dankje typje, ben blij dat je het begrijpt. En natuurlijk zijn de meiden boven een jaar langer bezig, en natuurlijk is de standaard wachttijd ongeveer een jaar. Maar dat wil niet zeggen dat het moeilijk is! Ik wil ook wel in 1 keer zwanger zijn, maar helaas... En ik gun het iedereen van harte dat ze zwanger zijn of meteen raken! Ik heb het het moeilijkst gehad met mijn vmk, omdat ze vaak zeggen dat je daarna extra vruchtbaar bent. Een meisje in mijn kletsgroepje was idd meteen weer zwanger na haar vmk. Helaas was dat bij mij niet zo. Ik was toen ff helemaal klar met zwanger willen worden.
@Zina, ik denk niet dat je een ander verantwoordelijk kan stellen of jij je gekwetst voelt of niet; sowieso niet als de intentie goed is bedoeld! Dat is namelijk hetzelfde dat als iemand die al 3 jaar klust tegen jou gaat zeggen dat je niet moet gaan zeuren, omdat je nog maar 9 maanden bezig bent, terwijl er vrouwen zijn die al 2 of 3 jaar bezig zijn! Dat is net zo onzinnig! Ik oordeel niet over verdriet, probeer alleen een hart onder de riem te steken. Dus iedereen heeft zo zijn eigen mening, maar als ik naar mijzelf kijk,was de intensie puur om te proberen om dames op hun gemak te stellen, omdat het een FEIT is dat het zomaar een jaar kan duren ( ook al wordt je hele familie in 1 wip zwanger en ook al willen we allemaal zo snel mogelijk natuurlijk EN is het iedere maand KUT als je wel ongi wordt),maar denk dat het belangrijk is dat iedereen wel realistisch blijft ( zucht en NEE,ik zeg niet dat niemand dat is,voordat daar weer gezeik over komt). Tsja, en mijn persoonlijke ervaring is ook: ik ben zelf 2 maanden geleden bijna 3 weken overtijd geweest, maar wat bleek:ik had een menstruatie overgeslagen. Nog nooit gehad,maar de dokter zei dat je je cyclus of menstruatie helemaal in de war kan schoppen als je er (on)bewust teveel op gaat focussen. Ik geloof daar ook wel in en natuurlijk is het gelul als iemand zegt dat je je er niet mee bezig moet houden, das makkelijk praten, maar ik geloof wel hoe meer je je er op focust, hoe dwarser je lichaam wordt. Nouja, ik snap je punt,maar naar mijn inziens is ieders intentie goed bedoeld, die van mij ook!
Ik snapte jou wel. En tuurlijk het is gewoon voor iedereen vervelend elke maand die teleurstelling zoals ik al eerder zei of je nou 3 mnd of 1 jaar bezig bent. Je hoopt allemaal "snel" zwanger te zijn bij de een lukt dat wel en bij de ander helaas niet. Ik heb nooit de moed opgegeven zal ik ook nooit doen! En ook ik zit er elke keer als ik ongi word weer door heen. En al helemaal omdat ik weet dat ik zwanger kan raken. ik heb namelijk een MK gehad met bijna 18 wk zwangerschap. ( helaas was dit wel met mn ex en niet met mn huidige partner ) En dan is helemaal de teleustelling groot dat het niet mag lukken. Nogmaals Suzannes ik snap jou redenering heel goed. Ik dacht namelijk ook zo toen ik net bezig was.. Maar hoe meer maanden er voor bij gingen hoe moeilijker ik het kreeg.
Ok suus, ik ga je niet tegenspreken als jij zegt dat je het goed bedoeld hebt, dan geloof ik je Maar het was wel naar aanleiding van je verhaal, maar niet zozeer helemaal op jouw verhaal gericht. Wat je zegt over iemand die 3 jaar bezig is en dan tegen iemand van 9 maanden zegt dat ze niet moeten zeiken, daar heb je gelijk in! Ik merk het juist hier andersom. De meiden om me heen (niet die op het forum) zijn allemaal de 1e maand meteen zwanger, die zeggen dan juist tegen me van ahhh... je moet je niet zo druk maken. Dan denk ik ook ja, jij heb makkelijk lullen :x Maar ja zo begrijpen we elkaar weer. Je hebt ook gelijk dat de norm een jaar is.
Zina@ Ik begrijp je volkomen, ik en alle fabeltjes en verhalen al uit me hooft Je moet er niet teveel mee bezig zijn bla bla bla.... jaja nou ik heb pcos en dat heeft niks te maken met, het er bewust mee bezig zijn oftewel lulkoek srry Ik had het laatst ook nog, met een collegatje die net zwanger was en dit niet gepland had. Ik was reuze blij voor haar hoor daar niet van. Maar ze zij tegen mij zie je wel meid, als je er niet teveel mee bezig bent, lukt het jullie ook wel..........WAT:x Ik vertelde haar dat ik zelf geen kans had om mogelij spontaan zwanger te worden en vertelde haar over pcos.....Het werdt stil en ze verontschuldigde haar...Ik begrijp haar wel hoor, zij kan het ook niet weten, maar het verdriet wordt er niet anders op, en ik heb echt waar er veel pijn aan gehad. Al die flauwe opmerkingen van nog niet zwanger jeetje wat duurt dat lang, of ga ff op vakantie, als je terug komt ben je zwanger....enne alweer praten over de MMM, kom maar terug als je zwanger bent En dan heb ik nog niet alles opgenoemd. Echt ik gun het iedereen, hoe ze er ook over denken. Maar vindt het echt ......als er mensen zijn die voor je gaan praten Ik ben er in elkgeval al wel uit wie vrienden zijn en wie niet zinna@ Elke wonder heeft het recht....werkelijkheid te worden, ook voor jou meis
Nog 3 maanden en dan ben ik een jaar van de pil af... Mag het deze maand aub raak zijn Hoe gaan jullie het de famillie vertellen?
