hallo allemaal!! ik heb gisteren mn 20 weken echo gehad, ons meisje zag er gelukkig helemaal gezond uit dus super blij. mn placenta ligt alleen wel voor (dit vermoedde ik al omdat ik r een stuk minder voel dan jayden). maar betekend dit dat ik r minder zal blijven voelen of is dat straks over wanneer ze wat sterker word? ik verheug me zo op de schoppen die je van buiten ook kan voelen, en zou het wel heel jammer vinden als dat niet gaat gebeuren. alvast bedankt voor de reacties.
ik heb dat ook bij mn andere 2 lagen ze achter en nu voo. IK merk daar waar de placenta zit ik idd minder schoppen voel maar wel veel op andere plekken
mijn placenta lag ook voor en ik heb mijn ventje hard genoeg gevoeld... Je zal alleen niet duidelijk een voetje ofzo zien porren maar straks ga je haar vast nog wel veel beter voelen.
Hier ook deze keer voorliggende placenta, maar mijn man kan het schoppen ook al voelen met zijn hand én je ziet de schopjes al aan de buitenkant! (22 weken) Zelfs door mijn kleding heen zie je het bewegen. Dus het kan wel.
Ik heb mijn placenta ook aan de voorkant liggen. Het is mijn eerste kindje, dus ik heb geen vergelijk. Ik voel haar ongeveer vanaf 20 weken en de bewegingen lijken echt met de dag sterker te worden. Dus ik vind 't wel meevallen! Al weet ik dus niet hoe het zou voelen als de placenta níet aan de voorkant zou liggen (misschien was ik dan wel bont en blauw geweest ). groetjes Masu
Mijne ligt ook voor. Ik voel 'm precies goed: hard genoeg om het aan de buitenkant te zien en zacht genoeg om er doorheen te slapen.
Ik had bij Ayla ook mijn placenta aan de voorkant, maar voelde haar wel al vanaf 18 weken. Klein detail: Een placenta aan de voorkant is wat anders dan een voorliggende placenta. Dat laatste is als je placenta (gedeeltelijk) voor je bmm ligt.
Hier lag de placenta ook aan de voorkant, maar ik voelde haar heel erg goed hoor! Vanaf week 18 dagelijks en ook steeds sterker. Heb natuurlijk geen vergelijk, maar mijn buik schudde regelmatig op en neer op het eind en voelde het heel goed.
okeej bedankt voor jullie reacties, was echt bang dat ik het van buiten niet zou kunnen zien dat vodn ik bij jayden juist zo gaaf. maar als het goed is gaat dat dus gewoon gebeuren
ook voorliggende placenta bij de eerste. Maar voelde genoeg Voelde ook veel aan de zijkant van mijn buik. Dus niet bang zijn dat je niets voelt.
Mijn placenta ligt ook geheel aan de voorkant, maar mijn mannetje voel ik dagelijks goed schoppen! Nu is hij aan de sterke kant volgens de verloskundige en mijn omgeving! Maar ik voel hem door mijn hele buik lekker bewegen, dus het is per zwangerschap verschillend! Gewoon even afwachten en het komt vanzelf wel goed
Je hebt al veel reacties gehad maar toch nog ff mijn bijdrage. Mijn dochter lag de placenta achter en nu voor. Ik heb weinig verschil gemerkt, eerlijk gezegd! Ik voel dit meisje zo goed!! enige wat misschien het verschil was, is dat de vk niet goed kon voelen hoe ze lag (kruin- of stuit-ligging). Daavoor een extra echo gehad (wat naturlijk niet erg was! ). Dus je gaat dit meisje lekker goed voelen, denk ik! Geniet, bij mij is het alweer bijna voorbij...