Drukje doen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mirre, 22 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ben benieuwd of jullie dreumes dit ook doet

Dean is nu 16 mnd-en oud en het is me de afgelopen week steeds meer opgevallen dat hij het lijkt te melden als ie een poepie-broek heeft.
    Begin van de week zag ik hem gewoon vanuit het niets gehurkt gaan zitten met een boekje in z'n handjes.
    Daarna riep ik hem en vroeg: Heeft Dean drukje gedaan? En hij ging lachen...ik keek, rook en ja hoor!
    Vandaag zag ik het hem weer doen....ineens gehurkt zitten (vind het knap van z'n evenwicht) dus ik zei tegen m'n partner volgens mij is ie een drukje aan t doen (we keken elkaar lachend aan) ik checken daarna en Ja hoor weer!

Doen jullie kindjes dit van zijn leeftijd ook?
    Hij lijkt de houding aan te nemen van zitten op een potje ..al lijkt me dit wel heel erg vroeg.

Ohja Dean heeft nooit liggend ontlasting hij gaat altijd staan en als ie bijv moet terwijl hij in de kinderstoel zit ...dan gaat ie gillen we weten wat ie wil dan , zetten hem op de grond...paar min later checken en ja een volle broek ..apart of niet!?

Mirre

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan is ook 16 maanden en gaat sinds een paar weken altijd in een hoekje op z'n hurken zitten als 'ie moet poepen, dan weten wij al meteen dat 't raak is. Als 'ie klaar is loopt 'ie meteen naar de trap en gaat dan staan wachten tot ik 't hekje openmaak (dan wil 'ie boven verschoond worden).
    Op 't potje wil meneer nog niet, dat heb ik van de week nog geprobeerd, maar hij geeft 't dus ook duidelijk aan.

Ik heb niet het idee dat dit echt heel vroeg is hoor, mijn zusjes/broertjes en ik waren allemaal voor 1,5 jaar overdag al zindelijk.

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Echt waar..zo snel al overdag zindelijk!?
    Moet eerlijk zeggen dat ik me er ook nog niet zo in verdiept heb, maar ik vond het zo'n grappig/mooi fenomeen.
    Zonder dat je er iets voor hoeft te doen...de natuur ..in dit geval je kindje gaat dat zelf beseffen ;):D
    Tijdje terug hadden ze van die schattige potjes (met geluid volgens mij) bij het Kruidvat in de aanbieding , maar toen had ik zoiets van: Dat duurt nog heel lang voordat hij erop kan/wil...
    Misschien dat ik toch maar eens een kinderpotje moet gaan kopen alvast hihi

Mirre

4. kindjes vanaf 1 1.5 jaar zindelijk is echt wel vroeg hoor;)

meeste kindjes zijn pas vanaf 2,5 3 jaar oud (overdag)zindelijk

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Vroeger was het heel normaal als je kindje met anderhalf al zindelijk was.
    De luiers van tegenwoordig absoberen zo goed, dat ze geen vervelend gevoel krijgen als ze in de luier hebben geplast.

6. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Oh ik zal er ook totaal geen druk achter zetten of ben er mee bezig, maar vond het gewoon grappig om te zien.
    Wij verschonen ook nog eens zoveel Dean z'n luier dat ie amper tijd kan krijgen om vies te worden hahaha
    Denk altijd maar zo...alles op z'n tijd en als de tijd daar is komt het vanzelf wel, maar ik vind het zo grappig met dat gehurkt zitten...dat je gelijk kan zien dat ie ah drukken/poepen is.

7. hellen83

hellen83 Actief lid

16 nov 2008
    461
    0
    0
    volgens mij geeft je ventje duidelijk aan dat het misschien tijd is om een potje te proberen!!!

hij voelt de drang,
    hij neemt bewust de houding aaan die het prettig is
    hij voelt viezigheid.

wanneer ik in mijn werk kinderen (met een ontwikkelings achterstand) tegen kom die dit doen dan wordt meetsal zindelijkheid training gestart.

misschien een idee is uit te proberen werkt het niet prober je het over een aantal weken nog is!

succes
    liefs Hellen

8. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Toch zou ik het ook proberen op het potje.
    Mijn zoontje is nu ook 16 maanden en gaf al langer aan als hij 'bah' heeft gedaan. Nu afgelopen week toch maar eens een potje gehaald en ja hij heeft er ook in geplast :D
    Wij bouwen het langzaam op voor hem wennen hem eerst om er zo op te zitten en af en toe zonder luier kijken wat hij doet. Ik zou het gewoon eens proberen en afwachtten.

9. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Mijn zoontje wil alleen maar op het potje zitten met kleren aan haha! En dan staat ie op, zegt ie met handen omhoog: Klaar! om vervolgens alsnog in zijn luier te poepen haha.

10. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    mijn dochter doet dit ook,
    de ene x gaat ze hurken, de andere x gaat ze tegen een tafel aan staan met der armen en der kont achteruit, en dan zie je aan der gezicht dat ze aan het poepen is,

soms zegt ze dan zelf al STINKIE
    en anders vragen wij heb je stinkie gedaan en dan loopt ze naar der kamer toe

zei is trouwens bijna 15 maanden

Deel Deze Pagina