Waarom vraag je om advies als je je keuze al gemaakt hebt en dan ook nog zo reageerd. Jij moet doen waar je je goed bij voelt dat kunnen wij niet voor je bepalen. Ik kan mijn zoontje aankijken en zeggen dat ik me voor 500% heb ingezet om ons huwelijk te laten slagen,ik hoop dat jij dat ook kan. Je neemt jezelf toch weer mee en het gras is bij de buren echt niet groener al lijkt dat vaak zo! Succes!
ik zou voor het geluk van mijn kinderen kiezen, ik zou dus niet in een relatie blijven zitten wat al jaren niet meer lekker loopt, vanwege de kinderen. als je niet meer happy bent met elkaar krijgen de kinderen dat ook mee. daar ben ik van overtuigd!
Alleen openingpost gelezen. Ik vindt dat je als ouders atijd voor het geluk van je kinderen moet kiezen. Tuurlijk is dat in eerste instantie samen 1 gezin zijn, maar wel als het een gelukkig gezin is. Zodra er 1 ouder echt diep ongeukkig is, dan is dat voor de kinderen te merken en dus niet prettig. Voor jullie als ouders de taak om er voor te vechten en te doen wat jullie kunnen doen om beide weer gelukkig te zijn. Werkt dit niet dan is uit elkaar gaan de enige optie. Meis heel veel sterkte met alle beslissingen en stappen die je moet gaan nemen, wat je ook gaat doen. Mochten je weg gaan bij je man, probeer dan een goed vangnet voor je kids te regelen. Praatgroep of een therapeut. (voor jouwzelf misschien ook geen slecht idee).
Van uit elkaar gaan worden de meeste mensen (in elk geval op korte termijn) ook niet bepaald gelukkiger... Als het moet, dan moet het. Maar doe het vooral niet omdat je verwacht daarna meteen een heel gezellige en vrolijke mama te kunnen zijn. Scheiden doet lijden, het is een cliché en nog waar ook. Ouders Online - Echtscheiding - Gevolgen voor de kinderen
Ik ben het hier mee eens. Ik vind ook zoiets als 'ik hou niet meer van hem' zo raar...volgens mij moet je ook gewoon je best willen doen en weer eens even bij je nagaan hoe dat ook al weer zat toen jullie verliefd werden.
Ja als ik dit allemaal leest en ze wil echt weg bij haar man, laat ze dan voor het geluk van de kinderen kiezen en die bij haar man laten. Denk dat ze dan heel wat beter af zijn qua stabiliteit en liefde.
ik heb ik korte tijd 2 scheidingen gezien nou echt daar worden de kids niet gelukkig van. Of er moet sprake zijn van mishandeling oid maar anders moet je er echt moeite voor doen. Plan dingen in met z,n tweeen ga naar een relatie therapeut enz. Probeer weer terug te halen waarom jullie verliefd op elkaar werden en aan kindjes zijn begonnen!
Bij alle topics die ze opent is het altijd hetzelfde ze neemt toch niets aan waarom doen we eigenlijk nog moeite om te reageren
volgens mij ka het topic wel dicht want TS is niet meer actief, denk dat ze de confrontatie met zichzelf niet aankan, en dat is wel dik nodig.
Jammer dat TS niet meer actief is. Als ik al haar berichten lees vind ik het best zorgwekkend. Ze zit enorm met zichzelf in de knoei.
Ik eigenlijk ook, niet gemeen naar ts bedoeld maar ik denk dat het verstandig is om eerst aan zichzelf te gaan werken, voordat je dergelijke drastische stappen gaat nemen. Want inderdaad, scheiden heeft een hele negatieve invloed op je kinderen, ik zie het overal om me heen helaas. Geluk van mijn kind stel ik altijd voor mijn eigen geluk! Daar heb je kinderen voor, toch?
Met andere woorden......je hebt de keuze al gemaakt. Als ik jou zo lees wil je het ook niet meer proberen. Wat als je nu de keuze maakt om er het beste van te maken en dat dan ook doet. Dus gewoon stoppen met denken over hoe slecht je je voelt? Kun je dat nog?
Je hoeft jezelf niet weg te cijferen. Echter het alleenstaand ouderschap is ook geen peulenschil. Ik heb het zelf meegemaakt en ik ben opgegroeid bij een alleenstaand ouder. Behoorlijk pittig.