Hoe kan dit nou?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Confidence, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Sorry voor mijn misschien "domme" stelling
    maar ik vroeg me het volgende af
    Ik ben vandaag de hele dag beroerd geweest, gammel op mijn benen, misselijk, moe ( alsof ik griep krijg, geloof nog niet zo in de zwangerschapkwaaltjes ;))
    En nu vanavond, opeens is dat gevoel weg en voel ik me best energiek
    Hoe kan dat nou?
    Hebben jullie dat nou ook?
    Het ene moment hartstikke beroerd en een paar uur later lijkt het wel alsof er niks geweest is

Ik merk dat ik nog heel erg worstel met mijn gevoelens
    Het is nog onwerkelijk en eng
    Ik wil wat voelen, want dan ben ik zwanger, maar voel ik teveel maak ik me ook zorgen.
    Voel ik niks dan is het ook moeilijk
    Na mijn miskramen lijkt het steeds moeilijker om "rustig" die 3 maanden door te komen

Alle tips, woorden van herkenning, zijn welkom

2. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ik herken het heel erg vooral in het begin, tot 8 weken ben ik echt wel gestresst geweest, toen ik de echo had gehad (met 8 wkn en 1 dg) ging het beter en kon ik het af en toe loslaten.

Die wisselende klachten herken ik ook heel erg van het begin maar na die 8 weken was er elke dag wel iets dus dat maakt je dan zekerder.

Ik werd wel misselijk (ook na 8 weken pas echt) maar dat schijnt bij een tweeling ook vaker zo te zijn, ik heb alleen nooit hoeven spugen.

Misschien moet je ook gewoon denken, tja het is gewoon heel spannend tot aan die echo, dat kan ook niet anders en zeker met jouw verleden weet je dat het ook mis kan gaan dus je kan het niet uitschakelen. Zo ver als je nu bent, ben je nog nooit geweest (via ivf dan) en daar moet je positief over zijn, veel afleiding zoeken, lekker gezond leven.

Overigens denk ik dat 'voor ons' een zwangerschap toch spannender is want er hangt nogal niet veel vanaf. Wij kunnen het 'niet even' overnieuw proberen, mocht het mis gaan dus dat samen met de spannende maanden/ slopende jaren hiervoor maakt het gewoon zwaar.

Mijn vriendin die 1 ms heeft gehad, durfde pas te genieten na 20 wkn, ik durfde het zelf na de mooie 14 wkn echo. Mijn vriendin heeft heel veel gehad aan zo'n apparaatje waarmee je zelf het hartje kan luisteren, zelf deed ze dat op 1 vaste dag in de week. Ik doe dat zelf niet maar hierdoor blijft ze rustig dus misschien een tip voor later.

De drie maanden zijn gewoon heeeeeeeel lang, denk dan maar zo, je bent al bijna op de helft ;).

3. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Confidence,

Ik herken je gevoelens ook heel goed, vooral omdat ik voor deze zwangerschap ook een miskraam heb gehad.
    Toen ik weer zwanger bleek te zijn was het inderdaad heel onwerkelijk en was ik best 'voorzichtig' om blij te zijn. Echt bang was ik niet maar wel onzeker of het dit keer wèl goed zou gaan.
    De eerste echo kreeg ik gelukkig met 6 1/2 week en die was goed! Ik ging echt met lood in mijn schoenen de echokamer in weet ik nog.

Echt genieten deed ik pas met ruim 20 weken, omdat ik tot die tijd extreem misselijk ben geweest, met ziekenhuis opnames etc. Terwijl ikzelf dus superziek was, deed de baby daarentegen het fantastisch.

Dus meid, je gevoelens zijn heel natuurlijk, maar probeer toch van het goede uit te gaan. Blijf in ieder geval nuchter en probeer jezelf niet bang te maken omdat je niks voelt.
    Bij mij begonnen de kwalen ook met de 9 weken.

Succes met alles!

Grt Vanilia

4. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Hey meiden
    bedankt voor jullie reacties
    ik denk inderdaad dat genieten pas begint bij 20 weken of in ieder geval na de 12 weken
    ik ben er inmiddels achter dat het normaal is dat mijn kwalen `s morgens en `s middags flink aanwezig zijn en at ik me `s avonds best goed voel
    dat gaat nu al een paar dagen zo
    Ik hoop volgende week goed nieuws te hebben na de echo

Deel Deze Pagina