Voor mij graag frietjes, hapjes en chips

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Newbie123, 26 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.014
    1.558
    113
    Vrouw
    Je zegt zelf steeds dat je er vorige maand erg mee bezig was, en deze maand veel minder. Ik geef mijn reactie en ervaring omdat ik denk dat het een hele lange en uitputtende rit kan worden als je je eerste cyclus er al zo mee bezig bent en de tweede cyclus je je best doet om dat niet te zijn om vervolgens toe te geven aan snackdrang op 4dpo en dat te willen linken aan een mogelijke zwangerschap. Realiseer je dat als je straks zwanger bent er ook nog maanden van spanning komen of alles goed gaat, met daar bovenop wellicht lichamelijke klachten zoals misselijkheid en vermoeidheid. Bij alle berichten die ik van je lees denk ik relax! Je bent pas twee maanden bezig, leef lekker je leven, doe rond je eisprong eventueel ovulatietesten en merk een keer op ‘hey had ik niet al ongesteld moeten zijn?’. Want je weet niet of die onbezorgdheid ooit van je wordt afgenomen, of je binnen een half jaar blijvend zwanger bent of in een traject van jaren gaat belanden.

En nee, ik was er de eerste cyclussen niet zo mee bezig, ik heb twee jaar gedaan over mijn eerste zwangerschap en heb in die tijd 2 testen gedaan, een omdat mijn menstruatie weken uitbleef en een toen ik ook daadwerkelijk zwanger was. Nu we voor een tweede gaan was mijn eerste test ook meteen een positieve test. Pas toen dat een missed abortion werd met restweefsel, operatie etc ben ik er nu meer mee bezig. Ik ben ook nog een keer zwanger geweest daarna en kreeg een vroege miskraam. Ronde erna met 9dpo weer positief getest maar vanaf 10dpo negatief. Ik zie dat zelf niet als miskraam, als ik pas op m’n nod had getest had ik het nooit geweten. Voor mij ook een wake up call dat ik het weer meer moet loslaten en moet genieten van wat ik heb.

Ik bedoel het enkel goed, vrouw wat doe je jezelf aan. En ik denk dat iedereen hier het zo bedoelt. Je vindt hier steun als het kut gaat en wordt even met je beide benen op de grond gezet als je doordraaft :)

Soturi, Snoepjes, Paardenbloem en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Deze reactie komt met een witte vlag:roflmao:Maareh welk medicijn gebruik je als ik vragen mag? Want artsen kijken vaak alleen in het farmacotherapeutisch kompas en dat is eigenlijk een uitgebreide bijsluiter waar bijna altijd in staat dat het niet mag. Dit doet een fabrikant omdat ze dan geen geld hoeven te spenderen aan testen bij zwangeren/lacterende vrouwen. Uit voorzorg zeggen ze dan het mag niet en een dokter neemt dat klakkeloos over. Je zal niet de eerste zijn die onnodig zonder medicatie zit.

Het Lareb onderzoekt al jaren onafhankelijk alle medicatie op bijwerkingen en wat er gebeurd als zwangere en lacterende vrouwen toch die medicatie voorgeschreven krijgen. Dit gebeurd bijvoorbeeld als de kwaal erger is dan eventuele problemen van het middel.

Het lareb geeft dus soms een heeeeele andere waardering aan een medicijn dan een arts.

3. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Als zij bezig wil zijn met symptomen en pijntjes gedurende haar cyclus moet ze dat toch lekker zelf weten. Wanneer het te lang duurt zal ze ervan zelf wel mee leren omgaan.

Volgens mij weten wij allemaal wel als je bezig bent met zwanger worden , hoe graag je hoopt iets te voelen wat je kan koppelen aan mogelijke zwangerschap. Dus ik snap wel dat zij ook op 4DPO denkt aan een mogelijke zwangerschap. Dat de symptomen dan nog niet van een zwangerschap kunnen zijn is haar nu wel duidelijk a.d.h.v. de reacties hier.

Krily, Milena92, DR87 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.487
    3.113
    113
    Vrouw
    @Newbie123
    Hoop voor je dat t raak is deze ronde! En anders dat je niet te lang erop hoeft te wachten. :thumup::)

Newbie123 vindt dit leuk.
  5. iMum

iMum Bekend lid

24 okt 2019
    646
    567
    93
    Vrouw
    Je bent als tiener ook aan de pil gegaan en nu ben je net 2 maanden gestopt.
    Die vreetbuien waren waarschijnlijk gewoon hormonaal en niet zwangerschapsgerelateerd.

En het is goed dat je realistisch blijft, maar hopelijk wel zo realistisch dat je weet dat die vreetbui niet betekend dat er een bevrucht eitje was.

Snoepjes, nizzie86 en Sado vinden dit leuk.
  6. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.014
    1.558
    113
    Vrouw
    Heb je inmiddels getest? Of wacht je op je nod?

