Badje / Tummy tub?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dee-tje, 26 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Hallo dames,

Ik ben zwanger van ons tweede, en wil graag voor op de babykamer een badje of tummy tub aanschaffen. Voor mijn dochter had ik een normaal badje, maar deze gebruikt zij nog steeds onder de douche, dus wil ik er graag nog een aanschaffen voor op de kamer van de baby. Ik heb nog een standaard van bébé jou, waar zowel een badje als tummy tub op passen. Maar, nu twijfel ik dus wat fijner is... Zal ik gewoon weer een normaal badje aanschaffen, of dit keer toch een Tummy tub? Ik heb persoonlijk geen ervaring met de tummy tub dus ben even benieuwd wat jullie zeggen

Bedankt!!

2. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Zelf heb ik de tummy tub maar 2x gebruikt. Vond het badje veel fijner.

3. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Misschien een idee om gewoon het badje weer voor de baby te gebruiken en voor je dochter eventueel een badje van de ikea ( volgens mij iets van €6) te kopen?

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    ik vind badje vele malen fijner :)

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik ben ook wel benieuwd naar de meningen over een badje en tummy tub! Heb de tummy tub wel gezien (in gebruik) bij familie en dat zag er best handig uit (je hebt maar 1 hand nodig ter ondersteuning van het nekje en dan zit de baby zelf als het ware in de emmer), maar vraag me af of een badje niet prettiger is omdat de baby daar ook meer ruimte in heeft. En heb je dan ook 1 hand vrij?

6. Frummel

Frummel Niet meer actief

Dee-tje, wij hadden gewoon een badje en bij de action een grote flexibele plastic wasmand gekocht a €2.95, die wasmand gebruikten wij als tummy. Ze vond het ge-wel-dig in die grote wasmand! Verder heel veel met haar gedoucht dus het badje hebben wij uiteindelijk niet veel gebruikt.

7. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Wat een verschillen.... mijn dochter wil alleen maar in de tummytub, ze geniet optimaal. Kijk eens een filmpje op YouTube. Staan leuke voorbeelden.

8. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Dank jullie wel! Ik ga er nog maar eens overnadenken ;) de meningen wisselen nogal zie ik!

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had ze bij de oudste allebei (van de hema).
    Het badje vond hij geweldig, hij maakte er een groot waterballet van. Dat was echt niet rustgevend of handig. Eigenlijk ook best gevaarlijk, want hij draaide alle kanten op, dus af en toe vloog hij dan van ons hand als we met de andere hand iets pakten.

In de emmer ging hij heerlijk ontspannen hangen. Af en toe even een rondje draaien of wat "staan". Het werkte voor ons wel een stuk prettiger en hij vond het prima.

Bij de jongste hebben we weer de emmer gebruikt(badje en standaard weggegeven). Meestal op de eettafel omdat het boven toch wel wat frisser was in de winter. Hij zat eigenlijk nog veel meer bij ons op de arm onder de douche. In de kraamtijd al gedaan met de kraam erbij. Dat is de eerste keren even wennen, maar daarna gaat het sneller dan emmer/bad..

Wij hebben voor de oudste een badje van de ikea gehaald. Die is een maatje groter dan die van hema, en paste dus beter bij een peuter. Hij vindt (nu 7) dat hij er nog wel in past, maar dat is wel proppen ;)

10. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Badje hebben wij niet gekocht, wij hebben een groot bad waar ze straks in gaat. Tummytub hebben we wel, heeft ze maar 3 x ingezeten, voornamelijk in de kraamweek. Ze gaat nu een aantal keren per week mee onder de douche met één van ons.

11. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Ik heb zelf het badje gekocht voor als de kleine er is. maar heb van de tante van mijn vriend een tummytub gekregen. ga ze gewoon beide proberen en dan merken we snel genoeg wat de kleine het fijnste vind :D
    Heb in de kraamzorg ook stage gelopen en daar ook de tummytub bij mensen gebruikt, merk toch wel dat veel kindjes dat fijn vinden, maar is ook weer voor ieder kindje anders. je hebt zelf in principe maar 1 hand nodig om het hoofdje van de kleine te ondersteunen.
    Miss kun je een tummytub 2e hands ergens uithalen voor niet al te duur dan valt het weer mee als het niet of nauwelijks gebruikt word.

12. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    wij hebben de tummy tub 1x gebruikt, vond het vreselijk! :)

13. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik had een tummytub bij mijn oudste, maar dat werkte helemaal niet voor haar. Dus bij haar een babybadje gekocht en dat altijd gebruikt. Bij zus opnieuw geprobeerd met de tummytub en dat was wel een succes. Zij zat er heel graag in en het had mijn voorkeur omdat ik het veel handiger vind dan het babybadje (en verbruikt minder water, water blijft langer warm...)

Afwachten wat onze jongste het best zal bevallen... hebben dus de beide in huis.

14. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Wij hebben een badje en tummy tub en ik ben een grotere fan van de tummy tub! Al moet ik bekennen dat we ons zoontje vooral meenemen onder de douche... snel, gezellig en vind ik hygiënischer.

15. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik vond de tummy tub niks (nou ja, beide kids vonden het niks dus ik ook niet haha).. Het is denk ik gewoon even uitproberen! Als je een emmer of wasmand koopt en dan als de baby er is eens probeert of ze dat prettig vindt, kan je later alsnog een extra badje kopen als je dat zou willen?

Deel Deze Pagina