Hoi meiden, Ik ben vanmorgen naar de huisarts gegaan en heb mijn verhaal verteld. Het is allemaal zo tegenstrijdig. Zangerschapstesten zijn erg betrouwbaar, maar het komt voor dat ze wel eens negatief aangeven terwijl het positief is. Het bruinverlies kan een menstruatie geweest zijn of de afbreking van een vroege zwangerschap. Het kan ook zijn dat het afgebroken is, maar dat er nog een "restje" aanwezig is waardoor ik niet ongesteld wordt.... Het kan ook zo zijn dat de menstruatie door stress uitblijft (al heb ik niet het idee dat ik stress heb). Ik heb nu een doorverwijzing voor een echo. Dan weten we het zeker. Ik kan helaas pas volgende week dinsdag terecht. De huisarts gaat nog proberen of zij het kan versnellen. Ik heb ook nog een formulier meegekregen voor een bloedtest, maar de huisarts wil eerst de echo even afwachten. Er zit niets anders op dan nog meer geduld te hebben... Ik hou jullie op de hoogte. Liefs, Hormoonmeisje
Hoi Vuurbloem, Hoe is het nu met jou? Heb je al weer een test gedaan? Ik hoop voor je dat het positief is! Ik haat die onzekerheid. Waarom niet gewoon ja of nee? Dan kun je in ieder geval weer verder... Oh en ik zie ook overal zwangere vrouwen. Het helpt ook niet echt dat iedereen om ons heen een kleintje heeft en sommige het steeds over de tweede hebben... Succes!
Hé getsie Hormoonmeisje.... wat vervelend dat afwachten Ik ben nu 6 dagen overtijd... 3 dagen bruinverlies gehad en test nog steeds negatief. Ik heb net de huisarts gebelt maar had al verwacht dat ze zouden zeggen dat ik nog een paar dagen af moest wachten. Morgen en vrijdag moet ik de hele dag werken. Dus ik wacht af tot woensdag of donderdag... Groetjes Cynthia
Spannend. Wat verwacht je van de echo? We super irritant dat wachten en die onzekerheid he de hele tijd. Veel sterkte daarmee! Zelf heb ik vorige maand ook zo'n twee weken bruinverlies gehad voor ik eindelijk ongesteld werd, heb ook het vermoeden dat er een klein vruchtje was maar is afgestorven. Dat gebeurt zo ontzettend veel schijnt zonder dat je het zelf in de gaten hebt. Eigenlijk heb ik mezelf wel kunnen troosten met die gedachte, het idee dat we in ieder geval vruchtbaar zijn haalt wat van de spanning weg. Mocht er geen zwangerschap zijn voor jou kan misschien dat idee jou ook een beetje troosten? liefs
@hormoonmeisje: Wat goed van je dat je naar de dokter bent geweest. En ook super dat je een verwijzing hebt gekregen voor een echo en bloedtest.......Misschien komt er niet het gewenste resultaat uit, maar dan weet je wel waar je mee af bent.... Succes ermee, hou ons op de hoogte!
Ik heb de eerste 9 weken van mijn zwangerschap bruinverlies gehad. kan dus zeker een symptoom van een zwangerschap zijn.
