Ja tell me about it Dat is ook ons doel, maar goed, dan moet hij wel inkomen hebben en ingeschreven staan, anders schiet het niet op... We hebben nu een deurwaarder gevonden die voor een laag bedrag een onderzoek instelt naar of hij inderdaad ingeschreven staat en een inkomen heeft. Dan kunnen we hem pakken namelijk. Ik hoop het zo, ben er na al die jaren klaar mee en wil mn geld gewoon terug! Maar goed, we blijven positief!
als hij lid is van een sportschool dan heeft hij ook geld en een bankrekening en een adres... anders kan je je namelijk niet inschrijven... ik zou er direct weer een zaak van maken als ik jou was.. waarschijnlijk denkt hij dat het allemaal verwaterd is dus is dit je slag om te slaan... ga anders eens bellen naar een advocaat die weet alle ins en outs...
Nou ja das niet helemaal waar. Hij heeft jaren geleden een bankrekening geopend, maar ongeveer anderhalf jaar geleden heeft hij zich uitgeschreven bij het GBA. Dit betekend dat hij voor de gemeente spoorloos is. Bankrekening staat niks op, dus die kunnen we niet plunderen. Enige hoop is beslag op inkomen, mits hij deze heeft. Advocaten doe ik echt helemaal niks meer mee, het zijn echt allemaal onbetrouwbare gevallen die de hoofdprijs vragen voor niks doen. Nou ja, misschien niet allemaal, maar de drie die wij hebben versleten, hebben we slechte ervaringen mee. We hebben een vonnis in handen, dus in principe hebben we geen advocaat nodig. De deurwaarder kan het werk nu doen. Maar nogmaals, dan moet er dus wat te halen vallen. Meiden, bedankt voor het meedenken!
Je kan trouwens altijd de Jurofoon bellen. Heb ik ook een keer gedaan en ben daar super geholpen! Ze hebben ook de nodige contacten die je (goedkoop) kunnen helpen. Hij kan niet zomaar spoorloos verdwenen zijn, anders kon hij ook niet naar de sportschool Hopelijk vinden jullie hem! Lets nail the bastard!
Toen ik nog naar de sportschool ging betaalde ik contant. Natuurlijk moest ik mij wel inschrijven maar ik geloof niet dat ze hebben nagetrokken of ik ook daadwerkelijk daar woonde. Ik ben ook lid van een videotheek alleen dan wel op een adres waar ik jaren geleden nog woonde, ik ben inmiddels 2x verhuisd maar ik krijg mijn films nog mee op dat oude adres. Ik ben nl te lui om het door te geven. Dus zo'n adres stelt niet zoveel voor denk ik. Daarnaast ken ik een man die hier al meer dan 10 jaar in NL verblijft en bij zijn vriendin in woont maar er niet staat ingeschreven en ook geen eigen inkomen heeft. Ik denk dus dat je best spoorloos kunt zijn.
als je niet ingeschreven staat bij de gemeente dan ben je voor de gemeente woonachtig in het buitenland en kan je dus geen bankrekening onderhouden aangezien die niet gekoppeld is aan een woonadres... ik heb dit vroeger zelf meegemaakt toen mijn moeder me op straat heeft gezet... ik was volgens de gemeente niet woonachtig in nederland en was al zoekende ingesteld... kon geen geld krijgen en ook geen baan nemen omdat ik niet geregistreerd stond... dan kan je dus helemaal niks en ben je afhankelijk van anderen...
Ja het is ongelooflijk, maar je kan dus op papier gewoon verdwijnen... Alles loopt gewoon door, inderdaad lidmaatschappen enz. Bij de belastingdienst is hij ook spoorloos, zelfs daar kunnen ze hem niet vinden... Een vriendin van mij sport waar hij ook sport en heeft het bij de administratie nagevraagd: ze hebben er niet eens een adres van hem, hij betaald zn contributie wel (weet niet of het contant is). Maar inderdaad, als hij bij iemand anders intrekt en zwart werkt is hij echt niet te vinden voor de gemeente. Maar goed, we wachten het onderzoek van de deurwaarder af, misschien heeft ie inmiddels wel een uitkering aangevraagd en daar moet je wel voor ingeschreven staan in het GBA. Hebben we weer een aanknopingspunt. Jurofoon, Juridisch loket, ik heb er geen goede ervaringen mee. We hebben een vonnis in handen en zij kunnen verder niet veel. Ik heb zelfs de politie gebeld voor advies, hij is tenslotte spoorloos. Ook daar gaven ze aan dat het helaas zo is dat als je je uitschrijft en geen werk hebt, gewoon 'verdwijnt'. Ongelooflijk dat het kan...
Het zal wel per persoon verschillen. Mijn man is op zijn 19 naar het buitenland gegaan voor een paar jaar, is toen uitgeschreven. Toen hij terugkwam, twee jaar later, heeft hij zich weer ingeschreven. Dit is blijkbaar niet goed gegaan want toen wij gingen trouwen, 4 jaar later, bleek hij niet ingeschreven te zijn. Al die tijd is hij gewoon in loondienst geweest en heeft hij een bankrekening gehad. Misschien een kwestie van dat de banken het de ene keer checken en de andere keer niet? Ik weet het niet.
Wat mij betreft mag hier een slotje op meiden! Bedankt voor jullie input en wij gaan er weer hard tegenaan!
debster even rechboven je berichtje. het uitroepteken bordje en dan vraag je slotje aan. Succes met eindelij je geld terug proberen te krijgen..