Adressen geboortekaartjes?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sjors82, 3 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Hoi, hoe doen jullie het met de adressen op de enveloppen voor de geboortekaartjes? Schrijven jullie die gewoon, of maken jullie adresstickers? Ik vind het niet erg om ze te schrijven maar ik heb niet echt een mooi handschrift, dus stickers maken is misschien beter. Maar kan iemand me vertellen hoe je dat moet doen?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Ik verstuur ze via geboortepost.nl en daar kun je een hele adreslijst invullen en worden ze daar automatisch naartoe verstuurd.
    Anders even bij de boekhandel (of Hema) adresstickers halen, in je computer in Word of Excel adressen invoeren (even zoeken in het menu naar Etiketten, dan kun je de afmetingen van de adresstickers selecteren die je gekocht hebt) en uitprinten. Succes!

3. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik heb zelf ook geen mooi handschrift en ik heb dus flink de tijd genomen om alle enveloppen te schrijven, ben al met al ruim een week bezig geweest en ik moet zeggen dat ik het resultaat erg netjes vind. Ik vind stickers zo zakelijk terwijl dit juist zo'n persoonlijk iets is.

4. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Wij hebben de adreslijst in Microsoft Access staan. Je kunt de adressen dan indelen in lijstjes (wij hebben lijstjes 'kerstkaarten', 'trouwkaarten' en 'geboortekaartjes' bijvoorbeeld) en aanvinken wat er geprint moet worden. Dan kun je ze printen op diverse formaten stickers.

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik ga de adressen zelf ook schrijven..
    Het idee van de stickers vind ik niet echt leuk.. Hoewel t wel handig is..

6. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik heb alle enveloppen al klaar. Zelf geschreven. Heb ook niet echt een super handschrift maar heb echt mijn mooiste handschrift uit de kast getrokken. Al moet ik zeggen dat dat na 100 enveloppen wel wat minder werd...;)

7. 894hi

894hi Niet meer actief

ik heb ze geschreven niet erg mooi maar toch...

8. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ik heb de enveloppen door de printer heen gegooid, in hetzelfde lettertype als het geboortekaartje! Had geen zin om bijna 100 enveloppen te schrijven en etiketten was ook geen optie, aangezien wij geen witte enveloppen hebben.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb ook niet zo'n geweldig handschrift, maar vond het toch leuker om ze te schrijven. Ik had iets van 100 enveloppes, en heb ze per 10 geschreven ofzo. Daarna kon in mijn mooiste handschrift niet meer volhouden.

Gelukkig kregen we de enveloppes ruim van tevoren, dus genoeg tijd om te schrijven.

10. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Hier ook de kaartjes via geboortepost.nl. Mijn handschrift is echt vreselijk en die van mijn man niet veel beter ;). En ik vind het wel erg handig als het voor je gedaan wordt. Het kost toch een hoop tijd, helemaal als je er meer dan 100 gaat versturen ;)

11. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Ik denk dat ik ze toch ook maar zelf ga schrijven.. Wat sommigen van jullie al zeggen, dat is persoonlijker, stickers zijn zo zakelijk dus dat geeft bij mij wel de doorslag :) Ik ga er gewoon een keer goed voor zitten, en allemaal in 1 keer hoeft natuurlijk ook niet.

12. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    ik ga ze ook schrijven.
    Dat vindt ik persoonlijk mooier.
    De stickers zijn inderdaad zakkelijker.

13. sabrina86

sabrina86 Lid

14 dec 2008
    78
    0
    0
    Verpleegkundige
    is niet belangrijk
    Hallo.

Ik heb de adressen op de enveloppen gedrukt via de pc.
    is erg mooi.
    vindt het zelfs mooier als die lelijke stickers.

groetjes

14. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik ben ook geen voorstander van stickers.
    Dus ik ga gewoon alle adressen zelf schrijven.
    Nou heb ik het geluk dat ik wel een mooi handschrift heb én het leuk vind om te schrijven. Dus voor mij geen straf. ;)

15. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Ik heb een combinatie! Ik heb etiket stickers gekocht bij de boekhandel en deze ga ik beschrijven... Heb geen printer, dus op de computer zetten heeft dan niet zo'n zin...
    Ik vind het sonde als ik iets verkeerd schrijf op de enveloppe, aangezien je die precies genoeg hebt!

Deel Deze Pagina