Ik zat al op cyclusdag 121, deed iedere maand maar een test ter bevestiging van niet zwanger zijn, want ik dacht dat lukt vast niet met zo'n onregelmatige cyclus. En toen was daar ineens een positieve test. Ik geloofde er niets van, heb er meteen nog 1 gedaan van ander merk en nog een en later een cb test gekocht en die de volgende ochtend gedaan. Pas na 4 testen begon ik het te geloven. Ik heb het mijn man zelfs pas de volgende dag na de cb test verteld, ik wou hem niet blij maken met iets wat misschien niet eens waar was. Inmiddels 18 weken zwanger, dus het was echt waar.
Ik vind het verhaal van mijn oma best bijzonder. Met Oud en Nieuw hadden mijn opa en oma het 'erg gezellig' gehad. Op Nieuwjaarsdag zei ze 's ochtends tegen mijn opa: ik ben zwanger. Ze was er heilig van overtuigd. Precies 9 maanden later werd hun eerste kind (mijn tante) geboren. Toch raar dat ze dat gewoon wist. Soms is de intuitie van een vrouw zo sterk, ongelofelijk.
Ik had het ook, op de één of andere manier voelde ik dat ik zwanger was, terwijl ik geen voortekenen had. Aan de andere kant voelde ik ook dat het met mijn vorige zwangerschap niet goed zat, terwijl ik ook daar geen symptomen van had. Ik geloof heilig in je eigen intuïtie. Of dat je het onbewust weet.
Hier een jaar bezig geweest om zwanger te raken en elke x voelde ik vanalles maar dat was bij mij elke x niks tot ik een x echt 5dagen voor nod aan het werk was en voelde me zo apart had gewoon gevoel dat ik moest testen als ik thuis kwam van het werk.. Dus 's avonds thuis een test gedaan en er kwam echt een heeeeeel licht streepje.. Dit was natuurlijk mijn laatste test en het was zaterdag dus moest wachten tot maandag.. Toen die maandag meteen naar winkel nog steeds 3 dagen voor nod en ja super duidelijke streep op nod cd gedaan en stond 2 tot 3 weken zwanger!! Helemaal happy nog net die mmm niet in hoeven gaan!! Dus lang verhaal kort te maken haha bij mij was het ook maar een intuïtie dat het gewoon raak was!!
Bij mijn eerste was ik net getrouwd en ik was allang blij dat ik niet op die dag ongesteld geworden was. Net een maandje gestopt met pil, het idee dat het minstens een half jaartje zou duren, met mijn hoofd helemaal bij de huwelijksreis. Op huwelijksreis menstruatiekrampen en veel pijn aan de borsten, dacht dat ik ieder moment ongesteld zou worden. Manlief: ben je niet zwanger? Ik heb heel hartelijk gelachen, lieverd zo snel gaat dat niet! Nou ja, toen ik 2 wkn later nog steeds niet ongesteld was, erg moe was, sterk reageerde op geurtjes en een heleboel dingen opeens niet meer lustte... tja. Toen toch maar een testje gedaan, die natuurlijk knalpositief was. Bij de tweede hadden we net dikke 2 weken de condooms achterwege gelaten, toen werd ik aantal dagen voor NOD misselijk, pijnlijke borsten, moe en vooral emotioneel erg labiel (huilen om de meeste simpele dingen). Normaal voelde ik niets voor NOD, dus toen was ik meteen overtuigd dat het weer raak was. Frustrerend als je dan nog eerst 10 dgn overtijd moet gaan voordat de 6e test eindelijk mijn gevoeld bevestigde!! Bij de miskraam ben ik gaan testen ongeveer een week overtijd omdat ik zo veel kwaaltjes had (inclusief spugen). Voelde me op en top zwanger, terwijl de kans daarop minimaal had moeten zijn met spiraal... Maar het gevoel klopte weer. Bij deze derde zag mijn tempkaartje er al anders uit, maar toen de temp hoger werd dan ooit en mijn normale PMS klachten verdwenen paar dagen voor NOD en ik menstruatiekrampen kreeg, tja, toen wist ik eigenlijk weer zeker dat ik zwanger was. Het was weer anders dan 'normaal' (maar ik moet zeggen dat vooral de veel belovende temperatuur mijn gevoel sterk gevoed heeft). Succes iedereen die nog zit te wachten voor NOD!
