Vraag aan gastouders

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Suusjeuh, 20 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb komende week intake bij een gestouder bureau en in mn risico inventarisatie staat een kopje over deuren. "Klein kind kan niet met vinger tussen deur komen"

Hebben jullie van die scharnier beschermers, zo'n rubberen "C" bij je deur, of geen extra deur beveiliging?

En traphekjes, als ik de gangdeur dicht heb kan kindje niet bij de trap, is een traphekje dan toch verplicht?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Nee geen extra deurbeveiliging. Je moet verklaren dat de deuren dicht zitten en dat bij openen jij toezicht hebt ivm de vingertjes.
    Wat betreft het traphekje...bij een open trap moet het. Maar als jij een gangdeur hebt en je zorgt dat die dichtzit..en eventueel klink omhoog dan hoef je beneden geen traphekje.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Gelukkig! Wij zijn net uit de traphekjes etc wat voor de oudste wel fijn is ivm zelf gaan spelen na schooltijd dus dan hoeft er alleen op zolder ( bij slaapkamertje ) een traphekje. Net even die keukenkast dingen erop zitten schroeven, die hadden we ook niet meer ( na verhuizing ) Komende dagen mn huis maar eens doorlopen op kinder niveau...

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat is makkelijk...boven moeten idd hekjes voor de slaapkamerdeur of een traphekje.

5. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Goedemorgen. Ik heb ook geen extra bescherming bij de deuren. En traphekjes ook niet. De badkamer deur boven valt in het trapgat waardoor deze volledig afgesloten is. En beneden een gangdeur met de klink omhoog.

Denk aan je rookmelders en stopcontact beveiligers. Ohja, en zo'n haakje voor in het gootsteenkastje. (PATRULL Lade-/kastsper - IKEA) Die kun je ook in een lade vastmaken als daar bijv. grote messen of iets dergelijk gevaarlijks liggen.

Succes!

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Dank je! Rookmelders hebben we gelukkig zelf al en ook CO2 melder. En brandblusser op de zolder slaapkamer. Traphekjes is hier beneden gelukkig niet nodig, haakje op keukenkastje zit erop, zolderkamer opgeruimd, kom maar op met die intake!

7. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Wat wel heel handig kan zijn is een haak op je tuindeur. Zodat de kinderen niet de deur open en dicht kunnen doen maar dat hij open blijft staan.

Ik heb op de deur naar de gang een haakje zitten zodat ik veilig een kindje naar boven kan brengen terwijl de rest beneden blijft. (sommigen hebben de neiging om mij te achtervolgen met alle gevolgen van dien)
    Ze krijgen de omhoogstaande deurklink hier zo open, de grotere kinderen.

Succes!

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Dank je! Ik heb inderdaad wel een haak op de tuindeur, zowel voor op een kier als voor helemaal open. Ik zie dat jij zwanger bent, gefeliciteerd! Ga je straks nog als GO doorwerken als je 3 eigen kleintjes hebt? Heb je dan nog plek voor gastkindjes?

9. tuc

tuc Niet meer actief

O Ja zorg dat het bedje niet bij een rolgordijn oid staat...daar zeggen ze zeker wat van.

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Nou Suusjuh
    Het lijkt mij inderdaad erg leuk om wel als go te blijven werken.
    Maar ik moet zoiezo een paar kinderen uitzwaaien omdat deze kleine een extra plek inneemt. Ik zit op bijna alle dagen vol. Als dochter 4 is en naar school kan ik wel weer 1 extra erbij, maar dat betekend dat ik dan altijd 5 a 6 kinderen heb.
    EIgenlijk vind ik 4 kinderen gewoon erg fijn werken en 5 is gewoon zo hard aanpoten. Ligt ook wel aan de leeftijden en de kinderen, maar ja.
    Wat is slim? Heb je nog tips?

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Nou, de intake is geweest, van 2 bureaus. Van de tweede hebben ze een voor me waar ze mee gaan proberen te matchen. Dus de hele boel van GGD keuring enz gaat starten, nu de puntjes op de i zetten qua stopcontact dingen etc en binnenkort kennis maken. Helaas duurt dat inschrijven bij LRK zo lang want het kindje is diep ongelukkig op de huidige opvang.

12. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Het duurt max. 10 weken.

Je zou al kunnen beginnen en de uren pas delareren als alles op orde is. Maar dat is niet echt 'wit'. Willen de bureaus ook niet op papier zetten dat je het zo eerder zou kunnen starten. Maar als je echt vertrouwen in ze hebt da zou je dat voor kunnen stellen.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Het ene bureau begint inderdaad op onderlinge afspraak al wel, het andere bureau niet die hanteert echt de inschrijving. Maar het 2e bureau heeft dus wel een kindje voor me om te ontmoeten en het 1e bureau nog niet. Dus hun gemailed of ze niet stiekem toch dat kindje in de map hebben zitten :)

Andere vraag, je moet zelf geld apart zetten voor belastingdienst he? Dat is zo'n 33%?

Deel Deze Pagina