Hahaha nou indd tegen mij werd er gezegd toen we verteld hadden dat we gingen trouwen.. Wedden dat je nu zwanger word nu ben je bezig met wat anders nou sorry ben nog steeds niet zwanger en nog steeds niet getrouwd Vind het onzin met je bent er te veel mee bezig bla bla bla.. DUH ik wil een baby en t lukt niet hoe kan ik me daar niet niet mee bezig houden!
Oei dat ken ik! Dan gaat werkelijk alles in mijn lichaam staan op KILL!!! Grrr... Gelukkig kwam ze erop terug. Zo heb mijn buuf ook steeds tegen me gezegd van ach je moet je niet zo druk maken, anders komt het nooit. (zelf dus 2 keer meteen raak, die vruchtbare trut ) Toen heb ik er ook gewoon uitgelegd dat het niet zo makkelijk is. Hoe kan je nou iets wat je zo graag wilt en waar je elke dag aan denkt uit je hoofd zetten? Een week later kwam ze der excusses aanbieden, ze snapte nu opeens dat ze zich eigenlijk er helemaal niks bij kan voorstellen om zwanger te willen worden en het niet te worden. Nu vraagt ze elke dag ben je al zwanger haha nu hebben we er wel lol om
Hey meiden, ik wil me ook graag aansluiten bij dit topic. Wat herken ik veel in de verhalen. En eerlijk gezegd, ik zat net ook met vol ongeloof het verhaal van suzannes te lezen omdat het toch wel hard overkwam. Maar ik ben blij te horen dat je het niet zo bedoelde. Ik voel me soms ook wel een zeikerd omdat ik nog 'maar' in ronde 8 zit,maar waarom zal ik me een zeikerd moeten voelen!Iedereen beleefd het anders en als je al van kinds af aan de wens hebt om jong moeder te worden en het blijkt niet meteen te lukken, gaat je dat niet in de koude kleren zitten. En mensen kunnen heel makkelijk zeggen dat je moet proberen er minder op te focussen, maar bij mij persoonlijk werkt dat alleen maar averechts. Ik probeer het echt, maar het is zo moeilijk. En omdat je al wat langer bezig bent, ben je toch een beetje aan het plannen wanneer het het beste is om sex(sorry, ik vind klussen echt zon stom woord) te hebben.Daardoor wordt het toch wat krampachtig en ben je meer gefocust. Maar ik vind gewoon dat iedereen haar verhaal mag doen hier en diegene in hun waarde laat. Voor de een is 5 maanden 'nog maar net bezig' en voor de ander duurt 5 maanden lang. Om maar een voorbeeld te noemen. En het forum is ook bedoelt om mensen in hun waarde te laten en elkaar te kunnen steunen. Dus meiden, we slepen elkaar er hopenlijk doorheen. Kuss
hoi meiden, ik had al eerder verteld dat wij inmiddels drie jaar lang een kinder wens hebben en wilde even terug komen op iets wat ik vorige week heb meegemaakt. terwijl ik en mijn man druk aan het plannen zijn en afspraken met gyn natuurlijk. hoorden we vorige week dat een 17 jarige dochterje van een kennis ongewenst zwanger was ik heb 2 dagen zitten huilen en vroeg me af waarom iemand van 17 jaar spontaan ongewenst zwanger is en ik en honderedn anderen elke dag hopen op een wonder. we geven natuurlijk niet op en slepen met z1, allen elkaar door deze moeilijke perioden. maar soms is het ook zo oneerlijk. liefs Cilek
Pfff inderdaad..!! Ik had vorige maand zoiets. En collega van mij heeft een dochter van 10 die door jeugdzorg uit huis is geplaatst en nu bij haar opa en oma woont. Die kwam mij ook dood leuk vertellen dat ze weer zwanger is.. Ongepland maarja..
kijken jullie ook naar tienermoeders? Dat is elke dinsdagavond op de buis, ik kijk het altijd terug vanwege late diensten grrr op uitzending gemist... Ik geloof dat het op sbs6 is
LaFemme, mooi verwoord! cilek, dan zal ik een nog sterker verhaal vertellen. Meiden, houd je vast! Een vriendin van mij is nu al sinds haar 16e bij haar vriend, ze zijn getrouwd, wonen samen en zijn nu in middels 23 (zij) en 28. Na 3.5 jaar gekloot en meerdere mogenlijke onderzoeken, vruchtbaarheidsbehandelingen en andere nare dingen, Zijn ze nu eindelijk 12 weken zwanger. De eerste keer dat ze op controle kwam, was er een meisje van mijn leeftijd, die zwanger was. Ze kwam daar om het weg te laten halen. ( Wat ik zoiezo al niet vind kunnen op die leeftijd.) Maar nou komt het, de 2e keer dat ze op controle kwam was het meisje er weer. Ze was weer zwanger en ja, ze wou het weer weg laten halen. Haar vriend heeft haar tegen moeten houden, anders had ze het meisje denk ik zo hard in der kut geschopt, dat ze iig nooit meer zwanger kon raken! Dat dat soort figuren bestaan
Hoi Zina echt ongeloofelijk dat soort mensen zou ik ook flink door elkaarwillen schudden wat een k****wijf en dat programma van tienermeisjes die zwanger zijn kan ik niet kijk want dan begin ik echt de koken van woeden