voor niet getrouwde stellen: hebben jullie gezamelijk gezag?

Discussie in 'De lounge' gestart door debby82, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hebben jullie gezamelijk gezag

1. ja

2. nee

3. dat willen we nog regelen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. singa

singa Niet meer actief

Wij hebben dit wel geregeld. Ik wil niet dat mijn familie onze dochter kan opeisen als ik er niet meer ben. Ergens is het ook belachelijk dat dit zo moet. Waarom is dit niet direct geregeld als je de vrucht erkend.
    Testament moeten we nog regelen. Toentertijd was het de bedoeling om eerst te trouwen maar dat is niet gelukt.

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier nog niet gedaan

ik ben eigenlijk ook een beetje huiverig. Vriendlief heeft nogal wat schulden en ik ben bang dat als hij dood gaat ik mn dochter er mee op zadel! (of is dit niet zo?)

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een erfgenaam kan de erfenis weigeren als er veel schulden zijn (en er niets over blijft om te erven).

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Zij zal dan idd erfgenaam worden maar als erfgenaam kun je afstand doen van de erfenis.

5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wij hebben dit geregeld binnen een week na de geboorte.

En gewoon, voor de zekerheid, staat in mijn testament dat mijn vriend het gezag krijgt over mijn kind(eren) als mij wat mocht overkomen. Dit hebben we geregeld toen ik net zwanger was. De erkenning hebben wij ook voor de geboorte geregeld.

Moet ik wel zeggen dat mijn ouders neerkijken op mijn vriend (waarom weet ik niet) en mocht mij wat overkomen, dan wil ik beslist niet dat mijn vriend op wat voor manier dan ook afhankelijk is van mijn familie.

6. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Meteen geregeld na de geboortes van beide kids!

7. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    ja, meteen naar de geboorte geregeld. Hadden de papieren al klaar staan voor de geboorte trouwens. Bij de tweede gaat het zo weer.

8. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Erkenning hebben we ook voor de geboorte geregeld en we hebben ons testament aangepast na de geboorte. Het is hier helemaal dicht geregeld.

9. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Bij ons wel, we hebben erkenning ongeboren vrucht "gedaan" en gelijk na de geboorte zijn papieren voor gezag naar de rechtbank gegaan. Wat wij nog wel moeten regelen is het testament. We hebben wel een testament maar daar moet de kleine nog in opgenomen worden.

10. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Dat duurt niet zo lang hoor, binnen 1 a 2 weken moet je bericht krijgen.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kan ook langer duren hoor, bij Lisa duurde het zo'n 3 of 4 maanden.

12. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Wij hebben het toen in goed overleg niet gedaan. Mijn vriend is wel erkend als vader, maar heeft geen gezag. Wegens strubbelingen met mijn schoonfamilie. Maar als dalijk nr 2 geboren is gaan beide gezag papieren de deur uit:)

13. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    Mijn zusje is overleden afgelopen juni ze liet een zoontje van 4 achter.
    Haar relatie was al over en de vader had het kind alleen erkend meer niet.
    Toch heeft hij voogdij over het jochie gehad..dit wilde mijn zusje ze had niets vast gezet
    Jeugdzorg en nog wat instanties belde toen familie af en iedereen zei dat het goed is dat hij bij zijn vader is.
    Ook vroegen ze of wij ons neefje wel te zien kregen en dat soort zaken.
    Dus het is niet altijd zo hoor dat alles vastleggen ook alles zegt.
    Wel is het fijner en sneller en zonder getrouwtrek als alles avst staat

14. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Ik heb net toch nog even de gemeente gebelt :D

en het gezag is gewoon door het huwenlijk alsnog geregeld,
    aangezien hij de kindjes ook erkend heeft!

dus als je NIET getrouwd bent je kindje is WEL erkend door de papa, maar er is GEEN gezag aangevraagdt en je gaat WEL trouwen.... krijgt de papa ook automatisch gezag...maar dan moet het wel dezelfde papa zijn die ook de erkenning heeft gedaan :p

Juist.... hier is het dus goed geregeled ;)

15. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hier bij beide jongens gelijk geregeld. Al was het de eerste weken wel een leuk soort van chantage middel, dan zei ik dat ik niet zou tekenen :p

16. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Jeetje wat erg!

Klopt idd maar als er vanuit jeugdzorg bedacht was dat dit niet de juiste plek was voor je neefje, of jouw ouders waren het er niet mee eens had dit anders af kunnen lopen. Daarom is het belangrijk dit vooraf te regelen.

Wij hebben geen contact met mijn schoonouders. Maar mochten wij komen te overlijden weet ik zeker dat ze in de aanval zullen komen. Vandaar dat wij alles geregeld hebben.

17. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Wij zijn ondertussen getrouwd, maar hadden voor het trouwen allebei ouderlijk gezag. Net zoals de rest vind: je kan het maar beter geregeld hebben en het is weinig moeite!

18. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Hier beide gezag :)

19. Triskele

Triskele Niet meer actief

#79 Triskele, 15 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 dec 2011
    het kost hier 10,80 om precies te zijn (nouja misschien in 2012 duurder dat weet ik niet) dat zijn de kosten voor een extra kopie van het geboortedocument dat je dan met een extra formulier kan sturen naar het kantongerecht en binnen 6 weken is het geregeld, het bezoekje voor erkennen duurde 10 minuten en was gratis ;)

Ik vind het een beetje lui en dom overkomen als je zoiets niet goed regelt, het is zo weinig werk en je kan het zo makkelijk opzoeken hoe het moet, zelfs een simpel telefoontje naar je gemeente is al duidelijk. Ik snap niet hoe je zoiets niet kunt regelen (behalve als je problemen in e relatie hebt ofzo dan is het misschien een ander verhaal)

20. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja tuurlijk hebben we gezamelijk gezag over onze kinderen, eerst moet de man de "vrucht" erkennen en nadat de baby geboren is ga je samen naar de rechtbank en vul je papieren in om gezamelijk gezag te hebben.

bij onze tweede dochter hebben we het precies zo gedaan....

is wel heel belangrijk zoiets! stel je voor dat jij bij de bevalling komt te overlijden! god moge het behoeden maar het gebeurd wel... en als de man dan geen erkenning heeft gedaan dan word het best een rompslomp allemaal..... is maar een van de voorbeelden hoor en best een extreme maar het kan wel gebeuren!

Deel Deze Pagina