Is dit mogelijk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jlover1988, 14 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jlover1988

Jlover1988 Actief lid

11 jul 2009
    378
    0
    0
    Ik verlies nu al aardige hoeveelheden moedermelk, ben 23 weken zwanger.
    Ik heb nog een dochtertje van 21 maanden rondlopen, die tot 9 maanden borstvoeding heeft gehad.
    Zou ik haar nu weer kunnen aanleggen, als zij dit wilt? Of kunnen gaan kolven? Zodat het allemaal vast goed op gang komt en mijn dochtertje ook nog fijn moedermelk krijgt.

Sowieso had ik al bedacht dat als ons kleintje geboren zou zijn, mijn oudste ook moedermelk mocht drinken als zij dit wou. Om jaloersheid te voorkomen...

2. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    moedermelk neemt af als je zwanger bent en nog steeds borstvoeding zou geven.
    ik zou het niet zo snel doen, nu ineens melk geven aan t kindje dat je al hebt, omdat ik denk dat de voedingsstoffen die er in het melk zit, heel belangrijk zijn voor de kleine die komt en zou dat liever willen opsparen.
    bovendien lijkt me het niet heel handig als de 2e er net is, de 1ste ook melk wil en straks raakt het echt op..

3. Janna

Janna Fanatiek lid

Voor zover ik weet kun je gewoon borstvoeding blijven geven tijdens je zwangerschap, dus ik zie niet in waarom je dochter deze melk niet kan drinken, als ze dat wil. Alleen denk ik eerlijk gezegd dat je deze vraag beter in de categorie "borstvoeding" kunt stellen. Ik denk dat daar meer dames komen met deze specifieke kennis.

Al lijkt het me niet dat je de voedingsstoffen die in de nu geproduceerde melk zitten "opgespaard" worden tot na de bevalling! Ik vermoed dat je tegen die tijd weer nieuwe, verse melk produceert.

4. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Absoluut kan dit, iedereen kan moedermelk drinken, ongeacht leeftijd. Een gezondere vloeistof bestaat er niet voor mensen.

Voeden tijdens zwangerschap is ook geen probleem. Vaak loopt de productie terug in de zwangerschap omdat de aanwezigheid van de placenta invloed heeft op de prolactine (het moedermelk-hormoon, kort gezegd) , maar als je melk hebt, kan het ook gedronken worden. ;)

Over de voedingsstoffen hoef je je ook niet druk te maken, je lijf weet precies dat er andere melk (colostrum) aangemaakt moet worden na de bevalling van je jongste kindje. Je lichaam is daar slim genoeg voor, maak je geen zorgen.

5. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Met bovenstaande reactie eens

6. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    De baby krijgt de eerste dagen toch colostrum wat heel erg gezond is ? Dat maak je dan toch niet als je al begint met geven aan je andere kindje ?

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Vraag me af waarom een kind van 2 ineens wèèr moedermelk moet krijgen....of ben ik de enige met die mening? (kan best:))

8. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Ik denk niet dat ze nog weet hoe ze moet drinken aan je borst, volgens mij verleren kindjes dat redelijk snel. Maar afkolven kan natuurlijk sowieso. Colostrum maak je na je bevalling denk ik pas aan, er zijn zoveel moeders die nog een kindje voeden terwijl ze zwanger zijn. Wel makkelijk als je oudste kindje die vreselijke stuwing weg kan drinken in het begin lijkt me ;)

Mijn dochter is bijna 4 en heeft 10 maanden bv gekregen. Maar nu zegt ze steeds dat ze straks ook wil. Ik zie aanleggen nu niet meer zitten, maar als ze graag wil zal ik het wel een keertje voor haar kolven.

9. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Volgens mijn gyn was het beter om te stoppen met bv geven als je opnieuw zwanger bent dus ik zou het niet doen. Deze melk is voor de nieuwe baby bedoelt. Ik zou gewoon zoogcompressen gaan dragen.

Xxx joyce

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Het kan wel hoor, maar je moet wel oppassen als jij ineens weer gaat voeden of kolven, komt er een stoot oxytocine vrij en dit is hetzelfde hormoon als dat de weeën opwekt.
    Ik ken meiden die in de zwangerschap zijn gaan kolven op advies van een lactatiekundige, maar ook pas echt vanaf week 36 of 37.

Ikzelf voed nog zwanger en dat gaat prima hoor! Maar ik voedde gewoon nog.
    Anders moet je eens een topic openen bij de lactatiekundige op het forum? Je lichaam is nu niet gewend aan de oxytocine die vrij komt natuurlijk, maar misschien kan het wel.

En waarom een kindje weer moedermelk zou moeten krijgen, je geeft het toch ook koemelk? Als eer moedermelk beschikbaar is zou ik daar ook voor kiezen hoor, zuivel hebben ze toch nodig! Vind het mooi dat je er aan denkt!

Deel Deze Pagina