voor & na - progress foto gallerij *afvallen & trainen* #2

Discussie in 'De lounge' gestart door blijzwanger, 8 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.501
    602
    113
    Ah okay! Heb je tips? Meer eiwitten gok ik? Weet je een handige site met recepten die me wat op weg kunnen helpen? Is het Paleo dieet wat?

2. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik denk dat de meeste mensen met een fors overgewicht ( zoals ik zelf) kampen met een eet verslaving, en zoals alle andere verslavingen drugs/alcohol sigaretten daar tegen willen vechten? Is het makkelijk een maag verkleinende operatie lijkt me niet. Het enigste waar je in beperkt word veel eten. Voor de rest moet je het helemaal zelf doen. Ik begrijp echt niet hoe iemand met een gezond verstand kan zeggen dat het makkelijk is of makkelijker. Ik denk persoonlijk dat deze mensen de ernst van extreem overgewicht niet inzien.

3. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Maar als het niet makkelijker is waarom kies je er dan voor? Dan moet het je toch ook lukken zonder? Als het toch geen verschil maakt...

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het afvallen is makkelijker, maar het hele proces niet, want het is denk ik best zwaar als je niet kan eten wat je wel gewend was en door bv. emotie eten veel deed.

Maar ik vind het wel krom. Een predieet lukt meestal prima en daar wordt in een paar weken tijd al best veel mee afgevallen. Waarom dan niet zo doorgaan? (zonder operatie). Maar goed, ik heb 'maar' 20 kg overgewicht, misschien snap ik het ook niet helemaal. Ik heb wel moeite met de risico's en de kosten van de operatie, aangezien het wat mij betreft ook zonder operatie moet kunnen.

5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hier werkte geen enkel dieet. Ik hield het een week misschien twee vol en dan had ik een zwak moment en viel ik weer terug in mijn oude gewoonten.

Als het had gekund met een gewoon dieet dan had ik dat zeker gedaan maar dat lukte hier niet.

Ik woog 123kg dus ik had niet '' maar '' 20kg overgewicht, is dus wel iets anders ;)

En tja aan iedere operatie zitten risico's, die zijn er ook als je naar de tandarts gaat om een gaatje te laten vullen.

Als ik door was gegaan op de oude manier qua leven dan hadden daar ook risico's aan gezeten dus de risico's waren er sowieso. Ik heb deze keus gemaakt en ben er blij mee.

Nogmaals het is niet gemakkelijker maar misschien wel iets makkelijker, ik kan mij nu meer laten gaan als ik een zwak moment heb en dat had ik gewoon nodig. Nu na een paar maanden ben ik op het punt dat ik mij zo goed en gezond voel en dat ik weet dat ik nooit meer terug weer naar wat ik was. Dit had ik gewoon nodig om dat in te kunnen zien.

6. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Tja als dat zou kunnen had ik dat allang gedaan toch? Maar denk dat je zoiets alleen kunt begrijpen als jezelf fors overgewicht hebt.

7. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ga schoon eten. Geen sausjes, geen vet vlees etcetc, je onderhoud uitrekenen daar 500kcal onder gaan zitten.

Buikje weg krijgen gaat alleen door vet te verliezen. Het rottige is gewoon dat buik op het laatste gaat verliezen.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    Ik zit op het randje van een gezond bmi, maar ik weet maar al te goed wat een eetverslaving is. Kamp ik al jaren mee. Elke dag, elke minuut ben ik ermee bezig. Ik vind een maagverkleining eerlijk gezegd ook kiezen voor de makkelijke weg. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik er geen begrip voor heb. Zoals debaky, jij zegt dat diëten bij jou niet werken, maar dat is niet waar, jij houdt het alleen niet vol.
    Ik vind afvallen dmv een maagverkleining en je dus niet meer kunt eten, makkelijker dan afvallen op wilskracht.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    Geldt gelukkig niet voor iedereen, het eerste waar het er bij mij afgaat is mijn buik.

