Hallo, Ik heb een vraag zijn er zwangeren hier met een te hoog bmi. Ik zou graag willen weten. Vanaf waneer jullie buik begon te groeien en wanneer jullie het kindje voor het eerst voelde. Ben zelf bijna 14 weken en erg benieuwd of jullie ook buik foto's hebben?? Groetjesss
Ik heb een te hoge bmi en ben nu 15 weken zwanger. Je kwam bij mijn wel zien dat ik zwanger ben maar heb dat zo Mn tukje voor haha. Mijn buik is altijd verdeeld in een stevige onderbuik dan een richel ter hoogte van Mn navel en dan weer een flinke vetrol ter hoogte van Mn maag . Nu draag ik hoge onderbroeken, strak zwart glad hemdje en zwanger schap legging of broek en dan lijkt mijn buik meer 1 geheel.
En dan ziet het er zo uit. Buik zelf is echt nog wel slap en voel wel een harde vol zeg maar tot net onder Mn navel. Ik voel het kindje wel al sinds deze week maar misschien scheelt het dat het Mn tweede is
Ja je kan het al wel zien. Begint al mooi echt rond te worden. Ik hoop dat het mij net zo gaat. Heb zo ongeveer wel het zelfde figuur. Ben ook heel benieuwd wanneer ik het voor het eerst voel. Daar ben jij al vroeg mee leuk. Ze zeggen wel dat dat bij een tweede allemaal wat vlotter is.
Hier ook te hoog BMI (32 ongeveeer nu). En ook ik heb een zogenoemde onderbuik en bovenbuik De echte zwangerschapsbuik steekt al aardig naar voren, maar omdat er dus nog een 'rol' boven zit valt het niet altijd op. Maar ach, da's dan jammer. Ik voelde de kleine met 20 weken ongeveer, maar dat staat los van mn BMI, de placenta ligt aan de voorkant en dan is t altijd wat later. Fijne zwangerschap verder!
Bij dochter j woog ik 95 kg bij 168cm veel te zwaar dus, al ben ik redelijk in proporties, geen onder en boven buik maar eerder dikke benen, buik borsten en armen.... Buik kwam pas rond de 20 weken, althans toen zagen bekenden t.. rond de 30 weken vreemden.. Ik voelde haar pas ronde 20 weken ondanks dat placenta achter lag.. Nu was hij er veel eerder zichtbaar. Zo rond de 16 weken. Ben wel kilo of 20 lichter. Mij bm was al snel hoog, en nu voel ik me af en toe zo dik als ik bij j op t laatste was...
Is toch allemaal behoorlijk verschil. Nou is zowie zo elk lichaam anders. Ook als je overgewicht heb. Dit is mijn eerste dus het zou denk ik ook allemaal wat langerduren. Dragen jullie ook al positie kleding? Je ziet vaak altijd alleen maar foto's van vrouwen die gezond gewicht hebben. En ja dat heb ik nou eenmaal niet dus daar heb je niet zoveel aan. Zou je gewicht ook invloedhebben op wanneer je het kindje voor het eerst voelt.
Foto van gister met 37+3. BMI dik in de 40. Buik werd zichtbaar vanaf 16 weken. Vanaf 20 weken ook voor anderen. Vanaf 30 weken kreeg ik de vraag of ik nou nog niet bevallen was En sinds 36 weken al twee keer de vraag of ik een tweeling krijg
Ik heb maar twee positiesetjes. Beiden gekocht toen ik al ruim over de helft was. Je gewicht heeft geen invloed op wanneer je leven gaat voelen. De eerste voelde ik met 17 weken en deze al met 10 weken Mijn man kon net over de 20 weken ook bewegingen voelen met zijn hand op mijn buik.
Ik kon met 6weken mijn eigen broeken niet meer aan en had bij 13 weken al een echt buikje. Vanaf het begin vragen mensen of er 2 inzitten (was het maar zo). Ben nu 21weken en buik groeit flink door in vergelijking met anderen ....
