Hallo allemaal, Dit berichtje stuur ik overigens even buiten mijn vriendin om, omdat ik haar niet ongerust wil maken daarom vraag ik jullie even om advies. Een paar weken geleden hebben we een succesvolle echo gehad en was er een goed kloppend hartje te zien. Echter kreeg ik vanmorgen de schrik van mijn leven omdat mijn vriendin tegen me zei dat ze wat bloed had verloren (nu moet ik er wel bij zeggen dat er gisteravond nog geslachtsgemeenschap is geweest). Het ging om helderrood bloed en het was na een veeg ook weer weg. Ik weet dat ze zich onbewust heel veel zorgen maakt en ze droomt er ook over. Nu wil ik haar zo graag gaan steunen en haar gerust stellen maar ik weet niet hoe. Kunnen jullie me alsjeblieft wat advies geven?
Komt zeer waarschijnlijk door t vrijen. De bm is nu heel goed doorbloed en er kan een vaatje springen tijdens t vrijen. Met de vorige zwangerschap had ik 2 dagen helder rood bloed en ik dacht echt dat t mis was, maar toen zat ie er gewoon nog Dus je hoeft je niet meteen zorgen te maken, maar ja je vriendin is nu ook een hormonenbom en uit ervaring weet ik dat t lastig is haar gerust te stellen. Het blijft gewoon een spannende tijd. Oja en dat dromen kan ook door de zwangerschap komen. Lang leve de hormonsters
Komt inderdaad waarschijnlijk door het vrijen denk ik. Ik had toen ik 7/8 weken zwanger was helder rood bloedverlies, het was gelukkig vals alarm. Als je het toch niet vertrouwd, kan je altijd contact opnemen met de verloskundige, vaak mag je dan gelijk komen. Doen ze even een echo om te checken. Had ik toen ook gehad. Het is en blijft een spannende tijd. Probeer ook een beetje te genieten
Wat lief dat je dit voor haar vraagt! Maar het is zeer waarschijnlijk door de sex...... Vooral als ze zegt dat het met een veeg weg was Als ze meer bloed gaat verliezen en krampen gaat krijgen zit het meestal niet goed....maar dat is dus niet aan de orde als ik dat zo lees. Komt vast goed ....!
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties Ik ben gelukkig weer een beetje gerust gesteld! Het is gewoon het feit dat het de eerste keer is dat je zoiets meemaakt en je niet weet hoe en wanneer je kan helpen. Je wil wel iets doen maar je kan het niet, hoe frustrerend dat ook is!
het komt vrij vaak voor en is meestal onschuldig Misschien even oppassen met sex.... dan hoeven jullie je ook niet zo druk te maken als er weer wat bloedverlies optreedt. Succes verder met julie zwschap!