Hoi dames, Ik ben inmiddels al een week bezig met de ovulatie testen (kruidvat).. Ik word er een beetje onzeker van, want al een paar dagen dacht ik dat ik telkens een positieve test had, maar hij blijft maar positief. Wanneer heb ik nou mijn ei? Ik ben op 17 febr gestopt met de pil, en heb pas na 40 dagen mn eerste echte ongi gehad. Mijn cyclus is dus nog een beetje onregelmatig. Volgens mijn cyclus kalender (menstruatiekalender.net) moest ik afgelopen donderdag mn eisprong hebben gehad. Maar aangezien mn test van net weer positief is, weet ik niet of die al is geweest of dat hij nog komt. Kunnen jullie je mening geven op basis van de testen die ik heb gedaan.. Bedankt alvast! Groetjes Siena
Hoi Siena, Die van kruidvat zijn erg verwarrend. Ik hoor hier meerdere negatieve reacties over. Ik vind het heel moeilijk te zeggen, maar 20 lijkt me het donkerste. Ik zelf test met de ovu-testjes van zwanger&kids (dipsticks). Heb ze deze maand voor het eerst gebruik en heb mijn ei heel duidelijk gevonden. Zie hieronder het voorbeeld. De dag na de positest waren ze weer helemaal wit. Dus overduidelijk. Ik raad je aan de volgende maand andere te gebruiken dan de testjes die je nu gebruikt. Al hoop ik voor je dat het niet nodig is. Bekijk bijlage 145973
Ik zou ook andere testen gebruiken als ik jou was. Van deze vind ik de onderste toch wel het duidelijkste.
Ik heb ook de ovulatietesten van de kruidvat gebruikt en hier wel duidelijk mijn eisprong mee gevonden. De test is pas positief als de teststreep ECHT donkerder of even donker is als de controlestreep. In jou geval is de onderste echt het duidelijkst...
Ik heb ook één maand die van kruidvat gebruikt, maar deze gaven vals positief. Hier kwam ik achter doordat ik die van sensitest er een keer naast gebruikte (omdat ik ook een aantal dagen achter elkaar positeve had vertrouwde ik het niet). Die van sensitest werken prima en zijn goed betaalbaar.
Allemaal bedankt voor de reacties.. Ik hoor wel vaker dat de ovulatie testen van de kruidvat niet te vertrouwen zijn. Ik ga de volgende maand maar andere aanschaffen.. Ik had vanmorgen weer een test gedaan van de kruidvat, deze gaf zeer positief aan, het streepje was heel dik en donker.