7. Meisjeeigenwijsje

Meisjeeigenwijsje Actief lid

16 jun 2019
    486
    404
    63
    Vrouw
    Ik heb even dit topic door zitten lezen en man man doe eens wat vriendelijker tegen elkaar.. Ze maakt echt meerdere malen duidelijk dat ze zelf ook weet dat dit nog geen symptoom kon zijn en dat het haar gewoon opviel dat ze dit ineens had.. Maar zelf ik kreeg een naar gevoel bij het lezen van alle reacties, alsof het haar niet gegund is en of ze maar uit haar nek kletst... Of ze nu wel of niet veel met kwaaltjes bezig is het is ook iets wat je niet tegen gaat. Ik ben zelf voor de 2e bezig en zoek alles op wat ik maar kan bedenken.. En ja achteraf wil k er helemaal niet zo mee bezig zijn maar dat ben je onbewust toch. Het enige wat ik uit @Newbie123 haar topic haal is dat ze net als iedereen hier heel graag een kindje wil, waardoor ik alleen maar kan denken dat als haar tijd er is en ze zwanger is dat ze een hele lieve goede mama gaat zijn. Net als alle meiden hier, want als ze zo graag wil en het komt dan, dan is al je liefde in je lichaam ook 100% voor de kleine! Wees wat liever voor elkaar dames, we zitten hier allemaal met hetzelfde doel en miss reageer je om haar ergens op te behoeden maar het is toch iets wat we (bijna) allemaal doormaken omdat we het zo graag willen. Kwaaltjes voelen en opzoeken en hopen dat het iets betekend is een onderdeel van het proces waar je in zit en het proces om je lichaam goed te leren kennen.

Bloemm90, Natasjee, Fluss1984 en 14 anderen vinden dit leuk.
  8. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.487
    3.113
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens, fijn dat iemand anders dit ook ziet. Ik heb niet eerder een topic gelezen waarop op deze toon wordt gereageerd.

Newbie123 en Meisjeeigenwijsje vinden dit leuk.
  9. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.892
    8.066
    113
    Ik vind het ook nogal heftig hoe er gereageerd wordt.

Wat mijn arts altijd zegt: zwanger worden is geen wiskunde, maar biologie. In de biologie is alles mogelijk.

En dat klopt. De meest rare uitzonderingen zijn in de geschiedenis voorbij gekomen.
    Dat zaken niet gangbaar zijn, wil niet zeggen dat iets uitgesloten is.

Dat er hier dames zijn met veel ervaring, wil niet zeggen dat ze arts zijn.

Voor wat het waard is @Newbie123 , na 36 rondes was ik eindelijk zwanger, en vanaf het begin van die cyclus voelde ik mij anders. 35 rondes was het elke cyclus precies hetzelfde. Dezelfde symptomen.
    En ineens was daar iets anders. Al mijn oude symptomen kwamen niet door, want maakten plaats voor hele nieuwe ervaringen. Toen wist ik al heel vroeg dat het raak was.

Beausecret, Asil, Krily en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Amen!

Newbie123 en Milena92 vinden dit leuk.
  11. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.114
    2.461
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor de lieve reacties! :oops: <3

12. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.014
    1.558
    113
    Vrouw
    Ik begrijp wat je zegt maar heb het gevoel dat je nu alle reacties over een kam scheert. Het gaat ook om ervaringen en meningen delen, die hoeven niet in lijn te liggen met de topicstarter.
    En ik denk dat iedereen hier elkaar het beste gunt, wat je zegt we zitten met z’n allen in hetzelfde schuitje.
    Er gaan zoveel vrouwen aan onderdoor, dat gun je niemand en als je iemand daar voor probeert te behoeden aan de start van hopelijk een kort ‘traject’ mag je ook uitgaan van de goede bedoelingen van een ander. Niemand zegt hier een arts te zijn.
    Het blijft hele ‘platte’ communicatie waarbij je de persoon achter de geschreven tekst niet kent en een heel deel van intentie, intonatie en bedoeling niet meekrijgt.

ben benieuwd of Newbee inmiddels al getest heeft, blijft spannend elke maand! :)

Snoepjes en Sado vinden dit leuk.
  13. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.114
    2.461
    113
    Vrouw
    Ik heb nog niet getest, zal pas voor NOD of dag nadien zijn.

14. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.014
    1.558
    113
    Vrouw
    Spannend! Heb je er een goed gevoel over?

15. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.114
    2.461
    113
    Vrouw
    Gho ik weet het niet goed. Voel me in ieder geval echt niet top. Ofwel ben ik ziek ofwel zwanger al 3 dagen met vlagen enorm misselijk. o_O
    Ook wel wat steekjes in de lies en rond mijn navel, maar kan misschien cyclus gebonden zijn…

Milena92 en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  16. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.014
    1.558
    113
    Vrouw
    Knap dat je nog kunt wachten met testen! Denk dat we ook in hetzelfde NOD topic schrijven, ben benieuwd over een paar dagen :)

17. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.114
    2.461
    113
    Vrouw
    Ik heb liever wat zekerheid dan een tuurstreepje of negatieve test met het gedacht, hij kan nog positief worden. Dan wacht ik liever wat af! :)

Sophie2019 vindt dit leuk.
  18. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    Spannend en ook heel knap van je dat je zo lang kan wachten. Ik geef je wel groot gelijk. Sommigen testen al heel erg op tijd en dat kan voor zoveel onzekerheid zorgen. Dat is echt niet fijn.
    Wanneer is je NOD? Ik hoop heel erg voor je dat je zwanger bent en zal voor je duimen!

Milena92 vindt dit leuk.
  19. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.114
    2.461
    113
    Vrouw
    Ja het geeft weinig zekerheid om het zo vroeg te doen en die onzekerheid is echt niets voor mij! :p

Normaal is mijn NOD woensdag. Ik heb wel nooit menstruatie klachten tot de dag zelf, dus ik denk dat ik tot donderdag wacht als ik me nog een dagje langer kan inhouden. :)

20. Krily

Krily VIP lid

20 jul 2017
    5.050
    3.780
    113
    Vrouw
    Hopelijk wordt je geduld beloond!

Newbie123 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina