De ritmes die moeten afstemmen lijkt me pittig. Bij de oudste borstvoeding gegeven, maar die duurde wel steeds bijna een uur per voeding (bleek uiteindelijk ook niet helemaal goed te gaan). Nu wil ik weer graag borstvoeding geven, maar moet onze dame wel op tijd bij de psz zijn. Plus de gebroken nachten. En dan niet de gebroken nachten zelf. Maar het punt dat je, omdat er nog eentje rond loopt, niet gewoon na een voeding weer je bed in kunt tot je bekwaam bent er uit te komen. Dat lijkt me pittig. Dus ik hoop heel erg, dat de oudste straks wel nog slaapt en dan tegelijk met de kleine, zodat mama ook even kan liggen . Waar ik naar uit kijk, die explosie van liefde op het moment dat die kleine is geboren. Al het heerlijk contact. Het aanmodderen, kroelen, dat kleine lijfje tegen je aan. De ontwikkeling weer zo mooi mogen volgen. En... en heel erg dat! Mijn lieve schitterende meisje, die dan grote zus wordt! Ze is zo dol op babies... Dat kan niet anders dan een prachtig moment zijn! Nog maar 33 weken (om en nabij)
Waar ik tegenop zie: nieuw ritme vinden met 2 kleintjes. En het huilen, dat babytjes nu eenmaal doen. Waar ik naar uitkijk: de interactie tussen mijn dochter en de baby! En gewoon weer zo'n klein, hulpeloos hummeltje in je armen houden!
De gebroken nachten, ik ben nogal gehecht aan m'n slaap haha. Niet dat zij daar een boodschap aan zal hebben
Tja.. Mijn dochter sliep nooit door. En tot kort 30x per nacht wakker nu maar 1x om bij ons te komen rond 1-2uur en bij ons gaat het redelijk soms wakker huilen soms gewoon door. Ik zie nergens tegenop.. Ofwel het zal pittig zijn en lastig maar ik bekijk het per dag. Nu ben ik wel vaker moe maar 1e trimester was moelijkste ik was erg moe. 3e zal ook lastiger zijn ivm dikke buik etc... Misschien ziet ik beetje tegen op dat ik 3-4 dagen moet in kraamhotel blijven ivm keizersnede en wil liever thuis maar het zal ook ongetwijfeld makkelijkere kindje zijn mede omdat ik weet dat ik gelijk naar osteopaat ga, probiotica geen en geen bv gelukkig! Ook omdat hij moet meedraaien hoe dan ook met onze regime en leven van dochter.
Ik heb hier ook een jongetje wat nog steeds niet door slaapt.. Hoop echt dat hij tegen die tijd door slaapt en ook wat vaster als nu. Anders ben ik dus echt bang dat we straks met 2 kindjes zitten snachts. Stiekem hoop ik natuurlijk dat zn broertje of zusje een betere slaper word 😁 Maar verder laat ik alles weer op me afkomen. Geen makkelijke bevalling gehad, maar ga er van uit dat elke bevalling anders is 😉
Het praktische als ik straks alleen thuis ben met de twee. Onze oudste valt sinds een half jaar niet meer zelfstandig in slaap. Ik moet hiervoor naast zijn bedje liggen met mijn hand tussen de spijlen zodat hij deze vast kan houden. Het duurt ongeveer een kwartiertje voor dat hij slaapt, maar hoe ga ik dat in hemelsnaam doen als de kleine er straks is Oh en de gebroken nachten inderdaad... Onze zoon sliep met 6 maanden door, maar daarvoor werd hij alleen wakker voor een voeding en ging daarna rustig verder slapen. Een luxe vind ik, dus wat dat betreft zijn we echte gebroken nachten niet echt gewend
de bevalling! het geregel van de 1 naar school, ander mee slepen nu ben ik lekker alleen thuis als oudste naar school is, de komende 2 jaar niet meer gebroken nachten ongeduldige peuter als baby aandacht krijgt
Persoonlijk vond ik de overgang van 1 naar 2 kinderen het grootst.. Nu zwanger van ons 4de prinsesje en zie eigenlijk aen op tegen de laatste weken zwangerschap omdat mijn bekken nu al moeilijk doen 😉 Verder wees bij mij de overgaan 2 naar 3 dames zich vanzelf en heb er alle vertrouwen dat van 3 naar 4 dit ook goed zal gaan 😊 Groetjes
ik denk dat de overgang van geen naar 1 het grootst is! Ben nu al in het ritme, toen nog totaal niet.
Onze dochter is een makkie praktisch nooit wakker en al vanaf de geboorte doorslapen. Ze is net verhuisd van slaapkamer naar andere kant huis, ik hoop dat ze vanuit daar niet wakker word gemaakt door haar broertje of zusje... Tja ben wel realistisch, deze kan maar zo wel nachtzanger(esje) zijn. Verder zie ik alleen op tegen de komende 10 wk de pijntjes begin ik wel te herkennen. Bevalling heb ik zin in, vorige was eitje in 4 uurtjes lekker thuis.