Hier dacht ik de maand ervoor dat het echt gelukt was, voelde vanalles! Maar nee.... Dus maand erna merkte ik werkelijk niks, test deed niks dag van te voren.... Maar had toch wat testen liggen, dag erna was het moederdag en vriend ook thuis, dacht ach... Laat ik eens proberen, mwa weer niks... Tot ik de test weg zou gooien... Huhhhh zie ik daar een streepje????? Ik wou test ook niet langer dan 5 min bewaren voor foute uitslag. Ik naar vriend toe en vragen of hij ook zag. Nog maar een test en dag erna nog 1 haha en was dus echt zo! Ons kleine mannetje zit nu al 26 weken vast geplakt
Ik had een week voor mijn NOD menstruatieachtige krampen (bleek innesteling te zijn), gevoelige tepels, misselijk en duizeligheid. Ik had dus al zwaar een vermoeden, maar dacht echt van: het zal toch weer niet raak zijn. Maar mijn temp bleef ook hoog (onregelmatige cyclus) en precies op mijn NOD (en manlief zijn verjaardag) positief getest (een heuse knaltest).
Ik voelde ook helemaal niets. Op het moment van de test zelf dacht ik zeker te weten dat hij weer negatief zou zijn.. en toen was hij ineens positief! Ik wist niet wat ik zag
Ohh ik hoop zo dat ik ook een mooi testje ga krijgen...ondertussen erg leuk om deze verhalen te lezen. Vaak is het toch de intuitie van de vrouw die zegt dat je zwanger bent! Bijzonder zeg! Dat had ik wel met het geslacht .. Voor de echo al overtuigd dat het meiden waren.
Bij mijn eerste dochter vermoede ik eigenlijk weinig tot niks en teste meer zo van 'nouja ik word tochniet ongesteld, laten we is gek doen'. Bij mijn tweede dochter wist ik het al zeker vanaf het innestelen. Ik heb ook nog is de eerste keren negatief getest waardoor ik er pas met de 8ste week achter kwam, dat was wel frustrerend dus want ik wist zo zeker dat ik zwanger was! Oh en ik hoop trouwens voor je dat je zwanger bent, op naar de positieve test he.
Spannend, succes!! Hier wist ik het bij beide zwangerschappen echt wel, hihi. Bij de eerste zaten we in de MMM omdat ik PCOS heb en geen eisprong van mezelf. De allereerste eisprong die ik kreeg na 9 maanden behandelen was ik zwanger. De dag dat de eisprong plaats vond gingen we op vakantie en zijn we 2,5 week weg geweest en ontzettend genoten. Ik had daar al wat dingen (terwijl ik er totaal niet mee bezig was) die me opvielen waardoor ik al een paar x zei, ik denk dat het zo ver is... Thuiskomst getest en ja hoor! En deze was helemaal een geval apart, haha! Waren namelijk neit bezig om zwanger te worden, omdat ik geen eisprong had (dachten we ) gebruikten we ook niets. Uiteraard houd je er wel rekening mee dat het kan. Mijn cyclussen zijn dus altijd heel erg lang dus soms gooi je er een testje tussendoor omdat je dan gaat denken, tja, het kán wel ineens zo zijn.... Ik zal de eerste niet zijn. Toen ik na 90 cyclusdagen ofzo ineens allerlei klachtjes kreeg als misselijkheid en maagzuur en vaak snachts wakker werd van steekjes in mijn buik, wist ik het eigenlijk al. Maar toch dacht ik dat ik wel gek zal zijn, ik heb tenslotte PCOS. Toch maar een testje gedaan even vlug toen manlief aan het werk was. Toch zwanger dus!! Achteraf wist ik het echt wel, maar je durft het dan niet te denken. Jij heeeel veel succes, hopelijk een posi test strakjes!
Helemaal niets.. Was er ook helemaal niet mee bezig. Maar omdat ik een week over tijd was dacht ik laat ik toch maar eens testen. En ja hoor..het duurde nog geen 30 seconden of er stonden 2 dikke vette lijntjes haha. Was wel even schrikken. Maar totaal geen kwaaltjes.. tenminste dacht ik. Had wel een ijzer smaak in mijn mond en nu hoor ik dat vaak van zwangere vrouwen dat ze dat de eerste weken hadden. En was wel ontzettend moe, maar dat is een standaard kwaal van mij omdat ik met CARA geboren ben.
Ik voelde het wel, maar dat was pas een dag na mijn NOD. Ik was nooit overtijd! nooit! mijn borsten zagen er toen ook al anders uit, ik kan het niet uitleggen, maar als het zover is bij je snap je wat ik bedoel. Toen ik eenmaal de test gedaan had, was het niets meer dan een bevestiging!
Bij mijn eerste was het een complete verassing. Ik had nog geen echte cyclus na het stoppen met de pil en ik voelde me normaal. Ik deed meer een test om zeker te weten dat ik niet zwanger was. Knalpositief, bleek ik 6 weken zwanger te zijn . Bij mijn tweede heb ik volgens mij de innesteling gevoeld. Ik wist gewoon zeker dat de test positief zou zijn toen ik hem deed. Ik heb vroeg getest (3,5 week) en had een heel licht streepje. Ik deed de test meer om aan mijn man te kunnen laten zien dat ik echt zwanger was .