Dank je wel voor je antwoord Imensa. Ik ben sinds zondag weer wat meer op mijn voeding aan het letten. Nu de vijfde dag van 1200 kcal met alleen gezonde, magere producten (BMR is 1500 zonder extra beweging) + 2x gesport. Vandaar dat ik morgen een dagje 1800 kcal wil nemen om mezelf + verbranding weer op te peppen. Dus we eten lekkere Mexicaanse wraps morgenavond Zal me de rest van de dag beheersen
-Ontbijt soja yoghurt met chiazaad,hennepzaad en agavesiroop -lunch 2 crackers met mager beleg -diner groente met vlees/vis-soms wat pasta of halve aardappel maar dan geen groente. Tussendoor stuk appel/banaan/kiwi/ananas/meloen/druiven of aardbeien of vruchten-groentesapje, evergreen, noten(valt heel zwaar dus zit heel snel vol of naar gevoel)-stukje kaas-evergreenof radijs/augurk/komkommer. Brood-aardappels-pasta-rijst valt bij mij heel erg zwaar dat is 2-3 happen en dan kan er niks meer bij dus kies ik voor groente,vlees of kip ivm eiwitten en het valt meestal gewoon goed. Door die gastric bypass zit ik snel vol maar omdat ik onderin geen maagklepje meer heb zakt het eten redelijk snel (mag daarom ook tot half uur na het eten niet drinken).Dit is wel een valkuil omdat heel de dag door kleine beetjes dus wel lukt en ik ben echt gek op snoep en chocolade.Omdat er ook een omleiding van de darmen is word ook niet alles van de voedingsstoffen opgenomen. Mijn bloed is pas weer onderzocht en alles is goed,dus geen tekorten etc. Lief dat je even wilt kijken,ben benieuwd of je wat tips hebt.
Ik heb ff snel uitgerekend wat je net aangaf te eten. En zelf ipv stukjes fruit een complete appel én een complete banaan meegenomen in de berekening, maar ik kom in totaal maar op op nog geen eens 900kcal uit. Dus óf er zijn nog tussendoortjes welke er niet bijstaan, maar erg "aanzetten" zoals idd chocolade en div snoep. Of je zit daadwerkelijk op die grofweg 900kcal (en wss nog minder gezien ik best flinke porties genomen heb weet natuurlijk niet wat je precies eet een grammen) Dus dan zou het ook niet heel raar zijn dat je je zo slap zou voelen. Anderzijds met verkeerde tussendoortjes zou het idd kunnen dat je ondanks een gbp toch uiteindelijk idd niet meer afvalt. De eerste kg's gaan altijd vrij hard.. Maar het blijft zoals veel dingen een hulpmiddel en na verloop van tijd zal er idd de sport weer flink bij moeten komen! Dat knocky gaan is idd de weinige energie.. Maar ik zou als tip in ieder geval willen zeggen. Smeer je maaltijden wat uit. Ipv 3 maaltijden en erg kleine tussendoortjes. Ongeveer 4x dezelfde porties. Dan goed avondeten en daarna nog een kleiner tussendoortje. probeer sowieso een halve banaan voor het sporten te eten.. Dat is niet al te zwaar en neemt snel op! Óf een dextrotje als je voelt dat je licht in het hoofd word. Verder.. Heel moeilijk idd.
:x:x ik mis elke keer de foto's van Imensa. Elke keer als ik lees dat je foto's plaatst, zijn ze verdwenen als ik kijk. Ik zelf vind dat gespierde geweldig en ben op weg, maar zo ver nog lang niet, maar zeker wel mijn doel!
Imensa,thanks! Soms snoep ik dagen niet en dan krijg ik het ineens weer! Ik ga weer eens een eetdagboekje bijhouden om alles weer eens goed in kaart te brengen.Drink trouwens wel een stuk of 4-5 glazen groene ijsthee per dag momenteel!
Is dat de groene ijsthee van lipton of andere kant en klare? Want daar zit veel suiker in hoor. Als je het zelf maakt is het een ander verhaal.
Graag gedaan! Zou idd gewoon lekker goed je eten in de gaten houden en echt dat snoep laten voor wat het is! Daar weer naast je groene thee mooi vervangen door water Ow nog even over de verhoudingen. Van je eiwitten/kh/vetten krijg je momenteel meerendeel kh (48%)binnen, daarna vetten(28%) en eiwitten het minst (24%) Die percentages zou ik eventjes echt ook even aanpakken