Wanneer voelde je het voor het eerst?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Joosie, Dec 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joosie

Joosie Bekend lid

Sep 27, 2008
    614
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik ben erg nieuwschierig wanneer jullie de kleine echt voor het eerst voelde.

Ik heb het volgens mij maandag gevoeld en woensdag nog een paar keer. Maar daarna niet meer. Heb ik het dan wel echt gevoeld. Of kan dat nog niet.

2. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Dan heb je het wel echt gevoeld, ik had het ook zo rond de 16 weken, vaag getril of zo in mijn baarmoeder, toen was het weer een week weg en voelde ik weer wat vaags, en vanaf 18-20 weken werd het echt duidelijk!

3. Joosie

Joosie Bekend lid

Sep 27, 2008
    614
    0
    0
    Ja het voelt alsof het je darmen zijn, net alsof er lucht in zit. Maar dan vraag ik aan mijn vriend of hij even met zijn hoofd of mijn buik wil liggen of hij dan mijn darmen hoort rommelen, en dat is dan niet zo.

4. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    3,148
    23
    38
    Ik voelde het ook met 16 weken. Het voelde alsof er een belletje in je buik knapt. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik voelde het vaak als ik rond een uur of 5 na het werk even op de bank lag!

5. cin22

cin22 Actief lid

Jul 29, 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voelde met 18 weken "iets" en dat voel nu nog af en toe eens dus ik neem aan dat het de baby is!

6. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Vanaf 14 weken voelde ik heel vaak gekriebel, alsof iemand me aan de binnenkant aan het kietelen was. Schoot ook constant in de lach ;) Met 18 weken voelde ik de eerste trapjes.

7. Soekie

Soekie Bekend lid

Mar 26, 2010
    733
    0
    16
    Female
    Verzorgende IG
    Ik voelde het met 17 weken voor het eerste, hele gekke plopjes en klopjes! En ondanks je twijfel weet je toch bijna zeker dat het je kindje is :).

Geniet er maar lekker van!

8. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik voelde de baby ook rond de 16 weken.

9. Storm

Storm Niet meer actief

Ik voelde het twee weken terug ineens. Heel raar gekriebel, soort van vlindertjes. Nu nog steeds. Niet elke dag, maar wel vaak genoeg om te zeggen dat het de kleine is. Maar ze zeggen dat je het met een tweede sowieso eerder voelt.
    Van mijn zoontje weet ik niet meer precies. Rond de achttien weken geloof ik.

10. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Voelde het met 20w+4d voor het eerst. Daarna ook dagelijks goed gevoeld. Had de placenta aan de voorkant liggen..

11. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Zelf voor het eerst rond de 17wk gevoeld, en manlief vorige wk met 24wk.. eerst was alles heel moeilijk te beseffen, maar nu is het toch wel heel duidelijk :D

12. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Met 12 weken kriebelde het af en toe maar ik wist genoeg :) Vanaf 16 weken schopt de kleine echt en voel ik hem elke dag :D Ik verbaas me echt over de kracht die hij al heeft!

Mijn eerste kriebelde voor het eerst met 15 weken en die voelde ik vanaf 18 weken elke dag, dus toen voelde ik het ook al vroeg :)

13. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Bij Evy was het rond 17 weken volgens mij. In de auto,..ik weet het nog. Echt grappig gevoel.
    Ik heb nu al 2 keer iets gevoeld waarvan ik redelijk zeker ben dat het de baby is.

14. anja89

anja89 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    3,101
    0
    0
    Noord Holland
    Met 17 weken en 1 dag voelde ik de baby voor het eerst echt duidelijk.
    Voor die tijd ook al wel eens een plopje hier en daar, maar wist later pas zeker van, ja dat is de baby.

15. Kejay

Kejay Niet meer actief

Met 20 weken, mijn placenta lag ook aan de voorkant

16. Joosie

Joosie Bekend lid

Sep 27, 2008
    614
    0
    0
    Dank jullie wel voor jullie reacties.
    Dus ik mag nu echt wel aannemen dat ik het voel.

LEUK!!!

Ik wacht zo op het moment dat je het ook zo duidelijk nog gaat voelen, en ook dat mijn vriend het kan voelen.
    Heerlijk lijkt me dat

17. s1986

s1986 Niet meer actief

Eind 12e week heb ik wat gevoeld en blijf erbij dat de kleine was!!!
    Daarna vanaf eind week 14 elke dag, steeds vaker en harder;)

18. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik voelde vorige week wat, en het waren mijn darmen niet, en ik voelde het gisteravond weer
    Dus ik weet nou wel bijna zeker dat het de kleine was :D

19. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Bij de eerste met 17 weken en bij de 2e ook.

20. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    is nu 5de zwangerschap en voel het al sinds 12 weken :)

Share This Page