Ik herken het een beetje...In de zin van: Ik ben gestopt met werken met het idee dat ik niet meer met plezier ging en om thuis te zijn voor mijn gezin... Als je mij nu zou vragen wat ik in de toekomst nadat de kinderen iets groter zijn wil doen zeg ik dt ik het niet zou weten...Maar daar in tegen ben ik nu thuis ook gelukkig...Misschien moet je eerst stoppen voordat je uit kan vinden wat je echt leuk vind! En het probleem met de psz is tijdelijk... Dat komt van zelf goed daarvoor hoef je het toch niet te laten?
@mamamadelon, heb je er een foto van? Ik weet hoe het is om thuismama te zijn en dan komen de muren op me af. Ik vind het heel lastig om te bedenken wat te doen op een dag. Nu worden de kids wel steeds ouder dus gaat het steeds makkelijker, maar toch. Fijn dat jullie zo met me mee denken.
Als jij je werk niet leuk vind en je daarom regelmatig ziek meld en niet in vaste dienst bent kan ik me heel goed voorstellen dat een werkgever niet staat te popelen om je te houden. Eigenlijk ook wel logisch, jij hebt het niet naar je zin en hij draait op voor de consequenties. Over je opvang probleem, ik snap het probleem niet helemaal. Ga je lopend naar de opvang? met de auto of met de fiets? Ik ga met de auto of met de fiets en haal als ik met de auto ben eerst de oudste eruit en daarloop ik mee naar het hek van het kdv,daar moet ze achter wachten, dan haal ik de jongste. Hele dagen thuiszitten zou ook niks voor mij zijn.Ik werk 3 dagen en op de 2 dagen dat ik vrij ben doe ik op 1 dag boodschappen enoefenik gelijk met loslopen en op de andere dag doe ik wat leuks als zwemmen of de kinderboerderij
Het is niet dat ik me ziek meld omdat ik mijn werk niet leuk vind. Ik meld me alleen ziek als ik niet meer op m'n benen kan staan of hoge koorts heb bijvoorbeeld. Vanaf dat ik ben gaan werken drie maanden geleden zijn we met ons gezin steeds vaak ziek. Emma oorontstekingen en over het algemeen altijd verkouden. Martijn ook vaak verkouden en koorts. Zelfs m'n vriend die nooit ziek is, heeft zich al een paar keer ziek moeten melden. Dus dat zet je wel aan het denken. En ik snap heel goed dat mijn werk mij niet meer wil hebben. Want als ik niet ziek ben moet ik wel bellen om te zeggen dat ik niet kan werken omdat m'n kind ziek is. Verder ga ik met de auto naar het kdv. Maar als ik Martijn als eerste uit de auto haal blijft hij echt niet staan, hij heeft dan echt bananen in z'n oren. Er gaat dan een knop om bij hem lijkt wel. En zodra hij ziet dat hij naar binnen moet laat hij zich op z'n knieën vallen en loopt hij niet meer verder, gevolg twee kids te dragen. Of 1 kind dragen en de ander in de kinderwagen met 1 hand duwen. Ze hebben het verder enorm naar hun zin hoor op het kdv. Als ik weg ben is het binnen een paar minuten weer goed. Ik ben ook weleens blijven wachten en na een paar minuten zag ik hem ook lief spelen. Maar dat weerhoudt me niet om ze niet te brengen. Zo'n groot probleem is het nou ook weer niet, het word hier veel te opgeblazen voor m'n gevoel. Het enige is dat het me m'n rug kost met wegbrengen. Met de fiets is niet te doen, te ver weg en ik moet een half uur met de auto rijden naar m'n werk. Ik ben al een hele tijd op zoek naar werk wat ik leuk vind en goed te reizen is maar dat is heel lastig.
Ik heb afgelopen vrijdag niks meer gehoord van m'n werk. Ze zouden me bellen over of ik daar kan blijven werken of niet. Dus ik ga morgen zelf maar even bellen. Maar stel ik word ontslagen, hoe moet ik dat doen met de opvang? Want ik heb geïnformeerd en je hebt twee maanden opzegtermijn dus tot 1 april dan. Maar hoe moet je dat bij de belastingdienst doorgeven? Want als ik de wijziging zet op 1 februari (om maar een datum te noemen) dan moeten we de laatste twee maanden zelf betalen, of niet? Dat kunnen we echt niet opbrengen. Of kan ik de wijziging op 1 april zetten? Jemig lastig dit.. Straks moeten we twee keer 1668 euro zelf betalen, dat lukt echt niet!