geweldig he, onze oudste, bijna 2, is helemaal weg van zijn pipi. als we in bad zitten dan zeg ik altijd even de voetjes wassen, oortjes wassen, buikje wassen etc. maar ook pipi wassen nou hoppa hoor, dat wormpje wordt ff grondig gewassen. dat deed hij al heel snel en altijd met een grote big smile op zijn gezicht, en ook bij papa. nu is het zo dat als we de luier verschonen hij zelfs om een doekje vraagt om zelf zijn piemeltje te poetsen, ook trekt hij eraan en idd het is net van elastiek niet normaal!! bij onze jongste van 2 maanden is dit allemaal nog niet van toepassing, maar het is wel makkelijk als je de luier openmaakt en je ziet zo een stijf piemeltje, dan is het snel die luier dicht en plassen maar. dat is wel weer een voordeel van zo een piemeltje, je ziet wanneer ze gaan plassen, tenminste bij die kleintjes. groetjes joyce
Mijn zoontje was iets later daarmee, maar hij had al wel heel vroeg dat zijn piemeltje soms stijf werd. Zag er niet uit, een babietje met een stijve, haha. Hij is nu 2,5 en helemaal geinteresseerd in piemeltjes. Hij weet ook precies te vertellen wie er wel en niet eentje heeft. En ik kan hem heerlijk laten griezelen door in bad te roepen: "Kijk uit, daar komt de badeend, die gaat je piemeltje opeten". Hij wéét dat het niet waar is, maar toch......... Ik mag er trouwens bijna niet aankomen. Hij heeft een keer een ontsteking gehad, en dat deed heel veel pijn. Sindsdien zet ie een grote keel op als iemand hem daar wil aanraken. Maar ja, als hij gepoept heeft, zit alles eronder, dus dan moet het toch echt.
uhh Bas is nu 6 maanden en heeft zijn piemeltje sinds een week ontdekt. Erg vroeg erbij als ik van alle andere de verhalen lees. Als de luier open gaat, dan gaat zijn hand er ook naar toe. Hij is dan een beetje aan het friemelen en inderdaad wordt zijn piemeltje dan een beetje stijf. En dan te bedenken dat Bas ook nog eens 4 weken te vroeg geboren is, dan is hij er helemaal snel bij. hahaha
hihi zo herkenbaar! Hier eentje van 14 maanden die sinds een maand er af en toe aan moet voelen en trekken. En dan ook dat gezichtje met zo'n blik van: hee, wat heb ik daar nou zitten? Hij onderzoekt het echt.
mijn zoontje is een jaar maar heeft er nog geen enkele keer met gespeeld of aan gezeten, hij heeft volgens mij niet eens in de gaten dat het daar zit
Haha hier nog eentje. Joshuah ging er ook al aan trekken rond 6 maanden. Wist ook de eerste keer niet waar ik moest kijken Ook af en toe een halve stijve ziet grappig uit en vaak met luier verschonen dan zit hij ineens rechtop en wijst met zijn vinger naar beneden en begint te praten alsof hij wilt zeggen Kijk
Ja ik heb ook een zoontje die zijn piemeltje erg intresant vind vooral in bad, en zodra ik de luier moet verwisselen... de vieze luier is er nog niet uit, en meneer heeft zijn piemeltje alweer te pakken (helaas ook met poepluiers, zodat alles onder de poep komt... al 2x gebeurt nu )
Haha mijn zoontje doet het ook. Als zijn rompertje los gaat graaid hij gelijk in zijn luier. Net All Bundy
vanmorgen kroop onze boef bij ons in bed, trekt voor het eerst zelf zijn luier los en roept, papa pipi auw. hhmm, wij kijken en ja hoor hij stond een beetje erg rechtop!! het was zeg maar geen wonder dat het pijn deed!! normaal gesproken als hij pijn heeft bv als hij gevallen is krijgt hij een kusje erop en dan is het goed. daar zijn we vanmorgen maar niet over begonnen, gelukkig vroeg hij zelf ook niet op een kusje. blijft gewoon grappig!! joyce
Mijn zoontje is 9 maanden maar zit er zelf nog niet aan te wriemelen.. Wel als hij in bad zit en we hem wassen dan gaatie lachen als we daar in de buurt komen maar meer ook niet. En t gekke is, tis me nog helemaal niet opgevallen dat zijn piemeltje half of helemaal stijf word. Wanneer is dat vaak dan? Misschien een stomme vraag, maar staatie dan echt helemaal rechtop net als bij volwassen mannen?
Dat gebeurt vrij regelmatig maar ik zie het niet zo vaak omdat de luier er voor zit. Het gebeurt in ieder geval vlak voor het plassen. Het piemeltje zwelt op maar staat niet helemaal overeind (tenminste hier niet). Het is gewoon een dik piemeltje om te zien.
@Missy: hahaha! Hier een menneke van 10 maanden, maar hij heeft zijn piemeltje nog niet ontdekt volgens mij. Nu heeft hij ook best een schattig en beetje dik baby-buikje, dus wellicht ziet hij 'm niet .
Hier ook een zoontje van 7,5 maand. Hij heeft zijn piemeltje nog niet ontdekt, maar lacht inderdaad wel als die daar gewassen word. Inderdaad is het bij jongens vaak makkelijker te zien wanneer ze moeten plassen. Ik spiek ook altijd eerst even in de luier voordat ik hem helemaal af doe.
Patrick had zijn piemeltje al snel ontdekt vooral in bad! Hij kijkt er ook zo gelukzalig bij als hij probeert om te kijken hoe lang dat ding(etje) is/kan zijn .