We dachten uit de jongensnaam te zijn maar opeens slaat de twijfel weer toe. Als officiële naam hadden we Tobias, met als roepnaam Tobi. Ik ben echt verliefd geworden op de naam, maar is het niet te kinderachtig…? Tobias (vinden we ook heel mooi) als officiële naam, voor het geval Tobi dus wel te kinderachtig wordt. Nu twijfel ik of het sowieso niet te kinderachtig is. Zucht! Wat vinden jullie?
Ik vind Tobias heel leuk en zolang hij klein is, is Tobi toch prima? (Ik het zelf wel zonde van de naam Tobias haha)
Nee vind ik niet per se. Iemand groeit ook in zijn/haar naam hè. En als hij het zelf op een gegeven moment wel kinderachtig vindt, kan ie altijd terugvallen op Tobias (ook heeel mooi, helaas hier een veto van ml). Ik zeg: doen!
Zolang tobias zijn volwassen mannen naam word mag een kindje best een kinderachtige naam tot dat die zelf aangeeft ik ben Tobias want ik ben groot
Ik ken een volwassen tobi. Nooit gek over gedacht dus in mijn ogen kan ie prima voor zowel kind als volwassene.
Ik vind Tobias echt heel mooi. Kan ook goed voor een volwassene. Tobi vind ik een beetje té, maar als dat alleen maar een ‘koosnaam’ wordt kan het prima. De meeste afgekorte namen zijn als volwassen naam niet super leuk, maar bij een kind wel schattig.
Ik houd niet zo van Tobias, maar het is natuurlijk gewoon een prima naam. Tobi vind ik inderdaad een beetje kinderachtig.
Helemaal niet kinderachtig, ik ken een volwassen Tobias met roepnaam Toby (schrijft hij ook zo) en is niks mis mee.
Mijn neefje heet zo! Naam Tobias, roepnaam Toby. Zij gebruiken wel de spelling met een -y. Dit vindt ik persoonlijk onlogisch maar wel mooier Ook voor een volwassene vindt ik Toby / Tobi goed kunnen.
Ik moet gelijk aan Mega Toby denken Tobias en als eventuele afkorting Tobi gebruiken als hij nog klein is
Ik vind het een goede oplossing. Zo doen wij het ook met de naam voor onze kleine meid. Een volwassen naam bij de geboorte aangifte en een roepnaam versie voor als ze nog klein is.