Voor mij graag frietjes, hapjes en chips

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Newbie123, 26 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.207
    1.703
    113
    Vrouw

    Nee maar aan de stand van de hormonen in bloedonderzoek kan dit afgeleid worden. Mijn piek was toen op die avond al gedaald. Maar nog voldoende stoffen aanwezig om aan te tonen dat mijn ovulatie net geweest was.
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Huh?? De huisarts had toch alleen gekeken waar in je cyclus zat?
    Je had dus ook een bloedonderzoek gehad?
    Maar voldoende stoffen? Bedoel je progesteron?
    Want dat weet je pas na ong 5 dagen na je eisprong. Endat neemt niet af (in de zin vsn nog genoeg aanwezig), maar loopt juist op na je eisprong.

    Ben het spoor wat bijster denk ik.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.829
    14.157
    113
    Ik heb altijd debiele vreetbuien of afwijkend gedrag, maar ik test dermate laat dat dat pas later op zn plaats valt. Doe ook geen ovulatietesten oid. Alleen bij de zvmk klopte er iets niet, die testte ik wel heel vroeg, verder alle andere 4 pas na 2 weken overtijd omdat t me wel errug lang ging duren. Zelf nooit ergens bewust gedacht van "oeh misschien ben ik zwanger" eerder "zal maar gaan testen kan dat ook van t lijstje" en dan "waaaaaaaaaaaaaaat?????" als reactie hebben.

    Ene keer was t een sinaasappelsap verslaving, de andere keer de naturelchips, ook nog borrelnoten en deze keer bizar irritant gevoel in mn borsten wat ik normaliter niet heb maar dan weer geen craving eerder de strikte afwezigheid van uberhaupt trek. En dat is dan echt al SUPER vroeg.

    Vooral mn dochter viel wel op en ik had echt NIET door zwanger te zijn anders had ik na 3.5 jaar vergeefs proberen echt niet een kwart marathon gaan lopen met mijn trainingsachtergrond. Bleek naderhand toen 6 weken zwanger te zijn toen ik de finishlijn eindelijk haalde. En ik maar klagen dat dat energiewisselingspunt maar niet kwam en dat die liters sinaasappelsap de afgelopen weken waren vanwege training...nou dr kwamen nogal wat litertjes achteraan want die tik was een blijvertje die zwangerschap.

    T komt dan ook niet vlot meer terug, sinaasappelsap dronk ik ervoor alleen in spanje en de afgelopen 4.5 jaar op 1 hand te tellen denk ik. Borrelnoten vond ik ervoor echt GRUWELIJK en nu ook echt maar heeeel sporadisch, niet die "waarom zijn die zakjes nou zo klein geworden???" effecten, naturelchips idem. Ben sindsdien wel weer genezen na een handje chippies.

    Overigens is deze ronde de cola inmiddels aan de beurt, mja dat krijg je als koffie niet te drinken is en dat t enige is wat lijkt te helpen tegen misselijkheid.

    Zou de clearblue en aanverwanten er nog niet voor weggooien maar ik ben ze wel gekker tegen gekomen. Fysieke onbewuste intuitie ofzo want chemisch gezien is er geen enkele logica achter te vinden in de beginfase.
     
  4. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    LH bedoelt ze denk ik
     
  5. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.207
    1.703
    113
    Vrouw

    Zoals je zei heeft ze geen röntgen-ogen. :)
    Ze heeft gekeken waar ik in mijn cyclus zat, door mijn bloed te nemen en na te gaan welke hormonen er aanwezig zijn.
    HCG, LH, FSH, Oestradiol en progesteron werden opgemeten. Er zijn dan hoeveelheden van waarden die eigen zijn aan een bepaalde fase. Sommige zat ik in de onderwaarden van de ovulatie sommige al in de LF. Uit al deze waarden kon je afleiden dat mij eisprong net geweest was.
     
  6. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.207
    1.703
    113
    Vrouw

    Hahaha zalig!! Ik heb ook zo’n vriendin dat al een paar maand aan het zeggen was, en ik heb nog niet zwanger en vorige keer ging het direct. Zei letterlijk tegen haar man wat wil je dat ik niet zwanger ben ik krijg gewoon stress van u.
    En opeens bleek ze al al die tijd zwanger maar had gewoon geen enkel symptoom gevoeld! :roflmao:

    Vorige maand voelde ik heel veel en was ik niet zwanger. Deze maand niks. Enkel krampjes van de ovulatie.
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.829
    14.157
    113
    Hahhaa ja mn man zat me al aardig in mn haren deze keer. Ik had al een rigoreuze therapeutische opruiming van de zolder voor mezelf ingepland om af te reageren, kan hij toch niet mee helpen. ALLE babyspul er uit want dat was t weekend nadat ik 36 zou worden.

    Denk laat ik nou slim zijn en eerst ff testen voordat alles richting kringloop gaat en de kledingbakken...ja hoor...

    Schaaaaaaat...weet je nog die ene keer dat je zei dat op dag 11 de kans wel heeeeeel minimaal was met de rubbers nog op verzending???

    Nouuuu volgens mij moet je dat tegen je aimbot zeggen...Met een 1 uit 1 score...

    Man lazerde nog net niet uit zn stoel. Ik blij dat ik maar eerst testte voordat ik de opruiming in ging. Dat had een klein vermogen geweest. :|
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Weet je alle waardes nog? (I know, dat is offtopic haha).

    Ik zal duimen dat je nod over ca 10 dagen uitblijft.
     
    Newbie123 vindt dit leuk.
  9. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.207
    1.703
    113
    Vrouw
    Ja heb ze in men mailbox gekregen!
    LH: 21,7
    FSH: 9,5
    Oestrodeol: 117
    Progesteron 2,3

    13 dagen later werd ik ongesteld.

    vandaar interpreteerde in het nu ook als DPO 4 omdat het vorige keer ook zo was gelopen en ik eigenlijk zelf niet eens weet of ik als ik de avond voordien had getest er misschien ook een smiley stond.
     