10. Imensa

Imensa Niet meer actief

Er zijn altijd uitzonderingen toch..

9 van de 10 vallen van boven naar onder af... en heel vaak op plekken waar het niet wilt ;)

11. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    ik snap het wel. De maagverkleining werkte als een soort resetknop. Je doorbreekt de vicieuze cirkel waarin je zit. Soms heb je daar de kracht zelf gewoon weg niet voor.
    Doet me denken aan depressieve mensen. Die slikken ook anti depressiva, terwijl er ondertussen aan se depressie gewerkt moet worden. Je kunt wel pillen slikken, maar daar heb je het probleem niet mee opgelost. Maar zonder de pillen is het heel wat moeilijker. Moeten we bij hun ook zeggen, je hebt voor de makkelijke manier gekozen?

En net zoals proberen af te vallen op de normale manier, bij de en werkt het en de ander valt na tijdje wer terug.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

'Telt' het alleen als je op wilskracht afvalt of zo?
    Lekker belangrijk hoe iemand afvalt.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Erg he, ik kom het eerst bij op mijn buik en is hier idd het laatste weg ;) Die 500 kcal eronder is veel eigenlijk, maar dat mag ook door sporten (dus kcal te verbranden) niet?

Maakt toch niet uit hoe iemand afvalt, het belangrijkste is dat je je goed in je vel voelt.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    Ja, ok, mijn borsten gaan ook vrij snel (maar met f cup geen ramp).

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    Ja, ik vind van wel, maar meningen mogen verschillen toch, dat maakt het niet beter of slechter, ieder zijn ding (slik dus ook bewust geen antidepressiva, want dat is voor mij geen oplossing).

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    Nee, natuurlijk 'telt' dat niet, ik gaf zelf alleen aan dat het mij makkelijker lijkt dan op wilskracht, dat maakt het nog geen verkeerde keuze.

17. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol

Oké duidelijk! Ik vind het dan toch heel knap van je dat zoveel bent afgevallen. Zoals ik al zei bij een vriend van ons gaat het heel anders. En dat was een beetje het idee wat ik er bij had. Vandaar mijn vraag ook. Erg knap dat je toch het roer hebt om gegooid.

18. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL

Ik ben ook niet coor antidepressiva, maar dat betekent niet dat ik geen begrip kan opbrengen voor degene die er wel voor kiezen. Zo ook maagverkleining. Heel toevallig vertelde een vriendin die afgelopen jaar 50 kilo was afgevallen dat ze een maagverkleining had gehad. Ik dacht al die tijd dat ze het zelf had gedaan, om het maar even zo te zeggen. Was zo trots op haar. Maar nadat ze me over de mv vertelde dacht ik echt, jaaaaaaa zo kan ik het ook. Maar naarmate het gesprek vorderde begreep ik waarom ze ervoor koos. Ze sport nu, eet veel gezonder, is van haar eetverslaving af. Ik ben blij voor haar. Zij had het blijkbaar nodig. Anders was ze in een scootmobiel beland. Liever een 'makkelijke' maagverkleining dan een extreem moeilijk gevecht verliezen en extreem dik blijven. In sommige gevallen dan.

19. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    #439 Debaky, 8 aug 2014
    Laatst bewerkt: 8 aug 2014
    Maar die wilskracht moet je ook gewoon hebben met een maagverkleining hoor.

Het is niet zo dat nu alles vanzelf gaat met deze operatie.

Ik kan gewoon eten, de hele dag door.

Als ik geen wilskracht had gehad dan had ik de hele dag door dat kleine maagje gevuld met slechte voeding.

Je moet dus ook met deze operatie net zo hard je best doen als bij een ander dieet. En andere dieeten werkte inderdaad niet bij mij, ik had met veel dieeten continue honger, nu maal ik er totaal niet om.

20. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Wauw Gijsje wat ben jij mooi!!

Deel Deze Pagina