uitslag nekplooimeting 12 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sharon20, 8 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hoi allen,

gisterenavond ben ik bij de gyneacoloog geweest. hier was ik voor een nekplooimeting. echter schrok ik in het begin heel erg aangezien mijn kindje niet bewoog. het hartje klopte wel heel goed. na een paar x hoesten kwam er dan toch leven in de brouwerij! wat een opluchting!

de gyn had een nekplooimeting gedaan maar het was niet wat hij wilde... en ik moest nog een paar x hoesten zodat de baby zich zou verleggen.
    nu lag hij er beter voor en had hij nog een x de nekplooi opgemeten. dit keer kwam een resultaat van 1,8 bij 12 weken. dit was in orde zei hij...

toch maak ik mij een klein beetje zorgen omdat hij de eerste x zei dat het niet was wat hij wilde.. is een meting van 1,8 bij 12 weken echt normaal? of wil hij mij alleen maar geruststellen?

mijn vriend zegt: als de gyn zegt dat het goed is, zal het wel zo zijn. maar toch maak ik me ergens een beetje zorgen om zijn eerste reactie.

is het ook normaal dat babytjes bij 12 weken nog niet zo actief zijn?
    ik hoop dat de mensen mij hier een beetje gerust kunnen stellen

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Kan me voorstellen dat je even schrikt als je niets ziet bewegen hoor!

Maareh, zou gewoon luisteren naar wat je vriend en de gyn zeggen. Als er iets aan de hand zou zijn wat hem zorgen zou geven, zou hij dat ook tegen jou zeggen. Hij kon het gewoon gewoon effe niet goed zien met hoe je babietje op dat moment lag.

Hij of zij lag gewoon effe lekker stil, vast moe van wat ie allemaal al gedaan had die dag :)

Niet teveel tobben hoor! niets aan de hand!

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Mijn kindje lag met 11 weken ook zo stil, wel met een kloppend hartje. Dus ik dacht: ohoh! En opeens sprong hij/zij alle kanten op. Dus je baby lag gewoon even te chillen, jij beweegt toch ook niet de hele dag? En volgens mij bedoelde je gyn dat je beeb er niet goed voor lag, want hij gaat echt niet zomaar zeggen dat de nekplooi goed is. Voor hem is het belangrijker om eerlijk te zijn en zonodig te handelen, dan om jou zogenaamd gerust te stellen. Dus ga er maar vanuit dat het gewoon goed is!

4. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Hoi!

De nekplooi mag max 3,5 mm zijn, dus 1,8 lijkt me prima!

Don't worry!

5. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben ook net naar de vk geweest met 12w en 2dagen en uk lag gewoon lekker te pitten. 1 keer werd hij wakker en bewoog een arm en viel daarna weer in slaap. Lijkt mij niks om je zorgen over te maken!

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    pff ben al beetje geruster! bedankt voor al jullie antwoorden! het feit dat ik moest hoesten om het kindje wakker te maken vond ik raar, want hij duwde op mijn buik maar daar werd hij niet wakker van.
    vorige x (bij 9 weken) bewoog het ook al niet zoveel... mss zal het gewoon een slaapkopje zijn (net als zijn mama :))

7. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Ik moest ook flink hoesten om het kind wakker te maken zodat het wat omhoog zou komen anders kon de nekplooi ook niet worden gemeten. Bij mij was hij ook ongeveer 1,8 en de uitslag was bij mij goed.

8. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    1.8 is echt goed hoor meis, ik denk ook inderdaad dat je Gyn bedoelde dat hij er niet goed bij kon...

geen zorgen en lekker genieten!

Liefs Shir

9. vogue

vogue Lid

21 sep 2007
    93
    0
    0
    België
    Die van mij bewoog geen vin maar lag perfect voor nekplooimeting dus gynaecoloog hoopte dat het niet zou bewegen. De week daarop hebben we het kindje nog eens te zien en was aan het spartelen gelijk zot. Die kleintjes slapen nu eenmaal veel meer dan ze wakker zijn. Geen zorgen maken dus. Volgende keer zal het misschien wakker zijn.

10. Delilah

Delilah Niet meer actief

Als het niet goed zou zijn had je het echt wel gehoord, daar is zo'n onderzoek tenslotte voor!

11. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Ik moest 's ochtends vroeg voor een echo voor de nekplooimeting. En mijn beebje bewoog ook niet. Maar ik kon haar eigenlijk alleen groot gelijk geven, ik had ook liever nog even liggen slapen. :)
    Gefeliciteerd dat het goed is!

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar onderzoeken en echo's.
    Graag goed kijken waar je onderwerp thuis hoort.
    Elmo

Deel Deze Pagina