wat een verhalen zeg.. Ik ben vorige week vrijdag ongesteld geworden, 2 dagen later dan normaal, maar ik had al 2 weken daarvoor steeds buikkrampen, en soms flinke steken onderin me buik. ik kreeg vrijdag ongi krampen, en bruinverlies. Ik dacht oke, jammer.. maar normaal na 1 á 2 dagen bruinverlies, zet het door in rood bloed. dat is nu dus niet het geval.. tot aan vandaag heb ik elke dag heel klein beetje bruinverlies.. dus ik tel dit niet als menstruatie. Vorige week vrijdag, dag dat het begon, had ik wel testje gedaan, maar toen was ie negatief.. misschien nog net te vroeg? Ik ga zaterdag voor de zekerheid toch nog een testje doen.. want ik reken deze afgelopen paar dagen niet echt als een ongesteldheid.. ( zaterdag is het dan 4 weken terug van de bevruchting)
Jaa dankje Ster, ga je hard voor me duimen? dat moet helpen! zeker spannend.. zit van alles in me hoofd te halen. en vandaag op me werk gehoord dat er 2 collega's zwanger zijn! toen dacht ik: ik wil oook! maarja, om teleurstelling te voorkomen, reken ik maar op een negatieve test.. want je lichaam kan je echt goed voor de gek houden. Ik laat het wel weten wat het geworden is met de test.. Liefffss
hoi allemaal tjee wat herkenbaar allemaal ik heb ook al 2 keer getest en allebei negatief,maar nog niet normaal ongesteld geworden,alleen iets bruin en dat is het! maar ook alle symphtomen,rare bultjes bij mijn tepels,af en toe misselijk,duizelig!gespannen borsten normaal is mijn ongi echt rood en duurt 5 dagen! ik heb ook geeen id meer wanneer ik weer ongi moet worden,weet wel wanneer ik onveilig bedpret heb gehad!heb geen id meer wanneer ik weer kan testen,ik wacht het maar een weekje af,maar dat dat wachten maakt je erg onzeker,ik heb al 2 pracht van een zoons en bij hun was t gelijk raak,pffffff
Hoi Ikke35, ja erg he dat wachten.. vreselijk Ik ga morgen weer testen.. vind het wel spannend.. haha. Hoop dat ik het durf.. vorige week nog nega, maar was misschien nog te vroeg.. : ik laat het wel weten..
Hee meiden, Ik heb nu zekerheid. Ik ben niet zwanger. De huisarts belde dinsdag dat ik woensdag al voor een echo terecht kon. Er was iemand uitgevallen. Ik had alleen nog niet eerder zin gehad om te schrijven. Ik baalde namelijk best wel. Het was een inwendige echo en meteen was het duidelijk dat ik niet zwanger was. Volgens de echo dame zag het er allemaal netjes uit. Geen vleesbomen of iets dergelijks. Zij heeft mijn baarmoeder en eierstokken foto's gemaakt. Daarop is te zien dat ik heel veel follikels heb? Die moest ze namelijk tellen en aan de hand van de grote en aantal kan er iets over de cyclus gezegd worden. De foto's worden door een gyneacoloog bekeken en de uitslag wordt volgende week aan de huisarts doorgegeven. Ik ben niet zwanger, maar ook nog steeds niet ongesteld. Ze willen wel weten hoe dat komt. Zelf heb ik het gevoel dat ik volgende week gewoon ongesteld wordt. Alsof ik gewoon een maandje heb overgeslagen... Gek hoor. Ik laat jullie nog wel weten wat de uitslag is. Liefs, Hormoonmeisje
@ hormoonmeisje vervelend dat je je nu zo rottig voelt! Sterkte! Hoop voor je dat je gevoel klopt en dat je inderdaad volgende week gewoon ongesteld wordt. Dan kan je daarna weer met nieuwe moed verder. Die veelheid aan folikels was positief? Leef met je mee. liefs ster
Hoi ster, Lief dat je meeleeft. Ik vroeg aan de dame die de echo deed of dat goed was, die hoeveelheid follikels, maar daar kreeg ik een heel vaag antwoord op. Als je heel veel hele kleintjes had kon het volgens mij duiden op een hormonale kwestie en een hele onregelmatige cyclus, maar dat was bij mij niet het geval. Maar wat een hormonale kwestie inhoudt weet ik ook niet. Ik denk dat ze nog niet veel kon of mocht zeggen totdat de gyneacoloog ernaar gekeken had. Erg vaag, dus ik wacht het maar af. X
hoe lang is jouw normale cyclus trouwens? hoe lang moet je nog tot je deze 2x hebt gehad? (voor het geval je hem inderdaad heb 'overgeslagen')
Spannend en afwachten dus (weer eens). Donderdag 66 dagen. Misschien dat je het wat los kunt laten nu je zeker weet dat je niet zwanger bent. Misschien even lekker weg van dit verslavende forum en even wat anders doen (bijvoorbeeld een borrel drinken in de stad: geen vruchtjes in je buik die je kunt beschadigen) succes hou je me op de hoogte? of kijken op www.caberetplein.nl : erg leuk ter afleiding!