Mag je blij zijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door joep, 29 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joep

    joep Actief lid

    13 nov 2005
    147
    0
    0
    IK ben nu dus 5 weken zwanger, nog niets zo heel lang dus.
    En ik krijg veel negatieve reacties.
    Mijn schoonvader reageerd als of het het grootste ongeluk is wat je kan overkomen. Toen we vertelde dat we een kindje verwachte, ging hij gewoon door met wat hij bezig was, en zei oh ja , ben benieuwd wat er van jullie terecht komt. Ik vertelde dat ik een boek had aan geschaft over zwanger zijn, en ik krijg meteen de rot reactie, je moet niet zo hard van stapel lopen, wacht maar eerst een een tijdje. Erg leuk reactie. Dus ik vertelde dat ik het kocht om van alles op de hoogte te zijn, maar dat was allemaal onzin. En mijn bloed eigen zus, heeft me nog niet eens ge feliciteerd, god ik voel me gewoon ongemakkelijk, net of ik een cimineel ben. Hoe kan ik ook zo blij zijn dat ik zwanger ben. Ja dat is toch niet normaal. al was ik maar een dag zwanger, dan mag ik toch wel blij zijn. Maar blijkbaar gunt niemand me dit.
     
  2. angie

    angie Actief lid

    30 sep 2005
    200
    0
    0
    ondernemer
    oudkarspel
    tuurlijk ben jij hartstikke blij. je bent toch onwijs trots als je kunt zeggen dat je zwanger bent? inderdaad erg vreemd hoe die personen reageren. en je gaat toch van uit dat het goed gaat toch?en wat niet te hopen is, mocht het niet goed gaan dan weet iedereen waarom je verdrietig bent. maar daar gaan we niet vanuit toch?
     
  3. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Wat raar dat mensen zo stom reageren zeg.
    nou ik gun het je echt van harte!
    En ik vind dat je er zelf ook blij mee mag zijn, dat is je goed recht.

    Dus lekker genieten hoor!!

    Liefs
     
  4. mieke

    mieke Bekend lid

    jeetje das niet leuk nee
    maar tuurlijk mag je blij zijn je bent zwanger hoe dan ook
    en je moet er lekker van genieten hoor
    als je je constand gaat zitten afvragen of t mis zal gaan
    daar wordt je echt niet vrolijk van
    en tbrengt ook een berg stress met zich mee das ook echt nie goed
    dus gewoon heerlijk genieten wat men ook zegt
    ben de trotste zwangere vrouw die je maar kan zijn
    dat is je van harte gegunt !!!!!!!!
    en ik gun t je echt van harte hoor

    dikke knuffel en veel liefs mieke
     
  5. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Echt rot dat ze zo reageren zeg! Maar meid, wees alsjeblieft blij en trots. Het is jullie keuze om een kindje te krijgen. Niet die van je familie. Laat je blijdschap er niet door verpesten. Zo vaak zal het je niet gebeuren dat je zwanger bent (tenminste.... ;) ) dus geniet ervan. Gelukkig kun je hier je verhaal kwijt. Heel veel sterkte en ik hoop echt voor je dat ze bijdraaien.

    Knuf Nala
     
  6. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Wat ontzettend vervelend voor je zeg, dat je familie zo rot reageert :( Geniet maar lekker van je zwangerschap en van het wondertje wat in je buik groeit!!
     
  7. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Nou ja!!!! wat raar!! heb je enig idee waarom ze zo raar reageren?? lijkt wel alsof er meer achter zit ofzo, want anders is het gewoon vreemd. nou van harte feli hoor!!!! en snuffel maar heerlijk je boekje door....
     
  8. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Die reacties zijn allesbehalve leuk natuurlijk! Ik ben ook geneigd om te vragen of er meer achter zit (bv of ze je relatie niet zien zitten, of dat je bv nog erg jong bent). Aan de andere kant dacht ik er ook aan, dat ze je misschien op de verkeerde manier een beetje proberen te beschermen. Omdat je zwangerschap nog vrij pril is, willen ze dat je niet te hard van stapel loopt..
    Dat laatste herken ik wel een beetje bij mezelf. Nog niemand weet dat ik zwanger ben, al zou ik het wel van de daken willen schreeuwen! Toch wil ik even wachten op een beetje meer zekerheid, even wachten tot het verder gevorderd is. Dat is ieders eigen keuze natuurlijk, en ik kan het ook helemaal begrijpen wanneer je het al wel vroeg deelt met je omgeving, maar misschien zouden de mensen in je omgeving het zelf anders aan gepakt hebben, en reageren ze daarom zo?!??
     
