mensen apart van hun rugzakje gaan zien? Waar ligt de grens? Waarom zou je 10001 keer je excuses moeten aanbieden? Jij bent wie je bent...in het geheel.
wat ik nog wou zeggen zonder reacties uit te lokken.. hoop dat ik het goed in woorden kan zeggen/typen zoals ik het bedoel: probeer jezelf niet te verdrinken in je asperger.. als er een discussie word gestart.. probeer dan niet elke keer het woord asperger te noemen.. want ik denk dat het dan juist overkomt alsof je het als excuus gebruikt.. of je er achter wil verschuilen.. terwijl jij dat niet zo bedoeld..!! en als je je niet begrepen voelt kun je misschien beter even niet reageren.. iig niet meteen maar lees de betreffende tekst nog eens door des noods nog 2 of 3 keer en kijk of je nog steeds het gevoel hebt aangevallen te worden.. en als dat zo is.. vraag dan om uitleg zonder capslock aan te zetten.. omdat dat vrij agressief over kan komen!! ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips!! liefs!!
ik heb al 100 keer gezegd wat ik wil en blijf het niet herhalen. je bent serieus blijkbaar uit op iets , want nu ben JIJ degene die blijft doordrammen.niet alleen ik denk dat trouwens ik heb al 1000 keer gezegd dat ik wil dat mensen weten dat ik dingen niet express doe en het zo niet bedoel, want als ik ergens NIET op uit ben is het op een conflict. wat mensen met deze info doen moeten ze zelf weten, ik kan niet voor mensen dingen bepalen hoe ze reageren dat is nog altijd aan die persoon zelf. ik heb iig mijn steentje bijgedragen door uit te leggen hoe het bij mij werkt en dat als ik iemand heb gekwetst ik hier mijn excuus voor aanbied en het zo niet bedoel, zouden meer mensen op ZP eens moeten doen
oow dat is fijn zeg!! misschien heeft hij wel een hoge intelligentie!! (mijn vriend heeft een hoge intelligentie en kan daardoor zijn autisme zelf al goed in de hand houden hij krijgt wel medicatie maar niet zo heel veel) krijg jij medicatie? en moet je ook extra vitamine suplementen nemen?
Oh ja oke, dat verandert de zaak nogal he. Dan gaat het dus niet om de "mensen met asperger", maar de "mensen met asperger die in het autisme-hulpverlenings-circuit zitten" Daarnaast zijn er dus nog heel veel mensen die niet in dat circuit zitten, die überhaupt niet onder behandeling zijn voor asperger en toch zelfstandig wonen. En dat zijn er een boel gok ik zo Amyway, sterkte met alles wat er verder op je pad komt!
oh nee hoor. in die 3,5 jaar op ZP heb ik ongeveer 3x mijn asperger aangekaart om hoe ik reageer, meer niet en als er een topic is over iets en het gaat over asperger is dit om bijv mensen te helpen met een kindje of vriend(in) met autisme en idd, de capslock kan vrij agressief overkomen, maar ik vind het moeilijk om anders duidelijk te maken ( omdat ik sommige dingen al 100 keer gezegd heb en men het niet lijkt te snappen leek de capslock handig)
Oke duidelijk... Je bent nu echt aan het zien wat je wilt. Ik heb geen 8 pagina's met discussie geschreven hoor...waarom scheer je iedereen over 1 kam? Waarom ga je er vanuit dat mijn reacties gemeen bedoeld zijn? Ik probeer je inderdaad iets duidelijk te maken...echter lijk jij steeds met je gedachten zo erg bij de personen die je gekwetst hebben dat je niet eens meer leest wat ik schrijf. Je bent enorm in herhaling aan het vallen zonder echt reageren op wat ik zeg... Vrij nutteloos voor mij om hier nog energie in te steken dus. Kan net zo goed tegen een muur praten.. Jammer.
ik krijg idd helaas medicatie. ik heb overigens ook nog ADHD bij mijn asperger en heb daar ritalin voor geslikt, maar door de zwangerschapswens slik ik deze niet meer. maar andere medicatie die ik slik is wel veilig te gebruiken tijdens de zwangerschap gelukkig ( mocht het me nog gegund zijn om zwanger te worden voor de 2e keer) ook krijg ik vitamine B12 injecties en heb ik een vitamine D tekort, maar dat veranderd helaas niks aan mijn autisme
hier wil ik even op inhaken.. en dan met name dit stuk: Er zijn zo veel mensen die een rugzakje hebben. Maar moet je de mensen apart van hun rugzakje gaan zien? ik denk persoonlijk dat er een aantal op zp al snel een bepaalde tegen reactie hebben zonder zich af te vragen waarom iemand een bepaalde mening geeft.. ik heb ook een aantal keer gehad dat iemand het totaal niet eens was met mijn mening en meteen een conclusie trok wat betrekking had op mijn persoonlijkheid.. zonder dat ze ooit een woord met me gesproken hadden.. zonder te weten wat mijn rugzak is en waarom ik op een bepaalde manier over iets dacht.. tuurlijk mag ieder zeggen wat hij denkt.. maar denk wel dat het een stuk prettiger zou communiceren als iedereen eens nadacht: waarom zou ze dat zeggen/denken/voelen.. want idd elke rugzak vormt je tot wie je bent.. niet iedereen zal het uitspreken wat er is gebeurd enz.. maar merk wel dat hier al snel conclusies worden getrokken vanuit 1 oogpunt..