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Gezien je lh en je progesteron zat je toen nog niet in je lf, maar wel in je lh piek.
    Ik vermoed dan dat jouw lf korter is dan de gemiddelde 14 dagen (bij enorm veel vrouwen is hij korter dan 14 dagen hoor) en dat jouw ei ws 1 dag/2 dagen daarna is gesprongen.
    Dat betekent dat je een lf hebt van ca 11-12 dagen.

    Klopt oestradeol wel? Moet dat niet 1,17 zijn. Dat zou idd (samen met je lh waardes) betekenen dat je toen in je lh piek zat namelijk :)
     
  11. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.207
    1.703
    113
    Vrouw

    Hahaha nee 117 klopt. Moest het 1,17 zijn, zou ik aan het overgaan zijn naar de menopauze :roflmao::roflmao:

    Gho ik weet niet van waar je de info vandaan haalt. Maar in de waardes dat ik meekreeg op het officiële attest van mijn bloedonderzoek, zit ik overal aan de ondergrens van de ovu piek. Hieruit kan dan afgeleid worden dat ik aan het overgaan was naar de LF en is die dus wel van normale duur.
    Voor oestradeol en progesteron zit ik trouwens in een overlap van ovu en LF.
     
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Van Freya.

    Geel gearceerd zijn jouw waardes

    Screenshot_20210726-215005_Samsung Internet.jpg Screenshot_20210726-215012_Samsung Internet.jpg
     
  13. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.207
    1.703
    113
    Vrouw

    Bijgevoegde bestanden:

    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  14. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.759
    1.343
    113
    Vrouw
    In welke ronde zit je? Ik zou het echt meer los proberen te laten. 4dpo is echt veel te vroeg voor mogelijke symptomen, en ook al zou het wel kunnen/zo zijn dan zegt het alsnog niks. Kans dat het voor je NOD misgaat is groot.
    Lekker doorgaan met leven en rond je NOD een keer testen (of beter nog na NOD).
     
  15. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.207
    1.703
    113
    Vrouw
    Ik zit in de 2de ronde. Heb het deze keer kunnen loslaten hoor. Vandaar dat ik ook zei ik voel voor de rest niks. Maar om 10 uur in de ochtend zin hebben in frietjes en frituurhapjes vond ik wel héél eigenaardig! :roflmao:
     
  16. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.759
    1.343
    113
    Vrouw
    Zou het volgende ronde nog meer loslaten haha, dus ook niet alle mogelijk symptomen googlen. Je kunt er vanuit gaan dat zolang je geen positieve test hebt je ook geen symptomen kunt hebben gerelateerd aan een zwangerschap.
    Je leert nu je lichaam kennen op basis van een cyclus zonder anticonceptie (ga ik even vanuit). Je hormonen schommelen je hele cyclus door en dat merk je.
    En wat ik eerder ook zei, je hebt er echt niks aan om te weten of je nu eventueel een bevrucht ei hebt, de kans dat het niet innestelt is groter dan dat ie t wel doet.
     
  17. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.207
    1.703
    113
    Vrouw
    Gho ik denk niet dat je het meer kan loslaten als je met ovulatie testen bezig bent. Dan wordt je er natuurlijk elke dag met geconfronteerd.
    En ik kan ook zeggen dat ik niets van symptomen heb opgezocht, ben er helemaal niet met bezig geweest tot gisteren ochtend ineens. Door te zeggen ‘voor de rest voel ik niets’ bedoel ik dan ook ik heb niets opgemerkt. Wat in serieus contrast is met vorige maand. Dan sloeg mijn cyclus op hol. Had me er deze maand ook op voorbereid maar ik heb nergens last van gehad. :thumup:


    Ik heb de vreetbuien gegoogeld nadat het me opviel. Ik heb hier gisterenavond ook even in het symptomen per DPO topic gekeken en er zijn wel degelijk vrouwen die heel wat voelen voor ze een positieve test hebben.
    Ik sta heel realistisch in het leven. Dus ja ik weet dat de kans groot is dat het eitje het niet overleeft, maar op zijn minst is er dan al een bevrucht eitje geweest. :)
     
  18. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    O mijn god :roflmao:
     
    Soturi, Zuul, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.207
    1.703
    113
    Vrouw
    jep.. :roflmao:
    Het ging eigenlijk om een grappig topic over een vreetbui waar ik zelf al aangaf dat 4dpo toch heel vroeg is, maar is gegaan naar het analyseren van mijn bloed onderzoek van vorige cyclus en dat ik me niet te hard moet focussen. okeeee… :roflmao:
     
  20. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    1) alle klachten die je ervaart voordat je positief test (zeker nog tot 6 dpo) komen door de progesterontoename.
    Dat staat overigens los van een bevruchting, want deze klachten van progesteron heb je ook zonder zwanger te zijn. Dus alle kwaaltjes die je in dat topic leest tot 6 dpo komen door progesteron, niet door een zwangerschap. Is een dame dan achteraf toch zwanger, dan is dat puur toeval geweest.

    2) je zal nooit weten of er een bevruchting heeft plaatsgevinden, totdat je positief test
    Een enkele bevruchting (nog voordat het innesteld) kan geen klachten geven omdat het zweeft in je eileiders/baarmoeder en dus nog geen contact heeft gemaakt met je lichaam.
    Je lichaam weet op dat moment dus ook nog helemaal niets af van een bevruchting en kan daar dus niet op reageren door kwaaltjes te geven.
     
    Leesteken, Soturi, Zuul en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina