Ik ben niet allergisch, maar eet geen ei, soja, suiker, varkensvlees en drink geen koemelk. Ik mis niets, ik weet niet beter.
Ja, dat heb ik ook. Ik heb zelf dishydrotisch eczeem (blaasjes) en sinds ik op dieet ben heb ik er veeeeeeel minder last van. Erg prettig. Het duurde wel een hele tijd voordat mijn darmen er rustig van werden. Toen ik net met het dieet begon heb ik de eerste maanden nogal last gehad van winderigheid. En dan druk ik mij nog zacht uit, haha. Maar inmiddels voelt dat ook stukken beter. Qua eten ben ik er ook al helemaal aangewend. Je wordt er een stuk creatiever van. We zijn ook veel gezonder gaan eten, dus dat is een groot pluspunt. Het enige wat ik mis is kaas.
Zo, ik wist wel -zoals iedereen- dat borstvoeding veel beter is maar dat het zo'n verschil is met kunstvoeding dat wist ik niet! Heb nooit geaarzeld om te stoppen, hoop het ook vol te houden tot mijn dochtertje 2 jaar is, maar moet straks op mijn werk veel gaan kolven dus dan is het wel een extra motivering om me deze lijst te herinneren en te weten waarvoor we het doen.. Over het makkelijk zijn van bv: Als het goed loopt vind ik het super makkelijk, zoals nu de laatste tijd bij mij het geval is. Maar de eerste 4 weken heeft het ondragelijk pijn gedaan, mega kloven, bloed, blaren.. 3x een borstontsteking gehad.. Makkelijk is het niet, maar voor mijn kind heb ik dat over en ben nu superblij dat ik heb doorgezet!
Super! Het is toch fijn dat je nu mag genieten van de moeite die je de eerste tijd hebt gedaan? Dat geeft zoveel voldoening!
Mooi en schokkend om de verschillen te zien. Ik gun het mama's die het niet gelukt is en alle baby's ook zo om borstvoeding te krijgen Ik krijg trouwens nooit meer negatieve reacties op mijn langvoeden. Als dat wel zo is, vraag ik hen waarom nutricia een peutermelk heeft dat gebaseerd is op moedermelk. En dat zij zich af moeten vragen wat beter is, the real deal of een slap aftreksel? Vaak zie je dan dat het lampje gaat branden: oh jaaa!