wel of niet doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door caroline16, 10 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

hoi dames,

wij hebben een konijn maar willen er graag een klein katje bij..
    alleen zit ik te twijfelen..
    - ik weet niet of dat goed gaat met het konijn
    - ik weet niet of het goed gaat met een kleine erbij
    - en het speelgoed van Soraya, is dat nog wel veilig?

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

#2 Dahlia, 10 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 nov 2010
    Oh ja hoor. Met konijn gaat het denk ik best goed...
    Wij hadden van het weekend een hondje hier te logeren. Ons konijn en de hond gingen zo leuk en zo lief met elkaar om. Ze zaten elkaar helemaal af te lebberen. Dus neem aan dat het met een kat dan al helemaal goed zal gaan. Ik denk dat de kat het konijn zal negeren.

Met kind zou het wel goed gaan. Alleen moet je oppassen dat de kat niet in de box (als je die nog hebt) gaat liggen of in de buggy/ kinderwagen of iets dergelijks.... Dat is niet zo fris. En ja katten houden van spelen.... Sommig speelgoed zul je misschien beter niet moeten laten slingeren.

Maar ik zie geen reden om het te laten zitten, als je het graag wilt.

Heb je er één op het oog?

3. Within

Within Niet meer actief

Als je de kat goed opvoed zal dat geen probleem zijn. Het konijn bijt wel van zich af, en is dan niet interessant meer.

Laat je de kat helpen, zal hij/zij niet meer sproeien en wil je dat ie helemaal uit de buurt van dingen blijft, gebruik dan de plantenspuit.

4. mamv1

mamv1 Niet meer actief

5. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Zal geen probleem zijn!
    Wij hadden eerder thuis ook een konijn en meerdere katten, als konijn dan losliep ging ie spelen met 1 van de katten.:D

6. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Wij hebben ook altijd katten en konijnen gehad. Ging prima samen. (konijnen hebben we ondertussen helaas niet meer).

En wbt kat en kind, ook dat gaat prima.

7. caroline16

caroline16 Niet meer actief

oke dankjewel meiden!
    en een kat laten helpen.. hoeveel kost dat?

8. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

9. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    meestal kost een castratie tussen de 30 en 40 euro, Kan je laten doen als je katje ong 6 maanden is.

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Onze katten en konijnen spelen 's zomers altijd samen in de tuin, en binnen vinden ze elkaar ook best aardig. Maar je kunt ze niet alleen laten als het konijn los loopt. Je weet maar nooit.

Speelgoed komen de katten niet aan, en 's avonds ruimen we het op, zodat het ook niet verleidelijk word voor ze.

1 van onze katten lag wel eens in de box, als Chelsey in bed lag, moet zeggen dat ik het niet zo'n probleem vond?

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

konijnen en katten gaan prima. onze kat ging altijd slapen bij de konijnen ook als wij het niet zagen en dat ging altijd prima. zelfs met de caafjes die er ook in de ren rondliepen. (onze katten konden vrijelijk in en uit lopen we hebben een omheinde tuin waar ze niet uitkonden)

hoe het met de kleine gaat dat is afwachten en je zult haar een paar basisregels moeten aanleren.

hoe het met het speelgoed gaat dat l,ijkt me lastiger. een hond kun je nog wel wat aanleren een kat is veel eigenwijzer

12. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    wij hebben onze konijnen eens te logeren gehad bij een vriendin die drie katten had....allemaal geen probleem de konijnen waren de katten de baas....

Over speelgoed....helaas zijn onze konijnen zeer grote knauwers dus ik denk dat het speelgoed voor de konijnen niet helemaal veilig is :(...goed opletten dus.
    Wat katten ermee doen weet ik neit

13. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Konijnen, kinderen en katten gaat prima samen hoor!

Denk er wel aan dat katten de boel kunnen slopen (aan meubels krabben e.d.). Die van mij zijn nu 1,5 en een daarvan zit nog steeds aan de meubels en kauwt aan de planten. Denk daar van te voren over na, niet bij elke kat kan je dat afleren!

Wij waren voor castratie van onze kater rond de 70 euro kwijt en voor de poezen 120 euro. Voor het eerste jaar enten (2x) en chippen tegelijk was 100,- per kat kwijt.

Deel Deze Pagina