Ledikantje én wiegje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Annie24, 19 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Hadden jullie een ledikantje én een wiegje of alleen een ledikantje?

Waarom de beslissing om wel of geen wiegje te gebruiken de eerste periode?

Even een uitleg waarom ik deze vragen stel: ik vind al die ledikantjes zo vreselijk groot voor zo'n klein hummeltje dat net uit mijn buik gekomen is. Nu zag ik net op markplaats een mooi wiegje staan voor 65 euro hier in de wijk...

2. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Hier alleen een ledikant. Tygo heeft 6 dagen in het ziekenhuis gelegen, bij thuiskomst 4 dagen bij ons op de kamer in z'n kinderwagenbak en daarna lekker in z'n eigen bed.
    Ik snap wel wat je bedoelt, zo'n wiegje is inderdaad wat kleiner en "past" bij de baby.
    Deze baby gaat ook gewoon in d'r ledikantje.

3. nummer2

nummer2 Lid

20 sep 2009
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ledikant en wiegje.
    Wiegje is maar voor een maand of 3 dan passen ze er niet meer in. Wel past het idd beter in het begin, en de wieg is een familiewieg, hebben al 15 kinderen in gelegen incl ikzelf! Kost dus geen extra geld...

4. Pipske

Pipske Niet meer actief

Wij hadden een (familie)wiegje. Voordeel was dat deze gemakkelijk naast ons bed kon staan en dat vond ik in die eerste periode erg prettig i.v.m voeden. Daarnaast vond ik het ledikantje ook wel erg groot voor zo'n pas geboren kindje..
    Onze kraamverzorgster vertelde ons toentertijd dat ze het wel aanraad een baby de eerste weken op de slaapkamer van de ouders te laten slapen, maar dit kan net zo goed in de kinderwagenbak.

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier een hummel die vijf weken te vroeg werd geboren. We hebben een wieg te leen en waren blij dat de uk niet in zo'n groot ledikant de weg kwijt kon raken. Nu na 6,5 maand gaan we op zoek naar een ledikant omdat binnen vier weken de overstap wel gemaakt moet zijn.

6. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    wij hadden een wieg (familiewieg) bij ons op de kamer en daarna zijn eigen ledikant op zijn kamer:)

7. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik vind een wiegje zonde van ons geld... Dus zelf zou ik het nooit kopen. Er zijn een aantal voordelen, maar ik vind het het gewoon niet waard. Naast wiegje moet je namelijk ook een matrasje en dekentjes e.d. En dat loopt aardig op.

Gelukkig heeft mijn zus een wiegje die we gratis kunnen overnemen... Toch wel fijn, want om eerlijk te zijn: wie wil er nu geen wiegje? :)

Als we mijn zus niet hadden gehad, hadden we het gehouden bij de kinderwagenbak.

8. Sandra G

Sandra G Actief lid

20 sep 2009
    152
    0
    0
    Wij hebben ook beide, maar het wiegje is wel tweedehands. Maar ja, wat Babyproject ook zegt: je moet wel extra spulletjes kopen (of krijgen). Maar ik vind het prettig om de kleine de eerste periode dicht bij ons te hebben, ook omdat ik borstvoeding wil geven. En ik heb geen zin om met de kinderwagenbak te sjouwen. Dus er staat straks zo'n mooie Celine wieg bij ons op de slaapkamer, en een ledikantje (opgemaakt en wel) op de babykamer te wachten... :)

9. Jeluna

Jeluna Bekend lid

27 aug 2008
    571
    0
    0
    Hoi,

Hier ook een wiegje en een ledikant, had eerst alleen ledikant en de wagenbak op de kamer, vond het zo'n gesjouw en de bak zo laag aan de grond dat ik alsnog een wiegje heb gekocht!

Bevalt heel goed, binnenkort gaat hij naar zijn ledikant en bewaren we de wieg voor de volgende!

10. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

wij hebben alleen een ledikantje.. heb genoeg ruimte om die naast me bed te zetten eventueel..
    vind het zonde van het geld om ook nog een wiegje tekopen als dat niet nodig is

11. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Alleen een ledikantje.
    Baby gaat ook gelijk op z'n eigen kamertje.
    Bij onze dochter ook zo gedaan en beviel prima!

12. Habeebah

Habeebah Actief lid

23 mrt 2010
    213
    12
    18
    Vrouw
    #12 Habeebah, 19 jul 2010
    Laatst bewerkt: 19 jul 2010
    wij gaan er wel 1 gebruiken voor de eerste periode.. we wilde er niet veel geld aan uitgaven en hebben op marktplaats een mozes wieg met standaard, matras etc gekocht voor 20,- ...

nieuw zouden we er eentje niet hebben aangeschaft.. daar vind ik et te kort voor..

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb een ledikant en een wieg. 2 wiegen zelfs; de familie wieg komt bij mij op de slaapkamer voor 's nachts. Dan heb ik nog de wieg Celine op het kamerjte staan voor overdag; mijn man werkt nachtdiensten dus overdag moet het kleintje in haar eigen kamertje slapen. Ik wil haar 's nachts lekker dichtbij dus 2 wiegjes. De ene wieg is gratis ( familie wieg ) de andere via marktplaats, maar ons kinderkamertje + wieg samen was nog geen 450 euro dus voor de prijs hoefde ik 't niet te laten. De wieg Celine is erg groot en kunnen babies tot ca 6 maanden in liggen.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.163
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als ik voor weinig geld een leuke wieg op de kop kon tikken, zou ik het wel doen. Maar ik vind een nieuwe wieg echt te duur voor die korte tijd! Dus hier komt gewoon de kinderwagenbak naast het bed.
    Overigens kost dat ook nog wat, want ik ben dan wel zo'n eigenwijze die ook dáár een Aerosleep in wil. En aangezien er bij de wandelwagen alleen een dekbed zit, denk ik dat ik ook nog een dekentje en wat lakentjes zal moeten kopen.

15. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    ledikant en wieg. de wieg had de moeder van mijn vriend nog.en een ledikant moesten we zowiezo.

16. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik heb allebei, een wiegje waarin ik zelf ook heb gelegen...en voor later een ledikantje...

17. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Wij hadden ook een wieg en een ledikant. Wieg ook van marktplaats - we hebben er wel een nieuw matrasje in gekocht. Dochter heeft het eerste half jaar bij ons op de kamer geslapen in de wieg, daarna is ze naar haar eigen kamertje en ledikantje gegaan. Ik vond het heel handig. En als we een tweede kindje zouden krijgen zolang dochter nog in het ledikantje slaapt, hebben we met de wieg de eerste maanden alvast een slaapplaats voor de evt. tweede, en kan dochter nog in haar ledikantje liggen.

18. fafje

fafje Niet meer actief

Wij gebruiken de kinderwagenbak (bugaboo cameleon)..omdat hij dan in de nacht bij ons op de kamer slaapt...maar ik doe hem wel met de dutjes overdag in het ledikantje...heb een mooie klamboo wat het wel wat knusser maakt...is idd een groot gezicht...maar ach hij slaapt alleen maar...

We hadden wel een wiegje van een nichtje maar omdat die al vaker is gebruikt...vind ik de kinderwagenbak beter...matrasje is ook nieuw etc

19. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Wij hebben alleen een ledikant op haar eigen kamertje. Zoals het er nu naar uit ziet slaapt ze gelijk op haar eigen kamertje. Maar het kan zijn dat ik me bedenk hoor als ze er eenmaal is. Dan gebruiken we de kinderwagenbak of ik kan van mijn nichtje een wiegje lenen. Maar om allebei te kopen voor zo'n korte periode vinden zonde van het geld.

20. Alita

Alita Niet meer actief

alleen een ledikantje deze staat op onze kamer...vindt het helemaal niet zielig voor mijn dochter eigenlijk....maar als jij dat wel vindt koop een wiegje meid...

Deel Deze Pagina