Hoi, Vanavond kreeg ik van mijn schoonmoeder de opmerking dat ze denkt dat mijn zoontje teveel voeding krijgt omdat hij een zo'n bol buikje heeft. Ik geef BV maar zo af en toe als we weg zijn krijgt hij flesvoeding en dan geef ik hem 120 ml, meer krijgt hij in 1 keer niet weg. Hij is nu 5020 gr. Als ik kijk op de verpakking van de voeding zou hij zelfs tot 200ml per keer mogen drinken, dan is 120 ml toch niet veel? Volgens haar heeft hij na de voeding een veel te gespannen buik? Maar volgens mij hebben toch alle baby's van die lekkere bolle buikjes na de voeding? Of doe ik het toch niet goed? Hij komt voldoende aan, de ene week veel 375 gr per week en de andere week maar 20gr. Maar op het consultatiebureau krijg ik te horen dat dat geen kwaad kan. Hij ziet er gezond uit zeggen ze dus dan is het niet erg dat hij een week niet aankomt. Dan zou hij eerder te weinig voeding krijgen dan teveel lijkt mij? Dus Help, heeft mijn schoonmoeder gelijk? Is een (te) dikke buik niet goed en geeft ik mijn zoontje teveel voeding? Alvast bedankt! Bloempje83
Hallo, Je geeft je kindje niet te veel melk hoor, het is prima om je kindje te geven wat hij vraagt aan voeding. Groeten Eveline
Dank je wel voor de geruststelling! Gelukkig maar! Maar hoe breng ik mijn schoonmoeder dat aan haar verstand pff Vanmiddag ga ik weer even met hem naar het consultatiebureau om te wegen, dan zal ik de groeicurve voor mijn schoonmoeder meenemen als bewijs dat ik mijn kind echt niet aan het overvoeden ben!