Maar is het realistisch te verwachten dat IEDEREEN weet dat je een berperking hebt waardoor je reacties niet altijd even serieus opgevat moeten worden? Ik denk het niet..
oke op die fiets!! jah die capslock is soms handig maar helaas komt dat idd wat agressief over.. mischien kun je dan beter je uitleg kopieren en plakken zodat ze het opnieuw kunnen lezen of misschien hebben ze er wel overheen gelezen.. komt goed meid!! en anders laten kletsen en niet eens meer reageren als je het gevoel hebt dat ze je niet begrijpen!! maar komt goed jij komt er wel *knuf*
oow nee en zoals daantje het nu oppakt weet ook niet iedereen er van.. maar wel een groot deel.. en ieder die het nu weet en haar reacties voortaan snapt is al meegenomen toch!!??
En dit is dus wat Daantje duidelijk probeert te maken.De reactie die zij geeft geeft zij op die manier DOORDAT zij asperger heeft. Ik kan hier een beetje boos om worden, aangezien zij de beperking heeft om dingen goed duidelijk over te brengen. Daantje gaat er niet vanuit dat de reacties gemeen bedoeld zijn, wil niet anders behandeld worden, maar wil alleen maar begrip dat zij soms anders reageert door haar beperking en dan wordt er nog gedramd over wat ze duidelijk wil maken. En dat ze zgn met haar gedachten bij andere mensen die ze gekwetst heeft en dat ze niet leest wat jij schrijft heeft simpelweg te maken met het feit dat mensen met een autismestoornis moeite hebben om dingen een voor een te bekijken. Ze kunnen het geheel niet zien en hebben moeite met relativeren. Zal een voorbeeld geven: Als jij een kamer binnenloopt met daarin een eettafel met daarop een hamer, stoelen en kasten eromheen schilderij aan de muur, een gewone kamer dus, zie jij gewoon die kamer in een oogopslag. Mensen met autistische stoornissen komen die kamer binnen en zien een tafel, dan pas zien ze dat er stoelen omheen staan en oh er is ook nog een kast en kijk daar een schilderij en pas als laatste zien ze de hamer op tafel liggen. Dit is voor mensen die hier de hele dag mee moeten dealen natuurlijk erg vermoeiend. En ik bedoel dit bericht absoluut niet aanvallend, ik probeer alleen maar een blik te gunnen in de wereld zoals Daantje die ongeveer moet zien. Dag in dag uit
tja, ik ben misschien de enige, maar door dit topic ook weer te openen vind ik dat je er de nadruk op blijft leggen. En nu kan heel zp meegenieten. Ik vind als je echt continue zo moet reageren in topics, en wij hebben nog nooit echt een aanvaring gehad, maar stoor mij vaak wel aan de manier waarop je reageert, dat je of moet accepteren dat mensen ook heftig op je terug reageren of dat je gewoon niet meer zoveel op het forum moet schrijven. Je kunt niet verwachten dat mensen dit allemaal onthouden of rekening mee houden. Ik zal wel commentaar tot en met krijgen, maar dat is dan maar zo.
Daantje geeft duidelijk aan dat ze denkt dat ik maar op 1 ding uit bent. Ze geeft niet aan te lezen wat ik schrijf, ze blijft reageren op wat anderen geschreven hebben. Ze heeft trouwens ook gewoon de optie om er nog even niet op te reageren. Het te laten bezinken en er later op terug te komen. Of moet ik er vanuit gaan dat ze volledig ontoerekeningsvatbaar is? Het komt er dus op neer dat er geen gesprek te voeren is. En weet jij hoe mijn dag eruit ziet ? Waarom ik reageer zoals ik doe? Of moet ik daar ook een topic over openen. Je kan er gewoon niet vanuit gaan dat een openbaar forum met al zijn leden rekening houd met de aandoening van 1 lid. Je wilt serieus genomen worden voor de dingen die je schrijft of niet.
oh dit is echt erg mensen lief ik zie hier ook snel een slotje op komen ze zegt sorry en dat we het niet zo op moeten vatten kom op we zijn nu 11 paginas veder met alleen gezeik