Voor Micchan

Discussie in 'Prematuur' gestart door gitta, 3 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Ooh lieve Micchan wat klinkt dat allemaal goed zeg! Jullie kleine meisje is echt een doorzetter! Jij ook zoals je omgaat met dit alles.
    Heb je wel met een arts of andere hulpverlenende gesproken over je (logische!) angst om weer naar het toilet te moeten? Wat jij/jullie hebben meegemaakt is een behoorlijk traumatische ervaring die je/jullie moeten verwerken. Een beetje hulp lijkt me op dat gebied niet compleet onlogisch.
    Veel sterkte meis! Maar met zo'n sterke mama kan je alleen maar een hele sterke dochter hebben!

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Tranen in mijn ogen. Succes en sterkte. Ik hoop inderdaad dat jullie snel mogen buidelen. Jouw geur is het bekendste wat ze heeft. Ik snap je angst, je bent zo sterk en zij ook. Digitale knuffel.

3. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Wat doet jullie meisje het goed. Ze is echt een vechter.

4. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Heel herkenbaar wat juul hier schrijft..... daarom was ik zo blij met mijn zus die dit zag en me stimuleerde anders te doen....

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Fijn.. Elke dag een stapje verder.. En wat zal het inderdaad allemaal onwerkelijk zijn.. Dat zal zijn tijd nodig hebben.. Maar wat een wonder meisje.. En ik vond dat ze er op de foto's ook al vrij groot uit zag, maar misschien is dat gezichtsbedrog.

Dikke kus

6. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Gefeliciteerd met jullie wondertje!

Gelukkig geen ervaring met prematuur maar wou jr heel veel sterkte toe wensen!

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wat een sterk meisje is het. En dat geld ook voor jou en je vriend.
    Ik blijf aan jullie denken.

8. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Micchan wat doet ze het super zeg! Echt om trots op te zijn.
    Ik kan je dit boek trouwens heel erg aanraden:

Kleine kanjer van Hanneke de Wit

Een plak- en dagboek speciaal voor prematuren. Deze tijd gaat nu allemaal als een roes maar het is mooi om toch die herinneringen te documenteren. Ook voor je band met jullie meisje.

Veel sterkte weer!

9. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Sterkte! Wat doet ze het goed zeg! En jullie ook.

10. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik ben al even niet online geweest en zie nu dit topic. Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Zo te lezen is ze een erg sterk meisje, ik hoop dat ze het zo goed blijft doen.

Ik begrijp je gevoelens een beetje, maar mijn zoontje was niet zo erg prematuur, dus ik kon hem wel vasthouden enzo. Wel had ik het gevoel dat ik gefaald heb.
    Super goed dat je al zo veel gekolft hebt!!

Het boek dat hierboven al genoemd is, is inderdaad een aanrader. Weet alleen niet of je vriend Nederlands is?
    Voor meer dames met deze ervaring kan je ook eens kijken op de site van kleinekanjers. Maar snap dat je nu natuurlijk erg druk bent met je meisje, kolven en familie.

Heel veel sterkte, ik hoop dat je meisje zon vechter blijft

11. Smnee

Smnee Niet meer actief

Fijn om te horen dat ze zich zo sterk houd! Ik denk aan jullie.

12. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Wat een sterke meid, klein vechtertje!

13. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.632
    0
    36
    Blij te lezen dat ze het zo goed doet!ik kom elke dag je update lezen ! Veel sterkte nog meis !denk aan je xxx

14. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Wat super om te lezen dat de kleine Misha nog steeds zo hard vecht voor haar leven en dat de medische hulp steeds verder omlaag gebracht kan worden omdat ze het zo goed doet!

Het lijkt me inderdaad heel confronterend dat je buik ineens weer plat is terwijl dat nog niet zou moeten:(

Ik heb zelf geen ervaring met premature baby'tjes, maar ik weet wel dat huidcontact tussen een baby en de ouders van levensbelang is. Ik lees dat je al veel goede adviezen daarover hebt gekregen en ik hoop dat je angst wat zal gaan afnemen om jullie dochtertje aan te raken.
    Een hele dikke knuffel weer voor jou en heel veel sterkte!

15. Minerva

Minerva Niet meer actief

He, meid, wat een schrik!! Wat ontzettend fijn om te lezen dat jullie dametje een vechter is en dat ze het nu zo goed doet...!

In ieder geval van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter :) Neem de tijd en het aanraken zou ik echt doen! Hopelijk zet deze stijgende lijn zich voort!

16. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Micchan, van harte gefeliciteerd met jullie dochter Sacha!
    Veel sterkte de komende periode, en wat fijn om te lezen dat ze het goed doet. Ze is een vechtertje!

17. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter.
    Zo te lezen is ze dus heel vrieg geboren.
    Ik brand een kaarsje voor jullie kanjer.

Hoever was je zwanger?

18. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @caruli; ze was iets meer dan 26weken zwanger.

19. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#479 Ons Kleintje, 5 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jan 2014
    wanneer ze minder kwetsbaar is dan kun je haar buidelen. Bij sommige kindjes mag dat binnen een dag of 3 wel (zoals bij onze oudste en 1 van onze tweeling), soms duurt het veel langer, bijvoorbeeld 3,5 week (zoals bij 1 van onze tweeling)
    Ik zag op de fotos dat je meisje een brilletje op heeft, krijgt ze veel blauwe lampen? Soms is het zo noodzakelijk dat je om die reden nog niet mag buidelen.
    Je mag dan op een soort tuinstoel liggen, minimaal 1 uur. Je mag dit topless doen achter een kamerscherm. Je kindje ligt dan ook bloot op jou. Dit is goed voor de hechting tussen jou en je kindje. Ook je man mag dat doen wanneer zij er klaar voor is.

Mag ik je adviseren om je kindje niet te strelen? Je kunt het beste een hele tijd 1 hand op haar hoofd leggen en eentje om haar beentjes/billetjes.

Zodat je een veilig gevoel aan haar geeft door de druk (zoals ze het gevoel zou hebben wanneer ze nog in de baarmoeder zou zitten) Strelen/aaien voelt (nog) niet lekker bij een prematuur kindje, maar dat kan zij nog niet aangeven.
    Soms denkt het personeel dat je als ouder er nog niet klaar voor bent om te buidelen, of weten ze niet dat je het wel/niet hebt gedaan. Ik zou vragen wanneer het mag. Het is heerlijk en meestal val je er zelf ook bij in slaap.
    Veel geluk (en ik hoop dat je mijn adviezen niet negatief opvat, ze zijn goed bedoeld)

Overigens haal ik deze foto er vanavond of morgen weer af.

20. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Wat een goede tips Ons Kleintje.

Deel Deze Pagina