Ongelovelijk...

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 12 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij wonen nu 5 jaar samen en hebben 8 jaar een relatie en nu is Luc er inmiddels ook al 1,5 jaar bij.

We werken allebei (ik parttime, 3 dagen waarvan 1 dag op zaterdag) en Luc is 2 dagen per week op de opvang.

Nu deden we best vaak boodschappen, en waren we zeeeeker 4 a 500 euro!!! per maand eraan kwijt. 3 weken geleden heb ik gezegd, we kappen ermee, klaar nu, we gaan het anders doen.

Wij gaan nu elke zaterdag als ik tuis kom na mn werk, met zn 3 boodschappen doen. We maken een lijstje van wat we eten op ma,di,wo,do,vr,za en zo. Die ingredienten halen we, behalve groenten wat echt vers moet zijn, dat halen we de dag zelf.

We hebben gekozen dat we proberen het goedkoopste vh goedkoopste te nemen(behalve Cola).

En raad, we waren 41 euro!!!! kwijt voor een hele week eten! incl koekjes voor luc, kontendoekjes en 2 zakken chips..

Echt ongelovelijk, we hebben nu pas 120 euro uitgegeven in 3,5 week tijd, da scheelt ons zon 340 euro in de maand, dit geld gooien we opzij en gaan we van op vakantie en fungeert als noodpotje.

Had nooit gedacht dat het eigenlijk zo makkelijk is...

2. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    wat knap van jullie dat jullie zo anders boodschappen kunnen doen

kan je mooi wat geld sparen zo

3. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    raar he.

Als ik per dag haal ben ik snel 15 euro kwijt
    haal ik per week ben ik voor een week mestaal zoeen 40 a 50 euro kwijt en we komen niets te kort.

4. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Goed hoor.... wij doen dat nu ook.. sterker nog ik houd het bij in excel (wat ik uitgeef aan boodschappen).. dan kan ik zien waar alles heen gaat.

5. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    goed zeg!:)

hier doen we het ook al een tijdje zo,alles opschrijven voor de hele week en dan 1 x in de week boodschappen halen. Zijn dan rond de 100 euro kwijt voor 5 man.

Wordt straks een heerlijke vakantie voor jullie!;)

6. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    zo doen wij het ook! scheelt idd behoorlijk!

7. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hier deed ik eerst ook 3 a 4 x per week boodschappen toen ben ik ermee gestopt en doe ik op dinsdag boodschappen voor de hele week en dat scheelt per week zon 40euro...

8. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    ik geef ook meer geld uit sinds ik parttime werk aan de boodschappen omdat ik 2 a 3 keer per week ga...

Ik ga me ook maar weer eens strakker aan lijstjes houden denk ik...

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    scheelt je behoorlijk:)

10. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Hier idem :)

11. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    hihi, kontendoekjes :)

12. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Zie je nou wel dat t kan met nog geen €40-, in de week :D

(zie topic over hoeveel zijn jullie in de week kwijt aan boodschappen)

13. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    weet je wat wij normaal altijd deden? 1 keer in de maand boodschappen. We hebben dan wel een grote vriezer dat scheelt wel en je neemt dan geen nutteloze dingen mee. Wij eten dan wel eigenlijk iedere maand zowat hetzelfde wij zijn per maand met 5 man 300 euro aan boodschappen kwijt. Het is ook een keer gelukt met 200

14. Writer

Writer Niet meer actief

hier ook z'n 40 euro per week , al heel lang , maar wel door de week brood en wat groeten halen , zeg maar z'n 60 in totaal

15. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Als je je groenten en fruit 1 x per week op de markt haalt, scheelt het ook weer en meestal heb je op de markt veel meer keuze. Dat doe ik.

16. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Joh super hey!!!
    Ja naar aanleiding van een ander topic *hoeveel geef jij uit aan boodschappen* kwamen we er al snel achter dat het dus ook echt anders kon...wij gaven rond de 150 euro ( 2 volw en 3 kids van bijna 15, bijna 13 en 21 maanden ) uit voor boodschappen en dan kwam het roken er nog bij..dus zaten we al gauw rond de 170 ..nu zijn we rond de 100 euro kwijt:$..incl roken !!!!...*wist niet wat ons overkwam..en het word nu echt een sport of het nog goedkoper kan hahahah*

voelt lekker he...eens geld overhouden:D

*ben nu ook al aan het loeren of de energie goedkoper kan bij een andere maatschappij..hihiih*

17. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Fijn is dat he?? Wij doen het ook al een tijdje zo, maar dan moeten we dat ook wel, we hebben gewoon niet meer.... houden dus ook niet over helaas... Wij moeten wel, maar als we het weer wat breder hebben blijf ik ook zo doorgaan, alleen maar fijn om een buffer op te bouwen! (voor vakanties of andere leuke/ nodige dingen.... dat kunnen we nu helaas niet...)

Heb je al besloten wat jullie gaan doen met dat wat je nu overhoud??

18. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Greenchoice al geprobeerd??? Scheelde ons sowieso een paar 10tjes! Thuis | Greenchoice 100% groene stroom en gas, voor een laag tarief en de beste service

19. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    wij doen per dag een boodschapje en we zijn in plaats van 80 euro ongeveer 50 a 60 euro kwijt ( voor twee personen ) is allemaal zo duur.

ik zit nu echt te kijken dat ik iets koop waar we twee keer iets van kunnen maken, bij andijvie, de helft van het pak doe ik dan in de vriezer voor de volgende week. maak zelf toetjes van fruit en yoghurt en daar kunnen we dan drie dagen van eten. of zelf appel flapje maken en fruit op de markt bij ons is goedkoper dan in de winkel en snoepjes ook.

maar wij zitten op een dieet dus geen suikers meer voor ons, scheelt echt veel geld zeg pffff niet normaal meer ik ben ook van de cola af. nou dat geld zit warm op onze bank rekening.

is moeilijk maar als je het goed na gaat samen zie je zo waar je alles kan schappen en werk tegen die verleiding in de supermarkt, gewoon snel voor bij rennen ihihhi8)

20. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    haha waar het topic "hoeveel geld geef jij uit aan boodschappen" al wel niet goed voor is

Deel Deze Pagina