er zullen vast al meerdere topics van zijn, heb al gezocht maar op de een of andere manier kan ik het niet zo goed vinden. Ik vroeg me af of bij jullie de zwangerschappen hetzelfde verliepen qua vervelende kwaaltjes bekkenpijn, veel harde buiken, zwangerschpasdiabetes, etc? Ik ben nu zwanger van de tweede en ik hoop zo op een goede zwangerschap deze keer, ik voel me althans heel goed, bij de eerste had ik met 13 weken al veel last van mijn bekken, en met 20 weken had ik nierstuwing, heel veel harde buiken, en de laatse twee maanden zwangerschapsdiabetes. ben benieuwd naar jullie ervaringen.
hoi hoi ik ben nu ook zwanger van de 2e, en heb bij deze zwangerschap al meer kwaaltjes als bij de eerste helaas! bij de eerste af en toe spugen, nu zonder medicijenn non stop hele dag spugen, en nu met medicijnen gaat het gelukkig goed. verder denk ik eigenlijk dat een 2e zwangerschap over het algemeen wat zwaarder zal zijn, omdat je er dan al 1tje rond hebt lopen en niet zomaar elk moment kan gaan liggen wanneer je wilt. ik hoop dat de kwaaltjes bij jou mee zullen vallen!
ik heb ook alle kwaaltjes weer terug gekregen, en nu sneller dan bij de eerste. Maat bij iedereen loopt het anders dus wie weet blijf je gespaard...
De eerste zwangerschap verliep prima, alleen wat standaard kwaaltjes , licht misselijk , kortademig en harde buiken. De tweede een stuk lastiger , echt benauwd, in de laaste maand weer niet kunnen eten en misselijk, en veel last van ischias. De derde gaat weer een stuk soepeler, misschien nog wel makkelijker dan bij de eerste , had ik dus echt niet verwacht (ben ook alweer 40) .
Bij mij zijn alle kwaaltjes ook weer terug, maar nét ff iets heftiger dan bij de 1e (bekkenpijn, rugpijn, maagzuur), de baby is ook groter en ik groei een stuk sneller en meer qua gewicht! Tis natuurlijk ook wel zo dat ik nu al een dreumes heb rondlopen en dat ik relatief snel (bewust!) weer zwanger was. Ik denk wel dat dat meespeelt! Maar zoals idd gezegd, iedereen en elke zwangerschap is anders!
Bij de eerste had ik totaal geen kwaaltjes (op de eerste 5 weken na misselijk zijn) Maar deze zwanger is to-taaal anders! Langer misselijk geweest, bekkeninstabiliteit, hoofdpijn, maagzuur,.. Alleen kom ik minder aan dan bij de 1e, en de kleine doet het ook super goed, dus ach.. mag nie klagen
Nou hier een positief verhaal.. Ik voel me echt veel beter!! Eerste zwangerschap was vreselijk 9 maanden lang misselijk. Hele erge bekkenpijn. Ontzettend last van mijn hormenen. Veel aangekomen daardoor nog meer kalen. Brandend maagzuur noem maar op. Oja ook nog een spatader in mijn schaamlip deed echt heel erg pijn. En nu.. tja mijn zoon is nu 1,5 ben meer vermoeid en heb ook wel pijntjes. Maar ik zorg nu dat ik op tijd mijn rust neem. Bekken is wel erger maar houd er meer rekening mee waardoor ik ook minder last heb. Ben erg moe dus slaap 's nachts beter. Ik ben een buikslaper in de eerste zwangerschap vond ik het vreselijk dat het niet meer kon nu leg ik me er sneller bij neer. Kan nu alleen op links slapen met een lading kussens maar ja ben zo moe slapen doe ik toch wel. Bekken minder last van omdat ik dus rustig aan doe. Ik ben nu nog maar 4 kilo aangekomen dus dat valt ook wel mee. Hou ook lang niet zoveel vocht vast! Mijn bloeddruk is veel lager. Eigenlijk is alles beter. Ik kan me er nog steeds over verwonderen haha. Heb wel meer harde buiken en pijn in mijn buik maar ja.. niet alles kan perfect gaan toch? Oja en nu heb ik al een lief knulletje die me bezig houdt. Dus ben druk zat en afgeleid. Nu ken ik al je kwalen niet maar met mijn eigen kwalen kon ik merken dat ik er meer een weg in vond. Dus me er sneller bij neer legde (ook wetende dat het nog erger werd en dat ik dus nog niet veel te klagen had) Bekkenpijn.. dan moet de hond maar met een wandelingetje minder toe, brandend maagzuur.. hoppa alleen nog op links, moe ..als het even kan lekker slapen en vroeg op bed. Nu vecht ik er minder tegen en heb ook minder kwalen!
dank jullie wel voor jullie reacties, we wachtten maar af dan wat deze zwangerschap gaat geven. Ik had bij de eerste vanalles en al vroeg, ik vroeg me dit af omdat ik al vroeg eruit lag met werk, maar ik heb nu een andere baan, en mijn contract verloopt juli maar ik ben zo blij met mijn baan dat ik het jammer zou vinden als mijn contract niet verlengd gaat worden.en als ik er al uit zo vroeg eruit kom te liggen dan ja weet ik natuurlijk niet wat ze gaan doen. en voor mijn dochtertje natuurlijk die is bijna twee, zal ind een stuk zwaarder worden want ja vroeg op, en ze gaat niet slapen als ik dat in gedachten heb haha, dus minder rustmomenten ja. Ik voel me nu in elk geval wel al beter als bij mijn meisje dus we wachtten af haha,en gaan lekker genieten.
2e zwangerschap, bekkenklachten gelijk vanaf het begin. 1e zwangerschap vanaf 16 weken. 2e zwangerschap harde buiken gelijk voorweeen vanaf week 18. 1e zwangerschap harde buiken vanaf een week of 20 en voorweeen vanaf week 28. Bij de 1e had ik het carpaal tunnelsyndroom, is nooit helemaal weggegaan maar de 2e keer niet weer erger geworden (tot nu toe). Dat is ook wel het enige goede verschil haha. Dit zijn wel klachten waar je gewoon aanleg voor hebt. De kans dat je dat bij de 2e weer krijgt is enorm groot. Anders dan bijvoorbeeld misselijkheid.
Hoi hoi, Ik had tijdens de 1ste zs diabetis en bij de 2de ook alleen een stapje erger moest aan de insuline. Bij de 1ste misselijk geweest met overgeven tot ruim 26 weken, bij de 2de heel anders misselijk en bijna niet overgeven tot een weekje of 14 en kwam terug met week 37. Bij de 1ste helemaal geen hoofdpijn en bij de 2de elke dag wel. Bij de 1ste door kunnen tot week 36 wel aangepast werk en bij de 2de tot week 32 gewerkt en toen lukte het nier meer. Bij de 2de zs was ik veel moeier maar dat komt waarschijnlijk ook dat ik minder rust momenten kon nemen omdat ik er nog eentje heb rondlopen. Voor de rest wel heerlijk genoten van de zwangerschapen Groetjesss Jetje