Spijlen verven

Discussie in 'De lounge' gestart door Gold, 9 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gold

Gold Actief lid

14 mei 2011
    135
    2
    18
    Hoort misschien meer bij babyuitzet, maar hoop hier wat meer reacties van creatievelingen te krijgen :p

Wij hebben een box overgenomen, koloniaal. En onze inrichting is stak en wit.

Nu ben ik dus begonnen met het verven van de box (hell of a job, i know :)) Ben nu bezig met het grondverven wat opzich nog wel redelijk gaat.

Maarrr, hoe straks met de lak. Hoe kan je de (ronde) spijlen netjes verven en dan voornamelijk bij de aanhechtingen van de spijlen? Iig van boven naar beneden lijkt mij.

Met het grondverven heb ik het gewoon op een tafel liggen en zet eerst de ene en later de andere kant in de grondverf en dat is goed te doen. Maar ben bang dat het met de lak niet mooi gaat worden?

Graag tips/trucs/ervaringen! :D

2. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    IK heb het met de box inelkaar gedaan. Van boven naar beneden met een rollertje. Rustig de tijd voor nemen is denk ik wel handig...
    Ik heb er drie laagjes opzitten op de spijlen, dat vind ik mooier dan een grote dikke klodder laag.

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Vergeet daarna ook niet om hem met speciale lak te behandelen voor als ze er aan gaan bijten.

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Tegenwoordig wordt er bijna alleen nog maar verf op natuurlijke of waterbasis gebruikt..

Hier geen speciale lak.. Ben van mening dat ze dan toch ook wel door de lak heen bijte :D

5. Gold

Gold Actief lid

14 mei 2011
    135
    2
    18
    Die aflak hebben we idd ook al. Zijn naar een speciaalzaak geweest dus bijtproof straks ;)

De tijd heb ik ervoor, zit al met ziekteverlof thuis. Wou idd meerdere dunne laagjes doen ipv 1 of 2 dikke lagen. Hij staat nu in een ruimte waar het kan blijven staan/liggen dus kan er zo heen lopen voor een nieuw laagje.

Maar in elkaar gezet is het handiger om te verven? Kom je dan wel goed bij de spijlen aan de binnenkant?
    En misschien domme vraag hoor, maar weet niet hoe een box anatomisch in elkaar zit :) Kan je dan gewoon alleen de randen opzetten zonder de bodems? Dat ie dan wel stabiel is zegmaar. Dit is een box met lades en dan 3 van die bodems erbij. Die zijn handiger om los te lakken denk ik en daarna in de box te zetten.

Ik ben niet echt een leek met verven, heb meerdere meubels geverfd, maar die spijltjes maken me zenuwachtig :D

6. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Rustig verven met weinig verf...
    Je kan met een klein rond kwastje de aanhechtingen van de spijlen goed verven. Als je meerdere dunne laagjes gebruikt dan zie je het amper.

7. Gold

Gold Actief lid

14 mei 2011
    135
    2
    18
    Wat betreft verf. Wij hebben nu wel waterbasis maar in principe maakt het voor het kindje later niet uit. Met verf op terpetine basis 'vervliegt' die stof. Met de tijd dat het kindje gaat knagen is dat dus niet meer schadelijk ;)

8. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ja idd dat werdt mij ook verteld.

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Het gast ook niet zo zeer om de schadelijkheid van de verf maar de lak maakt het net wat harder waardoor de verf minder snel los komt als ze echt tandjes hebben. Is zonde als er ineens een donkere rand hout tevoorschijn komt.

10. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze hebben ook van die speciale spijlen rollers.... Volgens mij bedoeld voor radiator stangen etc.. Heb er zelf ook een maar nog niet getest

11. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had de box in elkaar met niet de grote plaat erin waar het kindje op gaat liggen/zitten zeg maar.
    Ook de blokjes waarmee je de hoogte verstelt van de plaat niet op de spijlen gehad.

Ik zou gewoon even kijken wat je allemaal los kunt halen en wat niet,

12. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ik had t zelfde met ledikant.....a hell of a job....en eerlijk..ik vind t nog niet mooi...maar t moet maar.

Succes !

13. Gold

Gold Actief lid

14 mei 2011
    135
    2
    18
    Nu heb ik alles los, 7 onderdelen in totaal. Zo heb ik hem gekregen.

Maar het is dus makkelijker met de spijlen om die te verven als het in elkaar staat? Kan je dan wel makkelijk aan de 'binnenkant' van de spijlen?

Naar zo'n gebogen kwast kan ik ook wel eens kijken..

Deel Deze Pagina