  9. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Natuurlijk mag je blij zijn! Het is toch fantastisch!
    En natuurlijk weet je dat het allemaal nog onzeker is die eerste 12 weken, maar dat is altijd.

    Geniet er van hoor!

    Pim
     
  10. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    wat een nare reacties zeg! je verwacht natuurlijk dat mensen met je meeleven en dan zoiets. Geniet in ieder geval samen met je mannetje van wat jullie over een poosje op de wereld gaan zetten en ik hoop dat de reacties nog wat bijdraaien
     
  11. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Goh, wat moeilijk voor je! Ik hoop dat je alsnog kan genieten, want het zwanger zijn is echt een geweldige en heerlijke tijd!
     
  12. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Vreemde reacties hoor..misschien inderdaad een misplaatste manier van bescherming??
    Lekker genieten en je mag Superblij zijn hoor!
     
  13. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Dat snap ik niet helemaal, ze is 29 jaar, net zou jong als jou?! dus dat is toch een hele mooie leeftijd om zwanger te zijn!!! (niet negatief naar Kiz toe, maar begrijp deze reactie niet echt...).



    Ik begrijp niet waarom je familie zo bot reageert. Je hebt een relatie en heeft de leeftijd er voor om moeder te worden. Beetje jammer allemaal... ik hoop dat de familie bij draait. Laat daardoor niet je zwangerschap verpesten en geniet gewoon heerlijk van dit moois!!!
     
  14. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Naja zeg. Jij helemaal blij dat je zwanger bent en dan zo'n reactie krijgen. Vind het niet helemaal kunnen.

    Maar goed weet niet hoe het verder in jou familie is.

    Ik zou zeggen geniet maar lekker van je zwangerschap en je mag gewoon blij zijn hoor!
     
  15. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Don''t worry be happy.......komt allemaal wel goed!!!
     
  16. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik wist niet hoe oud ze was, ik heb nog even door eerdere berichtjes van haar gekeken, maar kon het zo snel niet vinden. Daarom schreef ik het ook, dacht dat ze misschien nog erg jong was, want daar vond ik de reacties een beetje bij passen... :oops: excuses voor de onoplettendheid...
     
  17. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    hahahaha geeft niet, ben ook niet boos joh :) ik had alleen zoiets van he, wat een vreemde reactie van iemand met dezelfde leeftijd... ;) maar misschien heeft ze het veranderd, niet iedereen heeft de leeftijd er bij staan.
     
  18. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    De leeftijd staat onder de auteur he.
    Dus onder je avatar
    Niet iedereen heeft de leeftijd er bij staan, en je moet maar net weten waar je alles kan vinden natuurlijk.

    Groetjes
     
  19. jetaime

    jetaime Actief lid

    24 okt 2005
    368
    0
    16
    Wat een nare reacties. Snap ik echt niets van. Het krijgen van een kindje is toch fantastisch! Ik vind het heel vervelend voor je dat je deze reacties krijgt. Probeer maar lekker te genieten van het kleine wondertje dat nu binnen in jouw buik zit!

    Liefs Steffie
     
  20. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Misschien dat je zus (is ze ouder?) geen kinderen kan krijgen en je schoonvader misschien kleinkinderen bij iemand anders (als eerste verwachtte?). Nee, dit is geen goedpraten, maar het zoeken van een mogelijke verklaring voor hun vreemde reacties.

    Gefeliciteerd met zwanger zijn hoor! Ik las alles wat los en vast zat toen ik de 1e ging krijgen. Nu is dat iets minder (met de 3e), maar ik surf niet voor neits naar deze website! Zwanger zijn is heel bijzonder!!!! Geniet ervan!
     

Deel Deze Pagina