De titel zegt het al, voor je eens de deur uit bent als je weg moet... En dan vooral als je 2 (of meer) kids hebt. Toen ik alleen Kynan had was het zo easy, ik sjouwde hem overal onder mijn arm mee naar toe, zonder erbij na te denken. Maar nu is het echt een geplan als ik weg moet. Het is onderhand al zo dat ik er bijna een hekel aan heb om de deur uit te moeten met de kinderen :s De weekboodschappen bijvoorbeeld. (we moeten bijna 15 km rijden dus vandaar alles voor de hele week kopen.) Daarvoor ben ik 2-3 uur onderweg! Of als ik wat dingetjes moet regelen en op verschillende plaatsen moet zijn. Auto parkeren, Celeste in de draagzak (wordt al aardig zwaar), Kynan in de buggy. Of celeste in de wagen en Kynan lopen, ik er steeds achter aan vangen. De hele zooi weer in de auto, vastmaken, wagen erin en op de volgende plek weer hetzelde.... Mijn man is veel weg voor zijn werk dus ik alles doen en hij thuis blijven met de kids is lastig. Ik zou dan alles moeten doen als hij vrij is maar dat vind ik ook zo ongezellig... Sorry voor het klagen Maar hebben jullie dit ook?
Haha ja dat is wel herkenbaar! Sta je in de Etos af te rekenen en wilde mijn zoontje er even uit: twee tellen wisselgeld aanpakken en meneer loopt zo de drukke menigte van de winkelstraat in. Ik erachteraan natuurlijk, baby in de winkel achterlatend en portemonnee met honderd euro open op de toonbank. Tja... En dan loop ik ook nog eens met een kruk. Hier breekt het zweet me dan ook zo nu en dan compleet uit. Of dat je net de deur uit wil lopen met je twee huilende kinderen (huilende baby en een dreumes die lekker mee gaat doen) en je dreumes poept nog even lekker in zijn luier. Vervolgens wil je een nieuwe poging doen en kun je je portemonnee niet vinden terwijl je luiers nu echt opraken omdat je dit tafereel al dagenlang uitstelde. Maar als ik dan lekker met mijn duowagen in de stad loop en mijn dochtertje ligt heerlijk te slapen en mijn zoontje lekker tegen me te kletsen voel ik me waanzinnig rijk. Maar af en toe kan ik ze allebei linea recta achter het behang plakken.
Jullie hebben 2 kids... ik heb 1 en vind het al een heel gedoe om even weg te gaan En als ik dan eindelijk de deur kan en wil uitstappen, zorgt mijn zoon wel voor een poepluier kan ik die eerst nog verschonen... Als je 2 kids hebt of meer lijkt het mij nog meer gedoe, dan mag je best even klagen hoor
Haha ik kan er nog niet over mee praten! Maar ik heb respect voor alle mama's die zich veelal alleen moeten redden met 2 of meer van die kleine boefjes!!
Annetske: Toch vond ik het met één kindje ingewikkelder. Toen was het allemaal zo nieuw! Nu ben ik niet een half uur bezig met wat ik de kleintjes aandoe en welk dekentje ik daarbij moet gebruiken. Ik trek ze gewoon snel aan wat ik denk dat goed is en ga. Als alles meezit kan ik binnen tien minuten weggaan. Als alles tegenzit duurt het een half uur... Toen ik mijn zoontje alleen had duurde het bijna standaard een half uur.
Tja dat gesleep met kinderwagen in auto, kindjes in auto, kindjes uit auto, etc dat was ik wel gewend. Ging ook al vanaf het begin zo een beetje op automatische piloot en heb dat nooit heel veel gehannes gevonden . Was altijd gewoon beide even laten lurken, beide verschonen, cosi's naast elkaar, baby's erin, wagen in de auto, kinderen in de auto en hoppa weg. Maar nu, de derde erbij. Het lukt me maar niet om ook maar ergens op de afgesproken tijd te verschijnen...! 2 grote die wandelen inmiddels en daar blijf je achteraan vangen voor je die aangekleed heb, dus jas, schoenen, haar netjes, dan is er alweer zoveel tijd voorbij...dan ook nog de kleinste normaal deed ik even voeden dan weg, maarja tegen de tijd dat ik even gevoed en verschoond heb, hebben die andere twee de boel al weer op stelten staan (lekker overdreven). Na voeden dan dus aankleden van de hele bups en dan in de auto zien te krijgen. En daar het volgende probleem, je moet die twee grote tegelijk meenemen anders is de jas weer uit of de schoenen zijn al uit, dan dus beide in de auto gooien, deur aan 1 kant dicht en aan de andere kant de eerste even vast gaan zetten, dan de tweede vangen, die natuurlijk niet in de stoel bleef zitten maar al voorin geklauterd is , die vast zetten en dan weer naar binnen om de maxi cosi te halen die al klaar stond met baby erin...! Dan mama in de auto, dan weg en inmiddels alweer haast tijd voor de volgende voeding! Heb me dus voorgenomen de komende jaren niet meer alleen op pad te gaan! Whaha! Met 2 extra handen gaat het net ff wat sneller en makkelijker allemaal, maarja ook dan lukt het me sinds de bevalling niet meer om op tijd te komen...! Haha!
