voor niet getrouwde stellen: hebben jullie gezamelijk gezag?

Discussie in 'De lounge' gestart door debby82, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hebben jullie gezamelijk gezag

1. ja

2. nee

3. dat willen we nog regelen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik zet dit maar in de lounge omdat het geen betrekking heeft op een kindje met een bepaalde leeftijd.

Ik verbaas me er steeds over hoeveel stellen "vergeten" het gezamelijk gezag te regelen. Dan zijn de kids wel erkent maar is de voogdij niet geregeld. Ikzelf zou dit echt als allereerste regelen (zeker als ik een man was geweest).

Dus ben benieuwd naar jullie verhalen...

2. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Bij onze eerste dochter hebben we alles gelijk geregeld, bij de gemeente, en de papieren voor de griffie van de rechtbank.

bij de 2e hebben we de papieren voor de rechtbank voor de griffie niet gedaan, omdat we toch gingen regelen en dan was het ook gelijk geregeld!

en bij de 3e hoefde het dus ook niet!

maar wij hebben het dus wel bewust gedaan bij de 1e, en toen de 2e er was zijn we getrouwd.

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    wij hebben gezamelijk gezag, gelijk na de geboorte aangevraagd, ik had de papieren al ingevuld, met zelfs mijn handtekening er al onder dat mocht er wat gebeuren met mij mn dochter wel naar mn vriend zou gaan.

dus ja hier is het goed geregeld :)

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ja hoor, beide keren tijdens de zwangerschap de 'ongeboren vrucht erkend'. Is zoveel makkelijker dan toestemming geven bij de aangifte, of naderhand regelen.

5. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Juul dan kun je ook nog gezag regelen en heeft de papa echt gelijke rechten. Nu nog niet namelijk

6. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @juul ongeboren vrucht erkennen is toch niet hetzelfde als gezag ?

Hier papieren opgestuurd naar de rechtbank alleen nog geen reactie hierop gehad.

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij hebben allebei het gezag. Al hebben we dat pas sinds een ruim half jaar denk ik. Ik vond dat mijn vriend het moest regelen, we hadden de papieren al in huis, ik had alles al voor ons ingevuld en hij liet ze lekker liggen.
    Uiteindelijk heb ik het dus zelf maar een keer geregeld anders was het over 6 jaar nog niet gebeurd.

8. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.850
    113
    Erkenning is geregeld, papieren voor gezag zijn gedownload dus na de geboorte gaan we dat even invullen, uittreksels halen en de hele rattaplan ;) en dan opsturen :)

9. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Uuhhhhhier tijdens de zwangerschap de ongeboren vruch erkend, de rest moet nog... Slecht ik weet het

10. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Jup, hier heeft vriend direct de formulieren opgestuurd de dag na de bevalling. Alleen kreeg meneer een dag later een telefoontje dat mijn handtekening er ook nog op moest :p. Dus een paar dagen later was het allemaal geregeld.

11. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Het staat er niet heel duidelijk, maar ik neem aan aangezien de 2de voor jullie trouwen is geboren jullie dit wel nog appart hebben geregeld? Kinderen die er voor een trouwen al zijn word nl niet automatisch gezag over erkend.
    Maar ik denk dat jij uit jou schrijven bedoeld dat jullie toen gewoon 1 keer naar de notaris ed zijn geweest en alles in 1 keer hebben geregeld?

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o het valt me nog mee...
    er zijn nu 2 mannen in mijn omgeving die hierdoor extra gezeik hebben bij uit elkaar gaan...
    en mijn man zegt altijd: "dit is toch het eerste wat je regelt? Hoe kan je dat nou vergeten???"
    vooral als de vrouw komt t eoverlijden enzo en je vergeet het...

13. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Volgens mij moet je het gezag binnen 3 maand aanvragen toch?
    Tenminste, dat stond bij ons wel op de papieren.
    Wij hebben hier wel gezamelijk gezag, of althans, de moeder heeft het automatisch natuurlijk, en na de geboorte hebben we het voor vriendlief aangevragen en vrij snel gekregen.

14. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beide keren direct geregeld, vrucht erkennen hebben we na 12 weken gedaan, gezag meteen na de geboorte. Nu hebben we een geregistreerd partnerschap, voor een 3e kindje moet mijn man dan alleen nog de vrucht erkennen.De rest gaat vanzelf.
    Ik en mijn man vonden dit echt wel heel belangrijk.

15. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Wij hebben alleen de erkenning van de vrucht gedaan volgens mij. Maar we hebben wel een geregistreerd partnerschap afgesloten toen ik net 6 weken zwanger, moeten we dan eigenlijk alsnog gezamenlijk gezag aanvragen of is dat binnen het partnerschap al geregeld?
    *gaat gelijk even googelen*

16. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Gevonden: ouders hebben het gezamenlijk gezag over kinderen die binnen een partnerschap worden geboren.

Ook weer geroggeld dus :-D

17. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Hier geen gezamelijk gezag. Wel de voogdij geregeld.. Redenen waarom op deze manier houden we liever voor ons!.

Het is in ieder geval goed geregeld voor onze kleine meneer!.

18. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    We hebben dat wel. Maar moet eerlijk zeggen dat we het pas 4 maanden na de geboorte gedaan hebben. Kwam er gewoon niet van.

19. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Zoon is erkend, maar wij hebben geen gezamelijk gezag ik heb alleen gezag. Wij zouden het regelen na de geboorte maar dit is er niet meer van gekomen, toen mijn zoon 2 maand is zijn wij uitelkaar gegaan nl. Nu ben ik heel blij dat ik alleen het gezag heb, kan alles regelen en hoef geen handtekening te vragen van de vader. Dit scheelt veel hier, aangezien de vader niet naar zoon omkijkt, nu hoef ik hem gelukkig ook niet te vragen om een handtekening voor een ID kaart bijv. ;) voogdij is geregeld via testament.

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja hier gewoon gezamelijk gezag.

gelijk geregeld )als heb ik de brief van nummer 2 nog niet binnen?? duurde bij fynn ook erg lang

Deel Deze Pagina