Ooh lieve Micchan wat klinkt dat allemaal goed zeg! Jullie kleine meisje is echt een doorzetter! Jij ook zoals je omgaat met dit alles. Heb je wel met een arts of andere hulpverlenende gesproken over je (logische!) angst om weer naar het toilet te moeten? Wat jij/jullie hebben meegemaakt is een behoorlijk traumatische ervaring die je/jullie moeten verwerken. Een beetje hulp lijkt me op dat gebied niet compleet onlogisch. Veel sterkte meis! Maar met zo'n sterke mama kan je alleen maar een hele sterke dochter hebben!
Tranen in mijn ogen. Succes en sterkte. Ik hoop inderdaad dat jullie snel mogen buidelen. Jouw geur is het bekendste wat ze heeft. Ik snap je angst, je bent zo sterk en zij ook. Digitale knuffel.
Heel herkenbaar wat juul hier schrijft..... daarom was ik zo blij met mijn zus die dit zag en me stimuleerde anders te doen....
Fijn.. Elke dag een stapje verder.. En wat zal het inderdaad allemaal onwerkelijk zijn.. Dat zal zijn tijd nodig hebben.. Maar wat een wonder meisje.. En ik vond dat ze er op de foto's ook al vrij groot uit zag, maar misschien is dat gezichtsbedrog. Dikke kus
Gefeliciteerd met jullie wondertje! Gelukkig geen ervaring met prematuur maar wou jr heel veel sterkte toe wensen!
Micchan wat doet ze het super zeg! Echt om trots op te zijn. Ik kan je dit boek trouwens heel erg aanraden: Kleine kanjer van Hanneke de Wit Een plak- en dagboek speciaal voor prematuren. Deze tijd gaat nu allemaal als een roes maar het is mooi om toch die herinneringen te documenteren. Ook voor je band met jullie meisje. Veel sterkte weer!
Ik ben al even niet online geweest en zie nu dit topic. Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Zo te lezen is ze een erg sterk meisje, ik hoop dat ze het zo goed blijft doen. Ik begrijp je gevoelens een beetje, maar mijn zoontje was niet zo erg prematuur, dus ik kon hem wel vasthouden enzo. Wel had ik het gevoel dat ik gefaald heb. Super goed dat je al zo veel gekolft hebt!! Het boek dat hierboven al genoemd is, is inderdaad een aanrader. Weet alleen niet of je vriend Nederlands is? Voor meer dames met deze ervaring kan je ook eens kijken op de site van kleinekanjers. Maar snap dat je nu natuurlijk erg druk bent met je meisje, kolven en familie. Heel veel sterkte, ik hoop dat je meisje zon vechter blijft
Blij te lezen dat ze het zo goed doet!ik kom elke dag je update lezen ! Veel sterkte nog meis !denk aan je xxx
Wat super om te lezen dat de kleine Misha nog steeds zo hard vecht voor haar leven en dat de medische hulp steeds verder omlaag gebracht kan worden omdat ze het zo goed doet! Het lijkt me inderdaad heel confronterend dat je buik ineens weer plat is terwijl dat nog niet zou moeten Ik heb zelf geen ervaring met premature baby'tjes, maar ik weet wel dat huidcontact tussen een baby en de ouders van levensbelang is. Ik lees dat je al veel goede adviezen daarover hebt gekregen en ik hoop dat je angst wat zal gaan afnemen om jullie dochtertje aan te raken. Een hele dikke knuffel weer voor jou en heel veel sterkte!
He, meid, wat een schrik!! Wat ontzettend fijn om te lezen dat jullie dametje een vechter is en dat ze het nu zo goed doet...! In ieder geval van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Neem de tijd en het aanraken zou ik echt doen! Hopelijk zet deze stijgende lijn zich voort!
Micchan, van harte gefeliciteerd met jullie dochter Sacha! Veel sterkte de komende periode, en wat fijn om te lezen dat ze het goed doet. Ze is een vechtertje!
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Zo te lezen is ze dus heel vrieg geboren. Ik brand een kaarsje voor jullie kanjer. Hoever was je zwanger?
wanneer ze minder kwetsbaar is dan kun je haar buidelen. Bij sommige kindjes mag dat binnen een dag of 3 wel (zoals bij onze oudste en 1 van onze tweeling), soms duurt het veel langer, bijvoorbeeld 3,5 week (zoals bij 1 van onze tweeling) Ik zag op de fotos dat je meisje een brilletje op heeft, krijgt ze veel blauwe lampen? Soms is het zo noodzakelijk dat je om die reden nog niet mag buidelen. Je mag dan op een soort tuinstoel liggen, minimaal 1 uur. Je mag dit topless doen achter een kamerscherm. Je kindje ligt dan ook bloot op jou. Dit is goed voor de hechting tussen jou en je kindje. Ook je man mag dat doen wanneer zij er klaar voor is. Mag ik je adviseren om je kindje niet te strelen? Je kunt het beste een hele tijd 1 hand op haar hoofd leggen en eentje om haar beentjes/billetjes. Zodat je een veilig gevoel aan haar geeft door de druk (zoals ze het gevoel zou hebben wanneer ze nog in de baarmoeder zou zitten) Strelen/aaien voelt (nog) niet lekker bij een prematuur kindje, maar dat kan zij nog niet aangeven. Soms denkt het personeel dat je als ouder er nog niet klaar voor bent om te buidelen, of weten ze niet dat je het wel/niet hebt gedaan. Ik zou vragen wanneer het mag. Het is heerlijk en meestal val je er zelf ook bij in slaap. Veel geluk (en ik hoop dat je mijn adviezen niet negatief opvat, ze zijn goed bedoeld) Overigens haal ik deze foto er vanavond of morgen weer af.