Ja het duurt hier ook een half uur voordat we deur uit kunnen... Kan me voorstellen dat je met 2 kids zelf makkelijker wordt. Anders duurt het wel een uur voordat je eindelijk op pad kan, misch moet ik ook zelf makkelijker gaan worden daarin haha, maar ja zoals je zegt, het is je 1e kindje
Haha, dat heb ik dan weer niet. Alles moet gewoon prima zijn. Dus de sokjes niet afgezakt, het staartje netjes, de stekeltjes netjes, kleine moet wel netjes en fijn in de maxi cosi liggen ! Haha! Ik ga echt niet op pad met een half afgezakt jasje ofzo of een staartje dat eigenlijk niet meer mee kon of haartjes die om 7 uur gekamd zijn maar er om 9 uur eigenlijk al niet meer uit zagen...Klinkt ernstig maar is allemaal zo gebeurd hoor, ik vind alleen dat het gewoon wel moet gebeuren. En hier word dus wel gekeken naar welke kleur jas, welke kleur dekentje, etc ! Geen haar op mn hoofd die bij een roze jurkje bijv een licht paars jasje doe, geen gezicht haha! Of bij de kleine die dan bijv helemaal in het licht roze gekleed is moet wel het roze dekentje bij, daar kan niet het paarse, blauwe of gele dekentje bij! Haha!
Hanneke: HIhi dat heb ik me ook wel eens afgevraagd: Hoe doen mensen met drie kleine kidneren dat in hemelsnaam? Uit jouw verhaal haal ik gelijk mijn antwoord: Niet. Hahaha. Dan heb jij de auto nog lekker dichtbij: Ik moet er niet aan denken om drie kinderen te hebben hier in mijn autovrije straat. Met drie kinderen 100 meter lopen en dan hopen dat ze niet bij me weglopen... Brrrrr....
Hihi ik denk niet dat je begrepen hebt wat ik bedoelde, want ook hier zitten de stekeltjes gewoon recht en gaat er geen paars jasje over een oranje jurkje. Ik ben nu niet een half uur aan het tobben over of het wel of niet te warm is voor een bepaald dekentje en jasje om vervolgens alsnog mijn eerste ingeving te gebruiken. Dat had ik bij de eerste wel: Tobben, tobben, tobben en uiteindelijk deed ik hem aan wat ik de eerste minuut eigenlijk al bedacht had. Die onzekerheid bij de eerste kostte mij veel tijd.
Whaha, ja ik ga het natuurlijk wel doen. Je komt er gewoon niet onderuit. En tja beetje overdreven was het ook wel hoor, want het is wel zoveel misschien maar als ik weg moet kan ik bijv (zonder voeden) wel met 20 minuten alles ingeladen hebben en op pad zijn. Maar we hebben er ook weleens ruim een uur voor nodig ! Haha! Wij hebben de auto idd op de oprit staan .
Ow haha! Het ging over het twijfelen of het wel/niet goed zou zijn. Nee dat heb ik 'gelukkig' nooit echt gehad ! Maarja het geheel moet wel kloppen! Daar ben ik dus gelukkig niet de enige in !
Ik heb er een hekel aan het gedoe eer je de deur uit bent. En dan is het ook nog zo, dat ik op het laatst de schoenen aan moet doen etc., want zodra ze alles aan hebben, WILLEN ze meteen weg . Geduld hebben ze nog niet. Ik ben vaker langer bezig om ze gereed te krijgen, dan het boodschappen zelf bv.
Ow help brezjika, jij 3 babys en dan ook nog 2 oudere kindjes! Das helemaal het toppunt! Zeker nu die baby's groot zijn en lekker een eigen willetje hebben...
Oh wat een berg reacties. Ik ben dus niet de enige. Ik heb ook wel eens gedacht; 'ik ga de deur niet meer uit met de kids als ik alleen ben' Maarja, soms moet je wel. En anders raak je helemaal geïsoleerd. Voor de kids is ook gewoon leuk om ergens naar toe te gaan. En dat alles terwijl onze kids echt lief zijn, je kan ze heel goed meenemen ze zijn vrolijk. Kynan luisterd goed. En dan is het nog zo druk Zoals ik me van de week al had bedacht ga ik vanmiddag toch naar de stad. Een hele onderneming weer, half uurtje rijden, maar wil gewoon heel graag even tussen de allerlaatste uitverkoop vd h&m kijken en voor een cadeautje. Heb dan wel alles mega goed klaargezet voor de rest van de dag, en al eten gekookt enzo