Hier al een positiebroek met 5 weken. Het was direct een zwanger buikje maar vervelend om iedere keer weer te moeten zeggen dat het nog pril was. Iedereen ging ervan uit dat ik al iets van een 4 maanden ver was. Nu bijna 12 weken en alleen maar gegroeid maar nog maar 1,5 kg bijgekomen. Toch heel benieuwd hoe gigantisch ik nog ga worden ��
Hier nu 5,5 kilo aangekomen vanaf startgewicht. Echter 12,5 vanaf mijn laagste punt (ik kon niets meer eten van de misselijkheid), maar dat heb ik duidelijk weer ingehaald
Ik heb ook een hoog bmi (40) en 2 buiken, zoals ik zelf altijd zeg. Je kunt het wel zien, maar mijn bovenbuik heeft een extra 'vetrol' die er wat overheen valt zeg maar, daardoor vind ikzelf dat je het met kleding aan wel aardig kan zien, mar bloot ben ik gewoon dik...-( . Mijn familie zag al met een week of 12 dat mijn buik veranderd was, het komt allemaal eerst omhoog zeg maar. Met een week of 16 kon ik mijn gewone broeken echt niet meer verdragen, het pastte nog wel, maar de druk is niet fijn. Ik voel de kleine sinds 22 weken, mijn placenta ligt voor, dus dat was lang wachten, mijn vriend heeft de kleine voor het eerst met pasen gevoeld en sinds die tijd zie ik ook steeds duidelijker mijn buik bewegen als de kleine beweegt (echt heel bizar en leuk!). Het aankomen vind ik wel lastig, ik begon daar pas mee in week 20 geloof ik, maar nu gaat het opeens sneller. Zit nu op +3,5/4kilo. Om me heen zeggen mensen nog steeds dat dat heel netjes is, maar in het ziekenhuis krijg ik wisselende reacties helaas. Een anesthesist wist me te vertellen dat ik helemaal niets mocht aankomen en dat dat ook makkelijk zou zijn omdat de verbranding sneller zou worden/zijn. Ben er maar niet op in gegaan, maar ik heb gelezen dat het juist het tegenovergestelde is, dus beetje raar... Een invallende verloskundige had het over max. 6 kilo. Maar vraag me af of dat reëel is. Gelukkig is mijn eigen gynaecoloog nog iets 'voller' dan ikzelf ben en dat maakt het wel een stuk makelijker om over te praten, hoewel, ik heb haar amper over mijn gewicht gehoord
De KNOV (beroepsvereniging van verloskundigen) zegt er het volgende over in het factsheet obesitas: Algemene adviezen over optimale gewichtstoename tijdens de zwangerschap zijn moeilijk te geven. De individuele verschillen zijn groot, en de relatie tussen gewichtstoename en zwangerschapsuitkomsten zijn niet altijd even duidelijk (NICE, 2010). Het Amerikaanse Institute of Medicine (IOM) geeft desondanks de volgende adviezen voor gewichtstoename per BMI klasse (Institute of Medicine, 2009): o Normaal gewicht: 11,5-16 kg o Overgewicht (BMI 25-29,9): 7-11,5 kg o Obesitas (BMI ≥30) :5-9 kg In het algemeen komen vrouwen met een hoger BMI minder aan tijdens de zwangerschap. 10% van de obese vrouwen valt zelfs af of blijft ongeveer gelijk in gewicht, bij vrouwen met een normaal gewicht is dit 2%. Recente observationele studies suggereren dat bij obese vrouwen met BMI ≥35 en ≥ 40 het risico op ongunstige uitkomsten zoals groeivertraging en preëclampsie het laagst is bij een lage gewichtstoename of matige gewichtsafname (Oken et al., 2009; Kiel et al., 2007; Hinkle et al., 2010).
Hoi, ik ben nu 16 weken en een beetje en moet zeggen dat ik t niet echt duidelijk Iet heb een bmi van 30 ongeveer maar al het "vet" zit bij mij heel erg op buik en botsten zodat ik er eigenlijk al een jaar of 5 zwanger uitzie. Verder heb ik 1 broek gekocht omdat me spijkerbroeken echt niet lekker meer zaten. Moet ook zeggen dat me buik wel ronder word. Maar dat ligt aan je eigen denk ik. Groetjes
Wat leuk al die reacties. Ik heb toen ik het net wist foto gemaakt. En nu en (misschien wil ik het te graag) ik denk dat ik al wel iets verschil wordt wat ronder. Ik zelf heb nu een bmi van 37 ben nu 1,7 kilo aan gekomen. Ik hoop dat ik net als bij vele van jullie binnenkort goed verschil ga zien. Lijkt me wel erg zwaar als je een tweeling krijgt. Ben toch wel blij dat het er maar 1 is. Wat vervelend dat de reacties zo verschillend zijn over hoeveel je aangekomen bent. Mijn verloskundigen heeft gezegd beste is rond zo 6 kilo in totaal. Verder maken ze er tot nu toe geen probleem van. Erg prettig.
Bedankt voor de info Darjeeling! Denk dat het voor iedereen anders is. Bij mij ook, daar ik een ernstige longziekte heb en daardoor veel minder kan bewegen als een 'gezond' iemand. Ook heb ik de pech een hormoonziekte en een trage schildklier te hebben, wat flink effect heeft op mijn gewicht. Ik probeer me er niet te druk om te maken, het is al een wonder dat ik zwanger ben en de rest zal ik gewoon moeten afwachten, qua zwangerschap gelukkig geen complicaties, dus dat is het belangrijkste!
Hier ook een te hoge BMI. Voelde bij mijn eerste de kleine vanaf week 14 en deze meid zelfs al in de 11e week! Nu bij de 2e zie je m'n zwangere buikje vanaf 18 weken ongeveer... Dit is een foto van 20 weken:
Mooie buik foto's. Mag je trots op zijn. Vindt het erg leuk om te zien. Wordt blij dat er nog hoop is yeah!!!