hallo, ik heb afgelopen vrijdag een curettage gehad ivm een MA. Nu vroeg ik mij af hoe lang het bloedverlies aan blijft houden? Het is niet heel veel, maar vandaag wel weer wat meer dan gisteren. bedankt!
Hai, wat rot voor je, net voor kerst ook nog. Je kunt een aantal weken bloed verliezen. De eerste week zal het nog wat meer zijn, daarna hoort het af te nemen, maar het kan echt flink wat weken duren. Als het ineens weer veel meer wordt, moet je terug naar het ziekenhuis voor een echo, want dan kan er nog een rest zitten. En bij koorts ook altijd bellen. Je kan er soms een ontsteking bij krijgen, dus wees daar alert op. Krijg je een controle-echo over 2 weken? Zo niet, vraag daarom, want er zijn veel te veel meiden hier die er na talloze weken achterkomen dat ze toch nog niet schoon waren. Meestal maken ze vlak na curettage een echo, maar die zijn helaas niet betrouwbaar. Heb zelf 2 keer gehad dat er na een curettage nog een flinke rest uit kwam. Maar bloedverlies is dus wel normaal! Sterkte, hoor. Suus
Ik heb niet veel bloedverlies gehad, de tweede week was het echt minimaal. Na twee weken en een dag was het helemaal voorbij. Volgens mij staat er 'gemiddeld' ook twee weken voor.
Hoi MamvanJason, Alleereerst sterkte met je verlies. Toen ik een curretage had gehad, zeiden de artsen dat het bloeden wel 2 weken kon aanhouden en het zou lijken op een heftige menstruatie. Al met al heb ik niet veel gebloed. Donderdag de operatie en een paar dagen bloed vervolgens 1 of 2 dagen schoon en toen mijn menstruatie erachteraan. Deze duurde wel weerlanger dan normaal. Bijna een week terwijl ik normaal 5 dagen was. Twee weken daarna zeker een eisprong gehad.
veel moed en sterkte gewenst ik en op 09-12-2010 gecurreteerd en ik had ongeveer 2 weken bloedverlies en dan was het ook helemaal gedaan Ik had dan ook geen last meer van iets
Dank jullie wel voor alle antwoorden! 2 weken is dus eigenlijk de norm. Dan heb ik nog even te gaan. Ik wil gewoon zo graag weer verder met de behandelingen. We wachten al zo lang. Voor iedereen die hetzelfde heeft meegemaakt: heel veel sterkte!
Hoi Mamvanjason. Ik heb minimaal bloedverlies gehad. Gelijk na de curettage was het nog wel veel; maar een aantal uur erna werd het al minder. Heb 1,5week klein beetje bloedverlies gehad (al was dat meer bruinig/rozige afscheiding). Na 1 week heb ik 's nachts wel erge krampen gehad en iets erger vloeien en daarna was het over! Hopelijk herstel je goed; veel sterkte ermee in ieder geval; want zoiets gaat niet in je koude kleren zitten!